"araa, cakaplah siapa buat benda ni dekat kau.". aku menggoncang badan araa yang masih menangis teresak-esak.
" araa.".
"iman, aku.. aku...".
" ya apa?".
semakin kuat araa meraung.
"ya Allah aku tanya kenapa lagi menangis minah ni.".
" diorang pukul aku.".
"tu aku tahu araa. sekarang aku nak tahu siapa yang buat benda ni dekat kau.".
araa menggeleng perlahan. aku bersandar pada sofa. air kosong di atas meja aku capai lalu diteguk rakus. panas.
" kau tak cakap tak apa araa, biar aku cari sendiri budak tu.".
araa menggeleng. tangan aku araa genggam.
"iman jangan, please.".
aku menarik tangan aku.
" kau expect aku duduk diam lepas aku tahu apa diorang buat dekat kau? mimpi lah kau.".
"imannn.". araa menggeleng dengan tangisan yang masih belum reda.
" jangan.".
"kau kena bersyukurlah benda ni tak sampai dekat telinga bangsyap dengan along.".
araa mencapai tangan aku.
" jangan bagitahu bangsyap atau along pasal benda ni.".
aku hanya diam.
"kau tak sayang aku ke ha?".
" kau bodoh ke araa? kalau aku tak sayang kau aku biar jelah kau kena pukul dengan malaon tak guna tu. aku tanya kau, kau taknak cakap siapa. kau tahu kan aku macam mana? kalau aku cari sampai lubang semut aku cari.".
araa memeluk aku. aku mengeluh lalu belakang araa aku usap perlahan.
"dahlah araa, jangan nangis, aku sakit tahu tak tengok kau macam ni.".
degil betul minah ni haih. nasib kembar, kalau tak aku dah campak keluar tingkap.
...
" kau fikir bapak kau pengetua kau boleh buat sesuka hati kau?".
"argh!". aku memijak tangan perempuan yang membuli araa. aku senyum sinis.
" jangan sampai aku buat kau cacat lah babi. lagi sekali kau buli araa, kepala kau pulak aku pijak.".
aku mengalihkan kaki aku.
"kau tunggu! aku akan balas dendam!".
aku hanya buat pekak. perangai manusia memang sial. nasib baik aku bidadari.
...
aku memandang manusia yang menolak aku kasar ke jalan raya.
ah, sial ni lagi.
pin! pin!
aku takkan fikir ini pengakhiran hidup aku. aku akan balas apa yang kau buat dekat araa sial.
"kyra kereta tu-".
" lari lari.".
beberapa saat kemudian seseorang memeluk badan aku erat sebelum dentuman kuat menyapa telinga aku.
YOU ARE READING
seketul nawal iman
Lãng mạn" kau iman kan?". "mana kau kenal aku?". " satu sekolah kenal kau.". "tak mungkin.". ... " man, aku dah janji dengan diri aku yang aku takkan biarkan orang lain pukul kau.". "geli aku dengar.". "dia cari pasal dengan kau maksudnya dia cari pasal...