3.5

1.5K 64 27
                                    

Emilia:

Musiken tystar, lamporna släcks och för en liten stund tystnar hela Scandinavium innan ett sorl lägger sig över arenan.

Jag och Julia står kvar ett litet tag, varför vet jag egentligen inte, kanske för att dem kanske kommer upp på scenen och kör en extra låt, kanske för att dem kanske kommer ut och tar bilder. Men jag vet ju att dem inte kommer göra det.

I nuläget gör det dock inte så mycket, snart ska jag ju faktiskt träffa dem och krama dem och ta goalsbilder med dem och känna lukten av dem och få kolla rakt in i deras ögon utan att bli störd. (erkänn ni önskar ni va emilia heh)

Efter drygt 5 minuter följer vi strömmen utåt medan vi båda är i ganska stor chock över allt som hänt ikväll.

En lukt av svett, eld och rök fyller mina näsborrar på vägen ut till den friska luften.

Den kalla atmosfären utanför arenan fångar in mig och genast får jag gåshud då jag endast har en tunn, svart bomberjacka på mig, det är ju trots allt bara början på mars. Jag tar ett djupt andetag och andas in den härliga Göteborgsluften samtidigt som jag gör mig mentalt förberedd till att träffa killarna.

- Kom jag vet vart vi ska, säger jag och tar tag i Julias arm och leder henne till baksidan av arenan, precis bredvid Mcdonalds.

På håll ser jag att två M&M's vakter står och småpratar lite och jag går med bestämda kliv fram till dem och lämnar Julia några meter bakom oss.

- Hej, det är jag som är Emilia, och har fått meet and greet med Marcus och Martinus, säger jag bestämt och sträcker på min rygg och sträcker fram handen så att de ska skaka den.

- Åja, hei Emilia, følg med meg her, säger den flintskalliga av dem och skakar min hand innan han pekar åt Gothia Towers som man kunde skymta i bakgrunden.

Jag viftar åt mig Julia innan vi följer efter vakten och vi börjar gå mot hotellet.

- Emilia vad är det som..? försöker Julia fråga mig men jag avbryter henne snabbt.

- Tyst, du ska få se, och Julia tiger och följer efter mig som i följa John.

- Kom igjen jenter, vi skal opp her, säger vakten och rappar på oss in i hissen och jag passar på att samtidigt lirka upp min mobil från mina svarta jeans.

•••

är jag taskig om jag säger att m&g'en kommer om typ 2 kapitel?🤔🤔

Twitter [M. G]Where stories live. Discover now