Lumikäpälä puhui oppilailleen. Oli iltapäivä, mutta pian Keskitassu viiletti aukiolle, kaikki katsoivat häneen. Keskitassu oli sanonut jotain ketusta. Keskitassu oli ottanut mukaansa minut Korppisulan ja Aamutassun. Syöksyimme kohti paikkaa mihin Keskitassu meitä opasti. Pääsimme joelle ja näimme Viljaturkin painivan sen kanssa.
Hyppäsin kohti ketun selkää ja raavin sitä. Näin aamutassun näykkivän sen jalkoja, Viljaturkki ja Korppisulka iskivät kohti sen naamaa Keskitassu raapi sen vatsaa. Kettu ei pystynyt iskemään kaikkiin, se potkaisi Aamutassun jokeen. Korppisulka syöksähti ja nappasi oppilaansa vedestä.
Kun taistelu oli ohi pujahdin nopeasti pois paikalta. Syöksyin pitkin metsää ja pysähdyin Kelopuulle mitä minä olen tekemässä? Kysyin itseltäni ja paljastin kynteni. Syöksähdin takaisin metsään ja kohti leiriä. Hidastin kävelyvauhtiin suuaukolla, kävelin sisään ja menin Harmaatassun luo "Tulisitko harjoituksiin?" Kysyin häneltä "Joo!" Harmaatassu vastasi.
Harmaatassu ja minä emme menneet multaaukiolle. Taistelua pitää oppia muuallakin "Noniin mikä on paras keino ketuille?" Kysyin "Voima!" Harmaatassu vastasi "Voima nopeus ja joukko!" Sanoin. Harmaatassu katsoi maahan "No nyt hyppää selkääni!" Sanoin ja asetuin hänen eteensä. Harmaatassu kyyristyi ja ponkaisi, nousin takajaloilleni ja estin hänen hyppynsä.
Harmaatassu syöksyi sivulleni ja hyppäsi selkääni. "Hyvä voimmekin lopettaa harjoitukset. Käy kysymässä onko sinulle tekemistä minä tulen myöhemmin" sanoin ja lähdin muualle. Menin metsän reunaan ja haistoin ilmaa "hyvä" kuiskasin ja lähdin kohti leiriä. Näin Harmaatassun Aamutassun kanssa, he auttoivat klaaninvanhimpia. Menin tuoresaaliskasalle ja nappasin hiiren. Menin sotureidenpesän edustalle syömään, katselin ympärilleni klaanissa näin kaikkien touhuavan jotain.
Söin hiirtä nopeasti ja syöksyin pesään. Käperryin pedilleni ja nukahdin nopeasti. Unessani näin kissan "Kiviturkki tiedät totuuden kerro se!" Kissa sanoi ja hävisi. Kävelin etenpäin ja näin uuden kissan mustan ja punasilmäisen "Kiviturkki älä usko siskoni puheita vaan seuraa pahuutta!" Kissa huusi ja syöksyi lävitseni.
Heräsin säpsähtäen ja nousin. Menin ulos ja syöksyin kohti kelopuuta. Kiisin sinne ja kaarroin kiviklaanin rajalle. Kiisin eteenpäin mutta tassuni tipahti koloon ja vääntyi "Hiirenpapanat" sahähdin ja vedin verisen tassuni pois kolosta. Lähdin nilkuttamaan kohti kelopuuta. Sitten päätin mennä puuklaanin rajalle hämäykseksi, kävelin sitä pitkin. Sitten haistoin Virtaturkin ja pian hän tuli näkyviin "Hei Kiviturkki onneksi löysin sinut missä olet ollut?" Varapäällikkö kysyi teki mieli vastata siellä missä sinä et! Mutta hillitsin itseni.
Kävelimme metsässä kun kuulin puhetta ja haistoin Tuuli Keski tassun ja Tulihännän... "Aivan joella on helpompi saalistaa tänään!" Virtaturkki sanoi tullessaan ulos pusikosta. Katsoin Keskitassuun happamasti tiedän että sinulla on jotain mielessä ja selvitän mitä senkin pahanilman pentu!.
YOU ARE READING
Kiviturkkin kauna
FanfictionKiviturkki on Kuhuklaanin soturi joka juonii pahoja asioita. Kun Keskiyö tulee klaaniin Kiviturkki alkaa epäillä häntä peturuudesta ja että Keskiyö sotkisi hänen suunitelmansa. (Sisältyy Keskiyön tarinaan)