PFT - Jodoh

8.5K 484 49
                                    

Dah dijodohkan sejak kecil?

Opera sabun apa
pula ni?

Masuk akal ke benda jodoh-jodoh ni pada abad ke-21 sekarang?

" Mengarut... Nama kau pun aku tak tahu..."
— Jeon Jungkook, 22.

" Orang macam kau tak perlu tahu nama aku!"
— Yook Sunhwa, 23.

Rumah Keluarga Yook

" Oh Gods, dosa apa lah aku dah buat agaknya... sampai kena kahwin dengan mamat hanat ni. Dahlah tak handsome. Muka berjerawat batu, rambut tengik. Gigi kuning, entah-entah... kuku bercagu, bontot ada bisul, kurap, kutu babi. Urg! "
Sunhwa meruap wajahnya.

Lelaki itu menelan air liur pahit. 'Manis'. Sedap sungguh bicara awek sorang ni...

" Fine, memang aku tak handsome, buruk, muka berjerawat, jeragat, rambut busuk, gigi kuning, cagu, bisul semua... tapi muka ni lah yang dah jadi suami kau. Ada faham, perempuan mulut longkang?"

" Omo! Longkang? Dah, dah. Diamlah! Sesak nafas aku bau nafas mulut kau yang bacin macam taik! Rimas!"

" Ooh?! Taik? Haa, ambik ni ambik ni." Lelaki itu mencapai lalu menggenggam tangan isterinya dan menghembuskan nafasnya rapat ke wajah perempuan itu.

" SYAI-- Syaiton!"

Muka Jungkook ditolak kuat.

Pertengkaran mereka terhenti apabila ada suara menegur di luar bilik. Parents mereka.

" Jeon Jungkook! Yook Sunhwa! Apa yang bising tu?!"

" jangan macam-macam. "

" Kamu belum boleh nakal-nakal. Kita ada majlis resepsi malam ni."

Sunhwa menepis tangan Jungkook dengan kasar.

" Eish, aku pun tak hamak nak buat anak dengan kau. Taknak aku ada anak hodoh beruk macam kau." Jungkook mencebik setelah mendengar kata-kata 'eksen' Sunhwa itu. " hek eleh. Fikir kau lawa sangat ke? Ingat aku pun hadap sangat 'nasi lemak' 50sen kau tu? Tak 'selera'! "

Sunhwa ketawa pahit. Nasi lemak 50sen? Dia ingat zaman sekarang dapat lagi ke nasi lemak harga 50sen haa?

" Oh yeke? Jadi.. pergi jahanam dengan 'burung' kau yang tak boleh terbang tu!" Sunhwa menolak Jungkook sehingga lelaki itu jatuh terduduk di lantai. Dengan pantas, dia ke bilik air untuk menyegarkan badan serta menenangkan fikiran yang kusut lagikan serabut.

Jungkook memandang sepi pintu bilik air.

Teringat bagaimana mereka boleh dinikahkan...

Puan Jeon meletakkan gelas tehnya ke pelapik gelas sebelum bersuara tenang, "Kami berkawan baik masa sekolah dulu. Masatu, kami berjanji akan kahwinkan anak laki dan perempuan kami. Mama ada kamu, Jungkook."

Puan Yook menyambung, "dan eomma ada kamu, Sunhwa."

Dengan hanya kerana sebuah janji mengarut, mereka disatukan.

J O D O H

**✿❀ ♥ ❀✿**


Sorry for the cliche-ness .
Support me , vote and comment juseyo (づ ̄ ³ ̄)づ♥

Purrfect • JungkookWhere stories live. Discover now