"mama dengan papa adik dah tiada".Air mata oura tumpah.
Oura berkata sambil menangis"doktor..doktor tipu saya kan..??"Doktor tu berkata"adik kena kuat...kena terima hakikat.Maafkan saya sebab tak dapat selamat kan orang tua adik".Oura jatuh terjelopak diatas lantai dan terus pengsan.Doktor memanggil ners menyuruhnya membawa Oura dibilik rawatan.Oura sedar dari pengsan.Dia memegang kepalanya yg berasa pening-pening."aku kat mana ni??"monolog Oura.Baru oura ingat yg dia ada dekat hospital.
Air matanya kembali tumpah apabila dia teringatkan berita yg disampaikan oleh doktor tentang mama dengan papanya.
Dia cepat-cepat turun dari katil dan berjalan keluar dari bilik rawatan tadi.Keluar je dari bilik rawatan oura bertembung dengan doktor tadi.Oura cepat-cepat tanya doktor tu dekat mana mayat keluarganya.Mula-mula doktor tu kelihatan risau akannya kerana oura baru sahaja sedar dari pengsan.Doktor itu akhirnya bagitau jugak dekat mana mayat itu diletakkannya.Doktor tu suruh oura mengikutnya.Oura tanpa banyak soal ikut lah dia.
Sampai dihadapan satu bilik ni yang menyimpan mayat,doktor tadi membawa Oura masuk dan menunjukkan mayat orang tuanya.
Air mata oura keluar apabila melihat keadaan mamanya.Oura memeluk mamanya sambil menangis teresak-esak.
"mama..kenapa tinggalkan oura sorang...?"tangis oura sambil berkata.
Oura melepaskan pelukannya dan menghampiri mayat papanya pula.Terus dia memeluk papanya yg sudah tidak bernyawa sambil menangis.
Selang setengah jam menangis meratapi pemergian orang yang disayanginya dalam hidupnya dia memberitahu doktor tu bahawa membawa mayat orang tuanya kerumah esok pagi,Siap dimandikan.Doktor tu mengangguk sahaja tanpa bantahan.Selepas berbincang dengan doktor tadi dia terus pulang kerumahnya.Esoknya ramai orang yang hadir di rumahnya untuk solat jenazah.Kebanyakkan jiran-jirannya dan rakan sekerja papanya.Ahli keluarganya tiada pun sebab papanya anak tunggal jugak manakala mamanya telah dibuang keluarga kandungnya.
Jiran-jiranku banyak memberikan kata-kata semangat buat Oura.Oura mencium dahi mamanya buat kali terakhir.Air matanya ditahan,Ciumannya berubah ke papanya pula.
Arwah papa dengan mamanya selamat ditanam tengah hari tadi.Malam tu oura mengadakan kenduri arwah dibantu oleh orang kampungnya.
Pulang je orang kampung dari kediamannya oura terus masuk kedalam biliknya tidurnya.
Di dalam bilik tidurnya dia kembali menangis sambil memeluk bingkai gambar keluarganya.Akhirnya dia terlelap dalam tangisan.Pagi tu Oura telah membuat keputusan yang dia akan berpindah rumah.Rumah yang didiaminya sekarang akan dibiarkan kosong.Dia tak akan jual rumah tu sebab banyak kenangan didalam rumah tu.
Rumah barunya berada jauh dari petempatan orang ramai.
Rumah didalam hutan tebal.
Tujuannya memilih rumah disitu sebab dia nak mencari ketenangan untuk kehidupannya.Itulah kisahnya..
Oura berhenti menangis."buat apa aku menangis..!nanti mama ngan papa sedih melihat aku."kata oura.Dia mengelap sisa-sisa air matanya menggunakan telapak tangannya.
Oura mencapai tuala mandinya yang tergantung di rak dan terus masuk kedalam bilik air.
Selesai mandi,Oura turun kebawah nak makan.Dia bukak peti ais dan mengeluarkan ayam mentah dan sayur kangkung.Oura membuat keputusan nak masak ayam masak kunyit dengan kangkung goreng.
Oura reti memasak dari umurnya 12 tahun.Arwah mamanya mengajarnya masak sejak dari umurnya 12 thun.
Cakap je nak makan apa,semua oura reti buat.
Mula-mula oura menanak nasi dahulu.Sementara menunggu nasi masak,oura memasak ayam masak kunyit dan diikuti kangkung goreng.
Selesai memasak oura meletakkan semua lauk yang dimasaknya didalam mangkuk.
Dia mencedok nasi kedalam pinggan makannya dan meletakkan lauk-lauk yang dimasaknya tadi.
Dia membawa pinggan makannya ke ruang tamu.
Dia lebih gemar makan dekat ruang tamu berbanding di meja makan.Oura menonton television sambil makan.
Seusai makan Oura membasuh pingan dan tangannya.Selepas oura minum air dia terus menaiki tangga dan menuju kebilik tidurnya.
Oura mengerlang kearah jam yang tergantung didalam biliknya menunjukkan angka 3:21 p.m.Dia hendak merehatkan tubuhnya yang letih itu.Dari jauh dari yang memerhatikannya sambil tersenyum.
Oura Sedar-sedar pukul 6:47
p.m.Cepat-cepat oura bangun dari katilnya dan berlalu masuk kedalam bilik air .Selesai mengambil wudhuk,oura menyarungkan telekung dan menunaikan solat asar.Amin!!.
selesai solat oura berjalan keluar balkoni biliknya.
Tenang je melihat pemandangan dari atas.
Tiba-tiba mata Oura tertangkap sesusuk tubuh disebalik batang pokok.Bila oura nak pasti kan dah tiada.
Timbul rasa pelik dalam dirinya.Sejak dua menjak ni banyak benda pelik yang dia rasa.Asal balik sekolah je mesti oura rasa ada orang ikut dia,pastu kalau malam-malam mesti dia akan rasa ada orang memerhatikannya.
Oura masuk kedalam biliknya dan mengunci pintu balkoninya.
Dia baru teringat yang dia ada banyak kerja sekolah,oura menghampiri meja studynya dan mengeluarkan buku add math.Dia membuat latihan dengan tekun sekali.Hai.....cam mne okey tak?kalau tak sory lah..
dah baca kan..so tunggu apa lagi vote&commen lah..Sebarang taypo abaikan
YOU ARE READING
Misteri Lelaki Bertopeng!
RandomDia akan hadir bila aku dalam kesusahan... Dia sungguh membuat diriku lupa yang aku berada di alam ni. Dia menjelma bila malam kian pekat dan akan tiba bila aku merinduinya. Dia selalu buat diriku kaku bila berjumpa denganya. Aku tidak pernah meliha...