PFT - Jaehyun

3.2K 278 48
                                    

Luxurious Gangnam Suite

Mendengar bunyi pintu utama dibuka, Sunhwa mengarahkan pandangannya daripada skrin TV ke arah lelaki di muka pintu itu.

" Dah balik?" tanya Sunhwa.

" hm.. Nampak macam baru nak pergi kerja ke?" Sunhwa tercengang.

" Kenapa emosi ni, cik abang?"

Bangg

Pintu bilik dihempas bagai nak pecah. Memang sah lah, Sunhwa... Confirm kau ada cakap something malam tadi.

Rumah Parents Yook

Puan Yook sedikit terkejut dengan kehadiran menantunya itu. Tambah terkejut apabila dia datang seorang diri. Tanpa anak perempuan bertuahnya itu.

" Sunhwa ada sakitkan hati kamu ke sampai kamu datang sini?" Soalan itu terus tepat mengenai dada Jungkook.

" Tak de lah, ma... Jungkook datang nak tanya sesuatu."
Jus oren di hadapannya dipandang kosong.

" Tanyalah. " Puan Yook menguntum segaris senyuman manis. Dia menghirup teh hijau dari gelasnya.

" Siapa... Jaehyun?"

Pfftt

Tersembur keluar teh hijau itu dari mulutnya.

" Ma- maaf, Jungkook... Mama terkejut!" Dua orang pembantu rumah datang dengan kain lap.

Mereka membantu Puan Yook dan Jungkook membersihkan air teh itu.

Luxurious Gangnam Suite

" Dah malam buta ni, tak balik-balik lagi... Pergi mana agaknya." Sunhwa mundar mandir di ruang tamu itu. TV terbuka, terus memancarkan sinar namun tidak menarik perhatiannya.

Jam di dinding dipandang sekilas.

11.45 malam.

Dalam kereta Jungkook

Jungkook melemparkan pandangannya ke luar tingkap kereta.

" Jaehyun ibarat selumbar yang teramat kecil , mendiami hanya di hujung jari tetapi menusuk hingga membengkak hati seorang gadis naif bernama Sunhwa." Puan Yook menarik nafas panjang.

" Susah mama nak buka balik sejarah lampau, Jungkook. Apatah lagi, sejarah hitam." Jujurnya kepada lelaki muda dihadapannya itu.

" Sunhwa pernah belajar di US beberapa tahun lalu. Dia berjumpa dan berkenalan dengan Jaehyun di sana. Nama yang sedap didengar itu taklah persis tuan empunya nama." Lama wanita berumur 50-an itu terdiam.

" Kalau mama tak boleh nak cerita lagi, takpe--"

Tangan Jungkook digenggam kemas oleh Puan Yook.

"Kamu suami Sunhwa. Kamu berhak tahu tentang benda ni." Jungkook mengangguk perlahan.

" Jaehyun ibarat dunia kepada Sunhwa. Kebaikan yang dipura-purakan oleh Jaehyun itu mengaburkan pandangan Sunhwa tentang sisi sebenar lelaki tu. Mama terkejut bila kawan sebilik Sunhwa call mama. Dia bagitahu Sunhwa dah seminggu tak balik dorm. Papa kena heart attack then hospitalized for about three months. Imagine mama kena uruskan hal Sunhwa and at the same time, mama kena jaga papa."

Air mata mengalir deras, membasahi pipi tuanya itu.
Jungkook mengeratkan genggaman tangan Puan Yook.

" I'm sorry, ma."

" It's okay. Mama terus berdoa. Doa demi doa mama panjatkan kepada tuhan. After papa sembuh sikit, polis US telefon dan bagitahu dorang jumpa Sunhwa kat tepi jalan. Mama terus pergi US lepas dapat keizinan papa. Mama tahu masa tu Sunhwa perlukan her mother the most." Jungkook mengangguk.

Esakan Puan Yook semakin menjadi-jadi.

" Sayu hati mama... Hati seorang ibu... Bila tengok anak dia penuh dengan lebam, luka dan calar sana sini. Badan dia... Badan Sunhwa, Jungkook. Cuma sebesar jari kelingking mama ni." Puan Yook mengeluarkan jari kelingkingnya.

Jungkook mengusap bahu Puan Yook. Ini pasti angkara Jaehyun.

" Awalnya Sunhwa tak buka mulut. Tapi, dia tahu kalau dia terus diam, masalah takkan selesai. Dia bagitahu... Jaehyun bawa dia lari. Dia kata Jaehyun janji akan kahwin dengan dia. Dia akan jaga Sunhwa dengan nyawa dia sendiri. Tapi, Jaehyun sebenarnya cuba jual Sunhwa. Nasib baik... Nasib baik Sunhwa dapat larikan diri. Berminggu dia tak makan. Minum pun entah air apa-apa. Mama... Kesian kat Sunhwa..."

" ...walaupun nampak Sunhwa keras macam tu, sebenarnya dia memendam rasa derita paling besar. Jiwa dia... Sebenarnya sakit."

Jungkook menghentak stereng kereta.

" kalau aku dapat si Jaehyun tu, memang jahanam aku kerjakan."


J A E H Y U N

**✿❀ ♥ ❀✿**



Support me , vote and comment juseyo (づ ̄ ³ ̄)づ♥

Purrfect • JungkookWhere stories live. Discover now