17

3.7K 216 20
                                    

[ isnin ]

"iman tak datang eh hari ni?".

akmal hanya mengngguk dengan pertanyaan amirul yang ingin mengambil kedatangan. ketua kelas tak buat kerja, orang lain yang kena.

"mal.".

akmal menoleh. amirul memandangnya.

" abenda lagi?".

"hari jumaat haritu iman pengsan ke?".

akmal memgeluh lalu dia mengangguk malas.

" kenapa?".

"dia tak cukup rehat. lagi-lagi korang layan dia macam sampah, lagi dia penat.". jawab akmal. macamlah akmal tak tahu ada yang mencuri dengar.

" memang salah kitorang tapi-".

"rul, kalau kau takde benda baik nak cakap just shh, no more talking.". akmal awal-awal memotong percakapan amirul. malas lagi dia mendengar orang cakap buruk pasal iman. bukan sahih pun. tahu menghukum je, siasatnya tidak.

" mal dahlah sambung tiru, kejap lagi kang cikgu masuk.". ikmal menepuk bahu akmal perlahan. haba kemarahan akmal tadi sudah dirasai. lebih baik mencegah dulu.

pak!

satu kelas memandang pintu yang disepak tadi.

"batrisya dengan shakyra datang tak hari ni?". muka bengis syaf membuatkan suasana menjadi dingin. semua menggeleng laju.

" fuck.".

...

[ iman point of view ]

"apa korang buat ni?!".

aku cuba melepaskan diri. tangan yang digari menyukarkan untuk aku bergerak, begitu juga dengan kaki. dahlah digari aku dekat kerusi roda. gari jelah dekat katil. apa masalah ni?

" apa kitorang buat? nak tamatkan riwayat hidup kau lah.". shakyra mengusap pipi aku lembut. kena samak lah aku nanti.

batrisya menyelimutkan aku supaya gari yang menggari aku tidak kelihatan.

"kau jerit ready untuk mak bapak kau mampus.".

ugutan ni paling aku tak suka. tak ada pilihan lain, aku ikutkan sahaja. shakyra mula menolak aku keluar dari bilik wad.

kenapalah diorang buat pagi-pagi ni? cubalah petang ke malam. aku nak tidur pun tak senang. lagi satu mana diorang dapat gari? jangan-jangan gari 2 ringgit je ni? syaf pernah ajar aku cara nak lepaskan diri dari gari. tapi dengan kekuatan aku sekarang, tak mungkin akan berhasil. yelah, aku tengah malas campur baru bangun tidur. eh cakap pasal baru bangun tidur.

fuck, diorang tak sarungkan tudung.

" bat, boleh tolong tak?".

"apahal?".

" aku tengah tak pakai tudung, ambikkanlah tudung sarung aku.".

"malas aku. kau pakai ke tak pakai ke sama je buruk.".

" tapi aku pakai sebab kalau tak pakai aku berdosa.".

batrisya memandang aku dengan muka menyampah.

"bukan masalah aku.".

" sekurangnya kau nak bunuh aku, bagilah aku mati dalam menutup aurat.".

"banyak songeh lah kau ni!". tengking batrisya.

" diam bodoh, pagi-pagi ni kau jerit, terbangun pesakit lain habis kau kena halau nanti.". ujar aku.

batrisya menarik nafas panjang.

seketul nawal iman Where stories live. Discover now