Cp 11

30 3 2
                                    

        Henry & the geng

Aku ternampak perempuan yang terjatuh atas riba aku waktu dekat feri masuk kedalam restoran yg aku lepak bersama-sama rakanku.
Aku perhati je dari dia masuk sampai lah di ambil order.
Rasa macam dunia ni aku punya je apabila melihat senyuman gadis itu.
Aku tenung perempuan tu sampai dia terpandang kearah aku.Mata aku dengan mata dia bertembung.
Aku terus bengun dari tempat dudukku dan berjalan kearah tempat gadis tu duduk.
Muka perempuan tu cuak bila aku berjalan kearahnya.

"hai,nama saya Henry shah."aku memperkenalkan diriku dekatnya sambil menghulur tangan.Perempuan tu teragak-agak nak sambut huluranku.
"Oura Lauren,panggil oura."Akhirnya perempuan tu menyambut guk salam perkenalan ku.
Rakan-rakan oura nampak bingun dengan situasi kitaorang.

Aku pandang rakannya yang duduk desebelah oura.
"ika"rakan oura memperkenalkan diri.
Diikuti rakan-rakannya yg lain.
"Nia."
"ema"

"oura boleh tak kalau saya nak nombor awak?"mintak aku dengan muka tak tahu malu.

"maaf lah ye.Saya tak pakai fon sendiri.Saya selalu guna fon rumah je."tipu oura.

Aku tahu dia tipu sebab terang-terang aku nampak dari jauh yang dia main fon tadi.Tapi aku tak paksa pun,aku mengalah je.
"oh.,tak pe lah.".kataku dengan nada mendatar.

"Nanti kalau ada jodoh kita bertemu lagi.Bye"ucapku sambil mengenyet mataku dekat oura sebelum beredar dari meja diorang.Aku melihat mukanya macam tiada perasaan langsung dengan ucapan ku tadi.

        Oura & the geng

"mamat ni sewel ke apa.Tetiba je main jodoh-jodoh pulak."ngomelku dalam hati.Aku balas dengan muka tiada perasaan.
Selepas mamat gatal tu bla,aku pandang rakan-rakanku kembali.
"uis....,terkejut aku negok muka korang"
Terkejut aku melihat muka-muka rakan-rakanku yang macam nak pergi berperang memandang aku.

"apa yang kau rahsia sangat dengan kitaorang!"Ika mengecilkan matanya tanda musykil.

"heheheh.....,boleh tak kalau lepas kita habis makan ni aku cite.Aku cite time kita jalan-jalan kat pantai nanti."cadangku.

"okey,tapi janji yea?"kata ema.

"ye......"balasku meleret.

"okey."kata nia.

Makanan yang kitaorang pesan tu sampai jugak akhirnya.

Aku rasa nak je campak pinggan makan aku ni dekat mamat sewel tu.
Dari start aku makan sampai dah nak habis asyik usya je muka aku.Tau lah aku cantik,tak yah lah pandang-pandang(muntoh hijau kjp)

Aku nampak ika pun perasan yang Mamat sewel tu pandang aku.

"wei,dah ke?kalau dah jom ah bla.Panas pulak hati aku ni."kataku dekat diorang.

Nasib diorang dah habis makan,Nia jadi tukang bayarnya,aku dengan ika tunggu dekat luar ema teman nia.

"gatai betoi jantan tadi!"tetiba je ika bersuara selepas keluar dari restoran.

"tu le pasainye,nak je aku baling pinggan makan tadi lekat kat muka dia."tambahku.

"woi gosip pe tu?"kejut nia dari belakang aku.

"gosip tok mu." Ika tolak badan nia.Nasib nia pandai stabil kan dirinya,kalau tak nasib  jadi nangka busuk.

"abis tu sembang pe yg mencak sampai berkerut-kerut muka macam teran taik."ema buat lawak bodoh.

"a'ah,memang pun kitaorang tengah teran taik pastu taik tu nanti nak sumbat dalam mulut murai kau tu."balasku dekat ema.

"hok aloh,aku jugak."protes ema sambil mencebik.

"dah....dah jom lah pergi jalan-jalan kat pantai.Nanti tak sempat pulak."ajak ika dan dia terus berjalan kearah pantai yang tidak jauh dari sekitar situ.
.
.
.
.
Kitaorang pilih nak berehat disebuah pondok yang berhadapan pantai.
Semua dah pergi kearah pondok tu kecuali oura yang tengah main ombak guna kaki.

Aku melihat kawan-kawanku semua dah pergi kearah pondok tapi aku masih bermain-main dengan ombak.
Angin malam dilaut meniup rambut ku bertebangan.
Rasa macam dijavu pelak.Heheheheh.....,acah ambil mood felling jap:-D.

"woi kau kalau aku campak kau dalam laut tu apa jadi."jerit ika macam mengugutku.

Kacau mood betul lah minah ni,baru nak hilangkan stress kejap.acecece hilg kan mood konon.

Oura berjalan kearah kawan-kawannya dengan lemah longlai.
Oura duduk diatas buaian bersebelahan ika.

"cite lah kat kitaorang cam mana kau boleh kenal mamat kat kedai tadi?nia terus soal aku.

"a'ah cite ah."sokong ema.

Ika menganggukkan kepala tanda setuju.

Oura menarik nafas dalam-dalam dan mencerita tragedi dalam feri tadi dari A-Z.
.
.
.
.

"hahahahahah....bapak ah kau duduk atas riba orang.nia gelak cam setan lepas habis je aku cite.

"gila toi cite kau ni oura."tambah ema sambil-sambil mengelap air matanya yang keluar lepas habis gelak.

"serius ah..,cam lakonan je."kata ika pulak macam tak caya.

Semua nak gelakkan aku,ni yang aku tak nak cite ni.

"ni aku malas cite ni.Kome gelakkan aku macam gampang."marahku.

"lek ah,benda lawak mesti kongsi."gurau Nia.

"kongsi cirit mu.Tempah bala namanya tu."bidasku dan terus menjeling nia.

"ok..ok..ok..Dah jangan gelak.Habis tu kau mintak maaf tak?"tanya ema.

"hemmm..,mintak lah.Maklumlah aku kan orang berbudi."terang oura sambil memuji diri sendiri.

"angkat bakul sendiri pulak kawan aku sorang ni."perli nia.

"Dia memang sehari kalau tak angkat bakul dia tak sah."tambah ema pulak.

"eleh,korang pun sama."kataku sambil tersenyum sinis.

Oura bersama rakan-rakannya bergelak tawa dengan senang hati,tanpa mereka sedari sepasang mata yang tengah memerhatikan mereka.

Hai....,moga cp ni best.
Hope you all vote!

   Sebarang taypo abaikan!

Misteri Lelaki Bertopeng!Where stories live. Discover now