12 - 'De Zoektocht Naar Joost Bouhof'

535 38 7
                                    

|Link|

We zitten met zijn allen in de auto, maar niemand zegt wat.
Ik denk dat het komt omdat iedereen nog moet verwerken wat er net is gebeurd.
Joost is weg, Jette wilt weg.
"Joost's auto stond er nog dus ver kan hij niet zijn." Onderbreek ik de stilte.
"Misschien weet ik wel waar hij is." Zegt Harm.
"Waar?"
"Weten jullie nog toen hij met dat feestje bij Jeremy ruzie kreeg met Nikki? Hij rende toen naar een park hier in de buurt, ik ben hem toen achterna gerend en heb hem getroost."
"Oke, waar is dat?"
"Hier gewoon rechtdoor rijden."
En zo begon de zoektocht naar Joost Bouhof.

"Hier is het!" Roept Harm als we bij een park aankomen dat een beetje verlaten lijkt.
"Je gaat me toch niet vertellen dat het hier verlaten is?" Zeg ik als ik uit de auto stap.
"Doe niet zo pussy, poes." Zegt Jer als hij ook uit de auto stapt en de deur dichtslaat.
"Laten we Joost nou maar gaan zoeken." Zegt Jette.
Voor het eerst sinds we het huis uit zijn zegt Jette wat.
Ik kan nu al merken dat ze een dromer is, bij Jeremy dwaalde ze soms ook al een beetje af.
"Link en ik kijken aan de linkerkant en Jette en Jeremy kijken aan de rechterkant, oke? Stelt Harm voor.
"No way dat ik nu ga opsplitsen, dat is nooit een goede keuze in horrorfilms." Zeg ik snel.
"We zitten nu niet in een horrorfilm Link, verman je. En het is by the way maar een park, geen grote horrorvilla waar we elkaar niet kunnen zien of horen." Zegt Jeremy als hij al begint te lopen.
"Oke, oke, maar als we dadelijk allemaal dood zijn is het niet mijn schuld."

"Joost, ben je hier?"
"Joost?!"
"Waar ben je?!"
"Volgens mij is hij hier niet, Harm."
"We hebben nog niet overal gekeken, blijf zoeken."

|Jette|

Jer, volgens mij zie ik hem daar." Ik wijs verderop naar een bankje waar een persoon op zit.
"Wil je dat ik met hem ga praten of wil jij het doen?" Vraagt Jeremy.
"Ik wil het doen, ik heb dit veroorzaakt."
"Good luck." Glimlacht Jeremy.
Ik loop langzaam naar het bankje toe en ga naast Joost zitten.
"Sorry." Zegt Joost als hij zich naar me toedraait.
"Het is helemaal niet jouw schuld, ik vind je hartstikke aardig en ik ben super blij dat je hier bent. Ik raakte gewoon van streek en ik had een persoon nodig om me op af te reageren en dat was jij toevallig. Ik wil dat je weet dat ik er helemaal niks van meende en dat het gewoon toeval is dat we ruzie kregen toen jij er was."
"Dat vind ik super lief van je maar het is geen toeval, je had gelijk. Sinds ik met jullie omga gaat het hier helemaal fout. Iedereen krijgt ruzie, alleen omdat ik hier ben. Ik ga dadelijk weer terug naar huis en laat jullie met rust."
Joost kijkt verbaasd naar me.
"Jette het is echt niet jouw schuld. Harm werd geïrriteerd en als hij geïrriteerd wordt kan hij rare dingen zeggen. Ik ben niet verliefd op je, maar ik wil ook niet dat je weg gaat. Ik wil dat je mijn vriend blijft."
"Ben ik dat ooit geweest dan?"
"Ja."
"Dan ben ik wel een hele slechte vriend geweest."
"Nee dat ben je helemaal niet. Ik ben de degene wie een slechte vriend is, ik schreeuwde tegen je terwijl je dat helemaal niet verdiende." Zegt Joost als hij opstaat.
"Blijf alsjeblieft bij ons." Smeekt Joost als ik ook opsta.
"Ik weet het niet Joost..."
"Blijf alsjeblieft. Ook al is het maar voor een dag, ik wil je gewoon kunnen bewijzen dat we ook leuke vrienden kunnen zijn."
Jeremy heeft blijkbaar de anderen gehaald, want ze staan opeens achter ons.
Volgens mij staan ze er nog niet lang, ze beginnen te praten tegen Joost over dat hij niet zo boos moet zijn op mij of zo, ik luister eigenlijk al niet meer.
Ik weet nog steeds niet of ik moet blijven.
Stel dat zoiets nog eens gebeurd, dan loopt het misschien wel niet zo goed af.
Maar aan de ene kant zijn deze jongens wel super aardig.
En gek, maar vooral aardig en lief.
Wat moet ik doen?

[A/N: Wat gaat Jette doen? Laat even weten wat jij denkt! Bedankt voor het lezen, vergeet geen ⭐️ achter te laten als je het leuk vond! Xoxo]

Best Friends... {Jeremy Frieser}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu