Someone..
"Oura...kau jangan risau
ye..."kata seseorang sambil memerhatikan Oura dari jarak jauh.Oura P.O.V..
"Ahhh..siap guk akhirnya.."kataku sambil merenggang-renggangkan otot dalam badanku.Aku melihat jam dimeja belajarku menunjukkan angka 7:15p.m.
"nak mandilah..."Aku mencapai tuala mandi di rak dan terus masuk kedalam bilik air.Selesai memakai pijama tidur,aku menyarungkan telekung dan membentang sejadah.
Tidak lama kemudian azan maghrib berkumandang.
Aku menunaikan kewajipan ku.Selesai solat,aku turun kebawah nak makan malam.
Aku memanaskan lauk yang aku masak petang tadi.
Aku mencedok nasi dan lauk kedalam pinggan makan.
Sebelum makan aku sempat membuat air milo panas dan membawanya bersama keruang tamu.Aku membukak siaran 721 di television.
Sedang aku tengan enak-enak makan aku terpandang tingkap disebelah kiri TV ada satu bayang-bayang lalu.
Aku ni boleh lah diketogerikan penakut lah guk,tapi kadang-kadang berani.
Aku kuatkan voleum tv dan sambung balik makan.
Aku cepat-cepat menghabiskan makananku dan berlalu kedapur nak basuh pinggan.
Waktu aku tengan dok syok nyanyi lagu Ayda jebat nakal sambil basuh pinggan ada bayang-bayang yang betul-betul melintas dihadapan tingkap singki yang aku tengan guna.Terus aku berhenti menyanyi.Masa tu aku tak pikir apa dah,yang aku takut nye ada perompak.Tapi...bila dipikir-pikirkan balik,mana boleh manusia masuk kat dalam kawasan rumah dia sebab keliling rumahku dilitupi dinding yang boleh dikatakan tinggi jguk.
Tiba-tiba otak aku teringatkan hantu,ya hantu yang selalu ditonton di kaca tv.
Habis bulu roma aku tegak.
Cepat-cepat aku menghabiskan sesi basuhan dan terus lari naik ke bilikku.
Antak lah tv tak tutup ke apa ke,asalkan dia tak nak dok lama-lama kat dapur.Aku merebahkan badanku dan mengambil Iphone 7+ yang berada diatas meja lampu tidur.Aku membukak data dan banyak mesej-mesej whatsapp yang masuk.Paling banyak group kelas lah sampai dekat nak 2000,apa yang dinyembang pun aku tak tahu.
Aku bukak group My Baby Girls iaitu group yang dibuat oleh Nia kawan karib aku.My Baby Girls ada aku,Nia.Ika dan Ema.Semua tu kawan karib aku dari tadika lagi.MY BABY GIRLS..
Nia
wahai..... kawan-kawanku yg disyangi!!Ika
sape syh kau..Ema
kan....perasan!!Nia is typing.....
Me
pe kome nyembang???Ema
ada pun pompuan ni.....Nia
sampai ti kome x syg aq..:-(ika
alololo...ema tengok kwan kite srg ni taching lah!!Me
x de koje ke??Ema
Hahahaha..Nia
x nk kwn..Me
ayokk..Nia majok..Ema
Aduhh..majok lak die ni!Ika
tu lah....!panggil ewan kang.Me
ewan...ewan..tengok your girlsfrend kau majok..Nia
Wow...pe main pakwa org!Ika
hahahahahahaEma
hahahahahahaMe
x posa aq nak pakwe kau!!Ika
tu lah pasalnye...Ema
eiuww....Nia
Ape????
Ika
sape dh siap kerja cikgu gorila??Ema
aku....Nia
aku...!Me
Aq....Ika
auu....asal smue siap..!aq x siap pe punNia
bengong..tanya org!pastu dia yg x siapEma
tu le pasalnye..Me
baik kau siapkan...kang sok kau kene jemur jdi ikan kering kt luar kls.Ika
ohkk..aq nk buat ni,k bye!Nia
hahahaha..tu le ske benor tangguh keje!Ema
k..ah aq nak tengok Wan peah ni!dah start dah...Bye!!!
Me
k ah..aq nak layan IG.Bye...!!Ema
tiggal awok sorg yg x wat pe.Ema
k...Bye??
Aku bukak IG pulak.
Tengan sedap-sedap layan IG, tiba-tiba aku terpandang dekat balkoni ada benda besar terbang.Aku tutup fon dan berjalan kearah pintu balkoni.
Aku beranikan diri dengan bukak pintu slide balkoni dan keluar.Aku lihat tak de ape pun,aku menghampiri penghadang besi balkoni dan mengintai dari aras atas kebawah.Lepas pastikan tiada apa aku pun berjalan nak masuk biliknya kembali.
Baru nak masuk,aku terasa ada benda lalu dekat belakang aku.Bila aku toleh tak de ape pun.
Aku masuk bilik aku semula dan kunci pintu slide.
Tetiba terasa nak layan cite korea pulak.Aku turun dekat ruang tamu dan duduk dekat sofa.Aku tadi tak tutup Tv pun sebab sunyi sangat rumah.
Aku tukar siaran 393 siaran korea.Boleh pulak time tu cite favourite aku iaitu cite Legend Of The Blue Sea episod 5.
Aku apa lagi,pergi dapur ambil keropok potato yang pek besar tu bawak dekat ruang tamu.Makan sambil layan cite korea.
Kejap aku mood gelak,kejap mood sedih,dah cite tu yang bayak sangat moodnya.
Habis je cerita tu,aku pergi dapur basuh tangan dan terus masuk bilik.
Masuk je bilik,aku ambil baju sekolahku dan terus gosok.
Lepas gosok baju,aku masuk bilik air basuh muka dan ambil wudhuk nak solat ishak.Lepas solat aku susun-susun buku dan ikut jadual sekolah.
Akhir sekali aku rebahkan badanku atas katil.
Aku tutup lampu dan terus baring atas katil.
Selang beberapa minit,aku terlelap.Someone..
"hai......kenapa lah kau ni comel sangat oura."kata seorang lelaki yang sedang memerhatikan Oura tidur.
"selamat malam Oura!!"terus lelaki itu menghilang dalam kegelapan.******************************
Hai......apa macam best tak?
macam cite hantu pulak...tapi jgn risau!ia x akan buat anda gigit kuku sambil baca part ni.
Vote&commen tau..
Sebarang taypo abaikan
YOU ARE READING
Misteri Lelaki Bertopeng!
RandomDia akan hadir bila aku dalam kesusahan... Dia sungguh membuat diriku lupa yang aku berada di alam ni. Dia menjelma bila malam kian pekat dan akan tiba bila aku merinduinya. Dia selalu buat diriku kaku bila berjumpa denganya. Aku tidak pernah meliha...