Palasimme leiriin vasta kun oli ilta. Annoin harmaatassun ottaa tuoresaalista ja näin hänen menevän juttelemaan Yötassun Kultatassun ja Keskitassun kanssa, hymähdin hiljaa ja nappasin hiiren kasasta. Vehnäturkki tuli luokseni "Miten meni ensimmäinen päivä?" Hän kysyi ja söi hiirtään "Hyvin tapasimme kiviklaanin partion ja löysimme sen raadon. Näimme yhden kotikisun ja puklaanilainen oppilas jahtasi oravaa rajan yli!" Latelin uupuneena "Rankka päivä!" Hän sanoi. Ja haukkasi viimeisen palan hiirestään. Söin hiireni myös ja menin sotureiden pesään, asetuin makuulle sammalvuoteelleni ja nukahdin.
Aamulla nousin ja venyttelin. Menin oppilaiden pesään ja tuupin Harmaatassun hereille "Tule harjoituksiin!" Sanoin ja Harmaatassu ponnahti ylös. Menimme multakuopalle "Noniin harjoittelemme tänään saalistamaan!" Sanoin "Näytä saalistus asentosi" sanoin, Harmaatassu laskeutui maahan "Selvä laita häntää alemmas ja paino lavoille!" Sanoin Harmaatassu asettui oikeaan asentoon ja alkoi hiipiä eteenpäin hänen häntänsä laahasi suhisten maassa "No koita olla rapistelematta lehtiä!" Sanoin. Harmaatassu katsahti minua "Voitko näyttää?" Hän kysyi "Selvä!" Sanoin ja kyyristyin ja hiivin eteenpäin hyppäsin ja kannoin hiiren puskasta. Harmaatassu onnistui pian saamaan pienen hiiren "Sitten jos lintu lähtee lentoon mitä teet?" Kysyin "No hyppään!" Hän sanoi "No melkein. Lähdet jahtiin ja ponnistat ja hyppäät!" Sanoin.
Olimme harjoitelleet jo metsästyksen "Haluatko mennä metsälle?" Kysyin Harmaatassulta "Joo!" Hän hihkaisi. Lähdimme kohti jokea koska sieltä sai paljon riistaa "Ei hyvä aika kalastukselle!" Sanoin "Katso jänis." Harmaatassu sanoi ja osoitti jänistä joka söi heinää. Harmaatassu lähti hiipimään kohti jänistä ja hyppäsi jänis pinkaisi poispäin, mutta Harmaatassu lähti jahtiin pingoin hänen perässään. Pääsin Harmaatassun vierelle ja nyökkäsin. Harmaatassu hyppäsi ja tappoi kanin.
Nappasimme vielä minä variksen ja Harmaatassu hiiren. Palasimme leiriin saaliit mukanamme "Hienoa ruokaa Jokitähti sanoi iloisesti "Saitko sinä tuon?" Kultatassu kysyi harmaatassulta jolla oli kani suussa "Sain!" Harmaatassu sanoi ylpeänä. Naurahdin ja katsahdin varapäällikköön jokanousi kaislakivelle "Partioon lähtevät Varpusturkki Kultatassu Kiviturkki minä ja Harmaatassu!" Hän kuulutti ja laskeutui alas menin Harmaatassun kanssa hänen petäänsä.
Kun partio oli loppu Haymaatassu oli uupunut ja annoin hänen syödä sen jälkeen kun on vienyt kuningattareille ruokaa.
(Aamulla Viimaklaanissa)
Jalavajuuri heräsi aamulla aikaisin ja nousi ylös "Ai heei Jalavajuuri!" Harakkaturkki haukotteli "No hei!" Sanoin ja vönyttelin. Kävelin ulos ja näin yhden pennun hiipovän ulos pentutarhasta. Kävelin pennun taakse ja tuuppasin häntä "ääääääää!!!!!" Pentu huusi ja kääntyi "Aa Jalavajuuri..." pentu supisi nolosti "Heeeiii!!!! Missä on PENTUNI!!!!!" Kuului Pantterisielun ääni pentutarhasta "Ei hätää hän on täällä!" Huikkasin sisään ja työnsin Liskopennun sinne.
Päällikkö: Myrskytähti
Varapäällikkö: Tuulimyrsky
Parantaja: Niittytuuli
Soturit:
HarakkaturkkiKirkasturkki
Pitkäkynsi
Aurinkokäpälä
Varpus-siipi
Käärmehäntä
Jalavajuuri
Jyrkkäsydän
Utusydän
Oppilaat
Piikkitassu
Harmaatassu
ESTÁS LEYENDO
Kiviturkkin kauna
FanficKiviturkki on Kuhuklaanin soturi joka juonii pahoja asioita. Kun Keskiyö tulee klaaniin Kiviturkki alkaa epäillä häntä peturuudesta ja että Keskiyö sotkisi hänen suunitelmansa. (Sisältyy Keskiyön tarinaan)