part 6

501 35 9
                                    

(Keesokan malamnya~rumah rose )

"Nak pakai baju apa ae?"kata rose sambil membelek belek semua bajunya di dalam almari.

"Nak gi mne tu?pergi date ngan rowoon lagi ke? "Tanya nayeon sambil duduk di atas katil rose.

"Ish mne de. Dia ajak aku gi rumah dia..katanya ada party"beritahu rose.

"Wah party!!"jerit nayeon sambil tersenyum.

"Kau nak ikut?"tanya rose.

"Aku tak boleh ikut..sebab aku kena pergi rumah sepupu aku..dia sakit"kata nayeon.

"Ok..takpe"kata rose sambil membelek belek baju di dalam almarinya.

Apabila tepat pukul 8:00 malam rowoon datang ke rumah rose untuk mengambil rose.

Rowoon mengenakan kot bewarna hitam dan rambut sikat tepi manakala rose memakai drees warna hitam paras bawah lutut,rambutnya dilepaskan dan natural make up.

Mereka pun pergi ke rumah keluarga rowoon.

(Di rumah keluarga rowoon)

"Wah besarnya rumah ni"puji rose.

"Takdelah biasa je"kata rowoon sambil tersengih sengih.

"Apalah diani"kata rose sambil menolak bahu rowoon lembut.

"Um awak tunggu kejap kat sini ae..saya nak panggil kakak saya keluar "kata rowoon lalu beredar dari situ.

Rose pun melihat sekeliling di rumah itu.Tiba² dia terpandang satu sudut.

"Eunwoo?"bisik hati rose apabila memandang seorang lelaki yg sedang berborak menyerupai bekas suaminya,Eunwoo.

Lelaki itu pun memandang rose apabila perasan yg rose dari tadi memandangnya.

Ternyata wajah lelaki itu seperti terkejut lalu ditundukkan kepalanya.

"Sah tu eunwoo"bisik hati rose.

"Um rose jom kita pergi sana"ajak rowoon lalu menarik tangan rose pergi ke arah lelaki yg menyerupai eunwoo dan seorang gadis.

"Eh rowoon..ni siapa?"tanya seolhyun iaitu kakak kepada rowoon.

"Park chaeyoung imnida tapi boleh panggil Rose je"beritahu rose.

"Oh kim seolhyun imnida "kata seolhyun sambil tersenyum manis.

"Dia ni kakak saya"kata rowoon kepada rose.

"Korang ada hubungan ke?"tanya seolhyun.

"Entahlah"kata rowoon sambil tersenyum memandang rose.

"Hahaha..jangan ngorat² entah² isteri orang"kata seolhyun.Eunwoo masih menunduk manakala Rose hanya  memandangnya.

"Dia janda lah noona..and dia tengah pregnant sekarang"beritahu rowoon lalu rose mencubit pinggang rowoon.

Eunwoo terus mengangkat muka memandang rose.

"Pregnant? Dah berapa bulan?"tanya seolhyun.

"Nak masuk 2 bulan gitu"beritahu rose.

"Noona,suami dia tinggalkan dia time dia tengah pregnant "beritahu rowoon lagi.

"Omo!jahatnya lelaki tu"kata seolhyun dengan nada yg terkejut.

Eunwoo terdiam seketika.Air mata ditahannya kerana takut seolhyun dan rowoon perasan.

"Oh lupa nak perkenalkan..ni rowoon bakal husband saya"kata seolhyun sambil memeluk lengan eunwoo.

Dengan pantas eunwoo melepaskan lengannya dari pelukan seolhyun.

"Oh tahniah..harap encik eunwoo dapat menjaga puan seolhyun dengan baik"kata rose sambil menunduk.

Air mata mula mengalir di pipi rose yg gebu itu.Eunwoo nampak air mata yg jatuh di pipi rose itu.Rasa bersalah berputik di hati eunwoo.

Rose terus beredar dari situ.

"Eh kenapa tu?"tanya seolhyun.

Eunwoo pun terus beredar dari situ.

"Jom masuk rowoon"kata seolhyun sambil menarik tangan adiknya itu .

Rose sangat sedih apabila lelaki yg sangat dia sayangi akan berkahwin tak lama lagi.

Kerana terlalu sedih,rose balik ke rumah dengan menaiki teksi.

Lol

Tbc.

My secret wifeWhere stories live. Discover now