Oura berjalan kaki pulang ke rumahnya.Rumah Oura terletak di dalam hutan yang tebal.Oura berasal dari keluarga yang berada.Oura anak yatim piatu.Orang tuanya meniggal dunia dalam kemalangan 10 tahun lepas.
Mereka meninggalkan harta yang banyak kepada Oura sebab Oura anak tunggal.
Mula-mula Oura tidak dapat terima hakikat yang dia sudah tidak ada orang yg dia sayangi.
Lama kelamaan dia dapat terima jua hakikat yg dia sudah tidak ada mereka.Sambil berjalan dia bernyanyi kecil.
"nakal..nakal..nakal.."
tiba-tiba oura berhenti menyanyi.
Dia menoleh kekiri dan kekanan pastu menoleh kebelakang.
"Aip..aku rasa cam ada orang ikut aku lah!"syak Oura.
Oura menggeleng kepala sambil berkata"think positif Oura...".
Aora membetulkan beg sandangnya yg telucut kebawah.
Lepas membetulkan beg sekolahnya,dia meneruskan aktiviti berjalannya yang tergendala tadi.Akhirnya sampai jugak dekat rumah banglo nya separuh kayu jati separuh batu.
Oura membukak pintu pagarnya menggunakan alat kawalannya.
Pintu pagar terbukak,cepat-cepat Oura masuk dan menutupnya balik.Oura berjalan kearah pintu masuk rumahnya.Selepas menaggalkan kasut sekolahnya,dia terus membukak pintu rumahnya.Rumahnya yg ada 2 tingkat je.
Sunyi je keadaan rumahnya.
Almaklumlah duduk sesorang,mana ada sape-sape selain dia je.
Oura berjalan menaiki tangga kayu jati yang membawanya ke bilik tidurnya.Oura meletakkan beg sekolahnya diatas meja belajar dan dia terus merebahkan badannya diatas katil kingnya yang berbentuk bulat.
Hilang semua masalah melihat keaadan biliknya yang menenangkan jiwanya.
Warna unggu cahaya menjadi pilihan Oura.
Lama Oura termenung teringatkan keluarganya yang dekat 5 thun meninggalkannya berseorangan.Air matanya mengalir dikalau teringat kan peristiwa 5 thun dulu.
5 Tahun dahulu..
Waktu itu Oura berumur 12 tahun .Oura dengan semangatnya berjalan kaki pulang kerumahnya pada waktu itu.Jarak rumah dia pada masa tu tidak lah jauh sangat dari sekolahnya.
Dia berasa gembira sangat kerana dia telah mendapat semua A dalam peperiksaan akhir tahun .
Setibanya dirumah,Oura melaung memanggil mamanya tetapi mamanya tidak kelihatan.
Oura berfikir mungkin mama dengan papanya keluar kot.
Oura terus masuk rumahnya dan membersihkan dirinya.
Dah dekat nak 3 jam setengah mama dengan papanya belum pulang lagi.
Oura melihat jam yg tergantung di ruang tamunya menunjukkan angka 4:29 pm.
Hati dia berasa tidak sedap.
Tiba-tiba telefonnya berbunyi,dia cepat-cepat mengangkat panggilan itu.Dia ingat kan mamanya,tapi bukan.
Oura menjawab paggilan itu"Hello...?".Orang yang berada di hujung panggilan tu menanya samada ni anak Encik Zafic dan Puan Ouraf ke?.
Oura berkata ya.Oura melepaskan telefonnya.
Lemah segala urat-uratnya selepas mendengar berita tentang orang tuanya.
Tanpa menunggu lama,Oura mencapai kunci kereta mini Coopernya dan dia terus berlari keluar dari rumahnya.
Selepas memasuki keretanya,dia cepat-cepat menghidupkan enjin keretanya.
Nasib dia reti bawak kereta.
Dalam perjalanan ke Hospital Elezebert,tidak henti-henti air matanya mengalir.Dia diberitahu yang kedua-dua orang tuanya terlibat dalam kemalangan jam 3.
Keadaan mereka sangat kritikal.Hati Oura tidak senang.Dia takut....takut sangat.
Oura berharap yang mama ngan papanya selamat.Setibanya di hospital,Oura cepat-cepat keluar dari kereta dan masuk kedalam hospital.
Oura menghampiri kaunter pertanyaan dan menanya ners yang bertugas tempat tu"Cik ada tak suami isteri yang kemalangan dimasukkan di hospital ni?".Ners itu menjawab"Ada,adik ni keluar diorang ye?Keadaan mereka sangat kritikal.Mereka sekarang sedang menjalani pembedahan."Oura mengangguk sambil berkata"Mereka berdua dekat mana?".
"Tingkat 3 dalam bilik pembedahan D3."terang ners itu.Oura mengucapkan terima kasih dan bergegas menaiki lif ke tingkat 3.Sesampainya di depan bilik pembedahan D3 Oura berjalan kekiri dan kekanan.Dia tidak senang duduk memikirkan keadaan orang tuanya.
Tiba-tiba pintu bilik kecemasan itu terbuka dan keluar seorang doktor lelaki.Oura cepat-cepat menghampiri doktor tu dan berkata"doktor..macam mana keadaan mama ngan papa saya?".Dari riak muka doktor nampak riak kesedihan.Oura menanya balik doktor tadi.
"maafkan saya ye..!"kata doktor tu.Oura berasa gusar mendengar jawapan doktor tu.
"mama dengan papa adik .....hai....nak tahu baca lah next chapter ye!!
Hope korg Vote&Commen ye!!Sebarang taypo abaikan
YOU ARE READING
Misteri Lelaki Bertopeng!
RandomDia akan hadir bila aku dalam kesusahan... Dia sungguh membuat diriku lupa yang aku berada di alam ni. Dia menjelma bila malam kian pekat dan akan tiba bila aku merinduinya. Dia selalu buat diriku kaku bila berjumpa denganya. Aku tidak pernah meliha...