"Augh......"jerit Oura.Ika yang tengah tidur terus bangun dari tidurnya."wei..asal ni??".
"Oura kau kenapa??"tanya Nia dari arah belakang.
"asal??"Tanya Ema jugak.
Ternyata jeritannya mengejutkan seisi kelasnya.Semua murid dalam kelas memandang Oura dengan pandangan pelik.
"tak de pape.Tadi ada cicak lalu,tu yang terkejut tu."terang Oura atau lebih tepat menipu.
Murid-murid kelas terus membuat kerja sendiri selepas mendengar keterangan dari Oura.
Baru je nak buat nota Matc tetiba Ika memegang tangan Oura."Kau tipu tadi an??"teka Ika.Nia dengan Ema dekat belakang menganggukkan kepalanya setuju apa yang dikata oleh Ika.
Oura menghela nafas dengan kasar.
"Nanti waktu rehat aku cite."Kata Oura.
Nasib baik diorang setuju dengan apa yang Oura katakan.
"dah aku nak buat nota ni.Jangan kacau aku lagi."Oura terus menjalankan aktiviti membuat nota.
Ika pulak tak tahu nak buat apa dia terus menyambung tidurnya kembali.Manakala Ema dengan Nia yang berada di tempat duduk belakang pulak gosip tentang Kumpulan BTS.Dua ekor ni memang hantu korea.Sedang Oura membuat nota tetiba dia rasa ada orang memerhatikannya.Dia pandang keluar tingkap.Tiada apa-apa pun,yang ada cuma daun-daun pokok beterbangan.
Oura terus menutup tingkap dan meneruskan kerjanya yang tergendali tadi.
Oh baru Oura teringat,cam mana Ema ada,bukan ema tak de ke tadi.Disebabkan cari ema tadi akibatnya Oura yang terkejut disebabkan tragedi yang dia jerit tadi.
Nanti-nanti lah tanya Ema.KRING......KRING....KRING......
Loceng berbunyi menandakan waktu rehat.Semua penuntut High School king Savvy keluar dari kelas menuju ke Kafe untuk mengisi perut.Akhir sekali Oura memasukkan buku notanya kebawah meja.
"dah jom."ajak oura dekat gengnya.
"kafe ke koop?"tanya Ema yang berada belakang Ika.
Aku nak gi kafe.Sape nak gi koop?"oura menuju ke kafe.
"biar aku ikut oura pergi kafe.Ema ikut Ika."suruh Nia.
Semua setuju.Diorang memang macam ni,berpecah kepada 2 pastu satu gie kafe dan satu lagi gie koop.
"Nah belikan aku kerepek pisang cheess,roti jagung,Roti sardin dengan air milo tin satu." oura menghulurkan duit kertas not 20 ringgit dekat Ika.Ika mengangguk pastu mulutnya memuncungkan kearah Nia,tandanya nak tanya nia nak tempah apa?.
"belikan aku roti coklat,keropok gulung dengan air milo tin satu."nia bagi dekat Ema duit kertas not 10 ringgit.
"korang pulak nak tempah apa kat kitaorang??"Oura menanya Ika dengan Ema samada ada pape ke nak dia nak beli dekay kafe.Kadang-kadang ika tak beli makanan kat kafe sebab dekat kafe dia hanya suka Macaroni goreng dengan pasta je.Ema ni ikut mood die.
Harini ema tak nak makanan kat kafe so Oura,Nia berpecah dengan Ika,ema pergi ke destinasi.
.
.
.
..
Fight Room....
Selesai membeli semua makanan,oura and the gang berkumpul dekat bilik rahsia diorang yang dinama Fight room.Hanya group diorang sahaja yang tahu password nak masuk bilik tu.Pengetua sekolah tu pun tak tahu sebab bilik tu kitaorang kongsi-kongsi duit lepastu menubuhka bilik tu secara rahsia.Macam mana kita orang binanya korang tak payah tahu ye.
Bilik tu terletak di belakang bangunan lama yang sudah tidak digunakan lagi.
Tiada sape tahu lokasi bilik tu kecuali group Oura.Selepas memastikan tiada sesiapa yang mengekori diorang,Nia cepat-cepat mengunci pintu dengan password.Pintu tu masuk kena guna password,tutup pun sama jugak.
"kata nak cite kenapa ko jerit tadi oura??"Soal Ika selepas melabuhkan punggungnya diatas sofa.
"amboi kau........,aku belum duduk lagi kau dah tanya."Oura terus membaling mini bantal dekat Ika yang tengah sedap-sedap makan sosej sambil goyang kaki.
"uhuks....uhuks..."tersedak terus Ika akibat terkena mini bantak yang dibaling oleh Oura.
"kau ni memang nak aku mati cepat ke apa?."Ika memarahi Oura tapi bukan marah teruk just marah-marah tak puas hati."eleh.....baru kena baling bantal belum kena tembak."bela Oura.
Baru ika nak balas tapi tak sempat sebab Ema mencelah
"dah...dah.Aku nak makan bukan nak dengar korang berdrama.".
Semua memandang pelik kearah Ema yang baru nak bukak plastik tempayaki.
Ema pelik asal senyap pulak.
Ema pandang depan,terkejut ema sebab oura,nia,ika memandang kearahnya dengan muka pelik.
"Apa??"Tanya ema.
"kau lain lah harini."balas Nia
"Hah!"ema pelik mendengar kata-kata Nia.
"kan......"sokong Ika dengan apa yang dikata oleh Nia tadi.
Oura pulak masih buat muka dekat Ema.
Nak tahu sebab pe?
"tak paham aku."ema berkata dengan muka tak bersalahnya.
"Kau ni buat bodoh pulak dah."protes Oura.
"selalunya kau orang yang suka bergaduh time orang nak makan,pastu bila orang marah kau baru nak diam.Tapi tadi asal kau marah aku dengan ema PULAK!!"terang Oura sambil menekankan perkataan Pulak.
Ema buat bodoh je dengan apa yang dikata oleh oura.
Baru Ema nak memasukkan satu biji tempayaki kedalam mulutnya tetiba tempayaki yang lagi sikit nak masuk mulut terus terbang keatas meja akibat satu mini bantak dibaling tepat-tepat ke arah kepala Ema.
"HIPOKRIK!!"jerit oura dengan Ika serentak.
Ema buat muka tak marah.
"tau lah kepten netball tak payah lah nak shoot bantal tu kat pala aku.ingat bantal tu bola ke!!"ema kata sambil buat muka bengisnya.kalau korang nak tau Si Oura ni kapten segala permainan.Dia kepten netball,basketball dan bola tampar.Sebenarnya banyak lagi tapi malas lah nak cakap kang montah aku tak tanggung."biar lah...."oura mengibas rambutnya kebelakang acah-acah diva.
"gediz..."Ema membalas pastu terus memasukkan sebiji tempayaki kedalam mulutnya."woi oura cepat lah,kata tadi nak cite!"tetiba Ika menyampuk.Oura memandang Ika pastu terus berjalan mengahampiri ika dan terus duduk dekat sebelah ika diatas sofa.
"sebenarnya................."
Flash back....
Tengah aku cari Nia tetiba mataku menagkap satu kelibat dibelakang sebatang pokok.Aku apa lagi,perhati je lah benda tu lelama.Tengah dok perhati,sekali benda tu menunjukkan dirinya.
Aku nampak seseorang tapi tak pasti lelaki ke pompuan memakai baju pelik tapi mukanya aku tak nampak.
Yang buat aku menjeritnya sebab aku ternampak badannya penuh dengan darah.Buat aku rasa scary je.Aku masa tu apa lagi jerit lah,aku ingat aku jerit pelan tapi rupanya terkuat pulak jerit.
.
.
End Flash Back..Lepas je Oura cerita Ika diam.
Tapi sekali imbas nampak Ika sorang je,dua kali imbas ada 2 ekor toyol tercengat jugak dekat situ.
Ingatkan tengah makan,rupanya tengah khusyuk dengar cerita Oura sampai tak perasan dah habis dah.
"dah...dah lah tu pandang aku.Tau lah aku comel.Malu hakak.."oura membuat lagak malu.
"Bluekk...."ketiga-tiga rakan Oura buat aksi nak muntah selepas mendengar apa yang Oura cakap tadi.
Oura hanya membalas dengan menganggak bahu sahaja."Tak kan lah hantu kot yang oura nampal tu!"-Ika
"Nak kata hanti cam tak logik pulak.Sebab hantu muncul waktu malam je.-Nia
"sape kata hantu ada time malam je.Tu yang kecoh kat Kampung Goyah tu tengah hari ada Kak ponti pergi goyang pokok rambutan Ketua kampung tu apa bendanya??"-Oura.
"kan...aku pun ada dengar gak cite kak ponti dekat kampung
Goyah tu.-Ema"maybe orang baru sembelih haiwan kot."teka Ika.
"boleh jadi."sokong Nia.
"mungkin jugak"Ema juga menyokong apa yang dikata oleh Ika.
"Entah lah,aku pun tak tahu."Oura menghela nafas kurang senang.
"dah kau jangan fikir negatif.Nanti jadi negatif lah,ce kau fikir positif."Ika menyedapkan hati Oura.Muka Oura kembali biasa selepas mendengar apa yang dikata oleh Ika.Nia dengan Ema pun sama-sama memberikan kata-kata positif sepaya Oura jangan fikirkan kejadian tadi.
"Dah...dah aku nak makan."putus Oura.
"eleh....ingatkan tak nak makan tadi sebab susah hati."cebik Ika.
"rugilah tak makan.Kang perut aku meragan sape yang nak tanggung."Kata Oura sambil tu tangan ligat membukak bekas makanan yang berisi Macaroni kuah.Tau tak sebab pe Ika cakap yang ingatkan oura tak lalu nak makan,sebab dia tengok oura beli makanan kegemarannya di kafe sekolah,kalau oura tak makan apa lagi ika nak kebas latu.
Semua tengah khusyuk dengan juadah masing-masing..
.
Oura mengelap mulutnya dengan tisu lepas habis je makan.Oura mintak dekat ika mana air milo yang dia tempah tadi."We mana air milo aku?".
Ika tanpa banyak bicara menghulurkan air milo tin dekat oura.
Lepas minum Oura terus menanya kawan-kawannya"dah siap ke belom?'.
Nampaknya semua sudah habis makan.
Diorang Berempat terus meniggalkan Fight room.
Sewaktu dipertengahan laluan ditengah-tengah blok banguna lama dia terasa ada orang sedang memerhatikannya.
Oura terus berhenti,dia memandang kekiri,tapi yang hanya kelihatan rumput-rumput yang sudah panjang sahaja.
"woi kau pahal berhenti.Nak tinggal kat situ ke??"tegur ika yang sudah berada dihadapa.
Oura pun terus berjalan laju kehadapan.Someone......
"nasib dia tak nampak aku"kata seorang jejaka yang berada di celah-celah semak.
"dah lah tadi die namk aku kat pokok.Bodohnya aku yang pergi keluar dari situ buat pe.Kang dia dah jerit.Tapi muka dia serius comel waktu dia terkejut.bisik seorang jejaka dengan seyuman yang manis.
Dia terus menghilang dari semak-samun.K best tak??
Tengah rajin skit.
Pape pon you all vote lah.
Kesian sis penat tulis panjang-panjang tapi you all baca je tak vote pun:'(.
Kalau ada pape you all boleh comment.k bye!!Sebarang taypo abaikan..
YOU ARE READING
Misteri Lelaki Bertopeng!
RandomDia akan hadir bila aku dalam kesusahan... Dia sungguh membuat diriku lupa yang aku berada di alam ni. Dia menjelma bila malam kian pekat dan akan tiba bila aku merinduinya. Dia selalu buat diriku kaku bila berjumpa denganya. Aku tidak pernah meliha...