hermione

4.1K 284 55
                                    

,,Velmi dobře, slečno Grangerová. Deset bodů pro Nebelvír."

Tohle všechny stále překvapovalo, i když už se takhle jejich profesor lektvarů choval celý týden. Hermiona počkala, až všichni odejdou, aby si s ním mohla promluvit o samotě.

,,Můžu se vás na něco zeptat, pane profesore?"

,,Jistě."

,,Proč jste na mě najednou takový milý?" zeptala se nervózně.

,,Pojďte se mnou," řekl místo odpovědi a ona ho poslechla. Následovala ho do jeho kabinetu a docela  se i začínala bát. Ani tam nic neřekl, jen přešel k myslánce a vložil do ní své vzpomínky. Hermiona nechápala, o co jde, ale když ji profesor Snape pokynul, aby se podívala, chvíli váhala, ale nakonec to udělala.

Objevila se na louce, kde se nacházel malý chlapec a dívka.

,,Žárlí, protože je obyčejná a ty jsi zvláštní."

,,Nebuď zlý, Severusi."

Pak se vzpomínka změnila. Byl to jejich první den v Bradavicích. Dívka se dostala do Nebelvíru a chlapec, profesor Snape, do Zmijozelu.

,,Ahoj, jsem James," pozdravil ji kluk, sedící u Nebelvírského stolu.

,,Já jsem Lily," představila se a Hermioně to náhle všechno začalo dávat smysl.

Následovalo pár dalších vzpomínek z Bradavic. Hermiona nemohla uvěřit svým očím. Měl celou dobu o Harrym otci pravdu.

,,Řekl jste, že se postaráte o její bezpečnost."

,,Lily a James dali důvěru nesprávnému člověku, Severusi. Trochu jako vy... Chlapec přežil."

,,Nic mu nehrozí. Pán Zla je mrtev."

,,Pán Zla se vrátí, a pak bude ve strašlivé nebezpečí... Má její oči. Jestli jste ji skutečně miloval..."

,,Nikdo to nesmí vědět."

,,Nesmím prozradit, co je ve vás nejlepší?"

,,Slovo na to!"

,,Když budete na jeho ochranu riskovat vlastní život..."

A pak to viděla. Tu noc, kdy zemřeli Harryho rodiče. Byl tam spolu s Lily. Miloval ji tak moc, až to Hermionu bolelo za něj. Vytáhla hlavu z myslánky a udělala to nejodvážnější v jejím životě.

Objala profesora Snapea.

***

,,Vyspala jsi se aspoň trochu?" zeptal se Severus, když se kolem oběda objevil nad krbem v Hermionině bytě, kde našel Hermionu, jak si čte knihu.

,,Pár slabých hodin," zamumlala a odložila knihu, ,,Kde jsi se toulal?"

,,Vlastně jsem dnes byl v Malfoy Manoru," řekl a čekal na její reakci, která se dostavila téměř okamžitě.

,,Opravdu?" zeptala se a už jen z jejího výrazu mohl vyčíst, že jí to není lhostejné.

,,Ano, mluvil jsem s Dracem. Ptal se na tebe."

,,Hmmm..."

,,Možná, byste se měli někdy sejít," zkusil navrhnout.

,,To je vážně špatný nápad."

,,Ale proč? Vycházeli jste spolu tak dobře. Co se vlastně mezi vámi stalo?"

,,Nic. Protože než se vůbec něco stihlo stát, ukončil to."

Severus změnil téma a snažil se vymyslet, jak s nimi manipulovat. Nebude to tak jednoduché, jak si myslel. Bude potřebovat pomoc.





***

Názory? <3

After all this time?Kde žijí příběhy. Začni objevovat