insanlara sorduk
cinlere tarihte kimler hükmetmiştir?
bu sorular bir sitenin forumunda gerçekleşmiştir
BerkOps
18.10.2014, 18:55
Hz. Suleymanın hükmettiği biliniyor. fakat cinlere melekler tarafındanda hükmedildi mi? Beyaz büyü o zaman mı çıktı ? yada başka bir peygamber hükmetti mi ?
ledunist
18.10.2014, 23:25
Hz. Suleymanın hükmettiği biliniyor. fakat cinlere melekler tarafındanda hükmedildi mi? Beyaz büyü o zaman mı çıktı ? yada başka bir peygamber hükmetti mi ?
konuyu kendi anladığım kadarıyla ve islam çerçevesi açısından cevaplarsam , cinlere hükmedebilen başka insanlar da olmuştur , peygamber olmayan ama tasavvuf ehli açısından evliya olduğu kabul gören zatlardan hükmedenler vardır (örnek Abdulkadir geylani hazretleri), bence cinlere hükmetmek diyince sadece hz Süleymanın akla gelmesi en kusursuz ve geniş hükümranlığın ona verilmesi ve kitapta bahsedilmesi yüzünden
codzombi
19.10.2014, 00:08
cok farklı yerlerden konuyu karıstırmıssın . cınlere tarıhte bır cok majisyen hukmetmıstır tabi bu izin verilen cercevede . bakınız abramelin majisi, havass,kabala gibi.. geotia gibi degisik versiyonlarda kitaplar mevcut. zaten cınlerın bası meleklerdır cınler meleklere baglıdırlar tabı gorevlı kısmında . düşmüş melek olarak da tanımlarsak hepsı meleklere baglıdır. beyaz buyu kara buyu senın nıyetıne goredır ve Allah ın ismiyle lanet buyulerı de yapılıyor . ayetel kursi, ya kahhar vsvs gibi. kara buyu nedır ak buyu nedır onu malzemeleriyle tanımlarsak işimiz zor. nekromanside kara büyü cesetle cinsel ilişkiye giriliyormuş misalen cesedi canlandırmak için mi ne. bana gore kara buyu değil sana gore kara buyu (gibi) . degısık seyler var. senın hangı tanımlara gore yorumlanmasını ıstıyorsan oyle cevap alırsın . hangi peygamberler hukmetmiştir falan detaylı bi şekilde bilemeyiz. süleyman diyorlar baska da bilmiyorum
Chillout
19.10.2014, 14:33
Hz. Suleymanın hükmettiği biliniyor. fakat cinlere melekler tarafındanda hükmedildi mi? Beyaz büyü o zaman mı çıktı ? yada başka bir peygamber hükmetti mi ?
-Hz. Süleyman'ın hükmetmesi tarzında başka bir kimse bu kadar geniş çaplı ve günlük hükmetmedi. Hz. Muhmammed'e de tabii olmuşlardır ancak kendisi cinlerden Hz. Süleyman gibi istifade etmemiştir. Hz. Süleyman günlük hayatta da azami ölçüde cinlerden istifade etmiştir. Osmanlı döneminde ise cin ve meleklerin savaş, tıp, sanat alanlarında kullanıldığını biliyoruz. Osmanlı gibi, yani şahıs yerine devletin cinleri kullanmasına örnek olarak,yenilerden İsrail, Eskilerden Çin, Sümer ve Mısır uygarlıkları örnek verilebilir. Her majisyen de bir ölçüde cinlerle iş birliği yapabilir veya bazılarına hükmedebilir, ancak günlük işlerde sürekli kullanma veya her daim her şeyi emretme gibi bir durum değildir bu.
-Cinlere melekler tarafından hükmedilmedi, edilemez. Melekler kafalarına göre yönetemez veya hüküm veremezler. Meleklere şu cin tayfasına sahip çık, onları gözle, gerekirse cezasını şu şekilde ver diye emredilir, melek emri yerine getirir. Melek gibi nefsi olmayan bir varlık sadece emirler ve kodlamalarla ilerler. Melekler cinlerden daha üstündür evet ancak hükmetmek yanlış tanımlama olur.
-Beyaz büyü diye bir şey yoktur. Büyü sanatı diye bir şey vardır, bununla ne kadar ve ne için ilgilendiğin yani niyetine göre de işler değişir. Hepsi bir yana büyünün her türlüsü yasaktır. Büyü aynen hacking gibidir ve mevzu bahis sistem internet olmadığından, beyaz veya gri şapkalı hacker gibi bir şık yoktur.
Bazı etki etme veya öğrenme gibi yeteneklerle doğan insanların ise yaptıklarına da büyü diyenler olmuştur, değildir. Biri siz doğarken sizinle gelen yetenektir, ölçüsünü ve tarzını sizin kullanmayı öğrenmeniz gerekir. Mesela çok güçlüsün diye nasıl önüne geleni dövmeye veya tehdit etmeye hakkın yoksa, birilerinin düşüncesini okumak veya değiştirmek yeteneğini de kafana göre kullanma hakkın yoktur. Bir de öyle güçlü doğmamış ama sopa silah vs. alıp milleti döven tehdit edenler var işte o büyüdür. Yani yetenekleriyle doğan birinin de yetenekleri boşa verilmez, kendisine illa tebliğde bulunulur, uymazsa ceza verilir.
Büyü kısaca, olağan durumu değiştirmeye yönelik, niyetinizi yüklediğiniz araçlı ve araçsız bir eylemler silsilesidir ve yasaktır.