"Wehhh....,kau rase kenapa tu?"tanya ema dekat kitaorang.
"entah."sepatah je ika balas.Nak balas banyak-banyak tak tau cite sebenarnya.
"Jom ah gerak.Kang tak dapat gi tempat lain."ajak Nia.
Semua berjalan nak keluar dari bilik kecuali oura yg tengah diri dekat tepi balkoni.
Ika datang dekat oura dan"woi.Kau nak dok sini sampai bila?"
Bahu oura terangkat dengan sergahan ika.
"Oh.Jom lah."kata oura sebelum beredar dari situ.
Keempat-empat sahabat itu berjalan memasuki lif sambil bergurau senda.
"Nanti aq nk bli ole-ole lah."-ema
"aq pun.Aq nk bli kat Si kembar tu skali.Kang ada yg menangis x berlagu."-Nia
"hahaha......x sangka Nis dengan Nas cembeng!"oura mengata adik nia.
"cembeng-cembeng adik aq guk."bela nia.
"Ape2 je lah."balas oura dengan ika serentak.
.
.
Keluar dri lif,diorang terus menyerbu kearah kaunter di resort tu."Asalammualaikum kak?Kami nak tanya ni.Asal dekat depan tu ada orang ramai sekali dengan polis?"tanya Oura.
"waalaikumsalam.Owh..,ada org kena bunuh mlm tadi.Seram akak tengok mayatnya."cerita akak yg jaga kaunter tu.
"org dewasa ke?"tanya ika.
"remaja.Umurnya baya korg.Lelaki."balasnya.
Semua orang diam.
Tetiba ema bersuara"akak rse kenapa dia kena bunuh?"
Dah mula dah keluar perangai becok nya............
"Entah.Yg akak tau budk tu bukn org sini,dengarnya dia dtg sini bercuti."terang akak tu.
Cepat-cepat oura minta diri sebelum keluar soalan pelik dari muluk becok ema.
"ok lah,kami pergi dulu.Thank sbb kongsi maklumat tadi."Akak kaunter tu balas dengan anggukan sambil tersenyum manis.
..............................
Sementara menunggu Van Pak mail,mata diorang tak duduk diam.Asyik pandang-pandang tempat orang kena bunuh tu.
Oura termenung dekat tempat tu.Ika pulak sempat layan Ig,manakala 2 ekor tu tengah selfie tak ingat dunia."weh korang ce tengok ni??"Tetiba ika suruh kitaorang tengok tepon dia.
Nak tau ada pe?
Gambar seorang remaja lelaki yg dihantar di IG dengan Caption Al-Fatihah buat Saudara Henry yg kembali ke rahmatullah pada malam tadi.
Semua diam .
"Ni...ni macam mamat yg kat kedai makan smalam."nia buat muka terkejut.
Baru je Oura nak cakap tapi nia dah cakap dulu.
"a'ah."balas mereka bertiga.
Mereka baca al-fatihah dalam hati untuk Henry.
Oura....
Kalau aku pergi semalam apa jadi kat aku?
Adakah nasib aku sama macam henry?
Atau aku yg bodoh sebab tak tolong dia?Aku bermain dengan kata hati.
"Woi!Menung pe?tu van dah sampai."Sergahan ika mematikan mainan hati aku.
Aku terus berjalan kearah van dan terus masuk kedalamnya.
YOU ARE READING
Misteri Lelaki Bertopeng!
RandomDia akan hadir bila aku dalam kesusahan... Dia sungguh membuat diriku lupa yang aku berada di alam ni. Dia menjelma bila malam kian pekat dan akan tiba bila aku merinduinya. Dia selalu buat diriku kaku bila berjumpa denganya. Aku tidak pernah meliha...