part 3

603 34 1
                                    

(Keesokan harinya di pasar pagi)

Rose dan nayeon pergi ke pasar pagi untuk membeli barangan basah.

Rose jalan² dan mencari barang yg diperlukan tiba² dia terlanggar seorang lelaki

"Mianhae encik,,saya tak perasan"rose segera meminta maaf.

"Takpa lagipun awak tak sengaja"kata lelaki itu sambil tersenyum.

Rose pun memandang wajah lelaki itu.Ada iras bekas suaminya,eunwoo.

"Btw rowoon imnida"ujar rowoon sambil menunduk hormat.

"Oh annyeong rose imnida"ujar rose pula.

"Bunga rose ke apa?"tanya rowoon sambil tersenyum.

"Taklah..nama panggilan saya je"kata rose sanbil tersenyum tawar.

"Eh rose!!!"jerit nayeon laku laju ke arah rose.

"Eh nayeon"tegur rose."eh ni bukan adik pemilik baru cafe material ke?"kata nayeon.

"Cafe material?tempat kita semua kerja dulu?"tanya rose lalu nayeon mengangguk.

"Oh ye saya adik kepada pemilik cafe yg baru tu"beritahu rowoon.

"Nama kau rowoon kan?kakak kau seolhyun"teka nayeon lalu rowoon mengangguk.

"Kau kerja lagi ke kat situ?"tanya rose lalu nayeon mengangguk.

Rowoon hanya memandang rose dari tadi."cantiknya yeoja ni"bisik hati rowoon sambil memandang rose.

"Kitaorang balik dulu ah..kalau ada apa call aku.."kata nayeon sambil memberikan kadnya kepada rowoon.

Nayeon dan rose pun pergi dari situ.

Rowoon hanya tersenyum memandang rose dari jauh.

(Di shopping compleks yong)

"You nak beli apa?"tanya eunwoo.

"Ish janganlah marah I nak beli handbag,baju,kasut,make up,dan banyak lagilah!"kata seolhyun dengan gedik.

"Cepat sikit..I ada meeting ni..buang masa I je"kata eunwoo.

"Hello eomma you yg suruh you teman I shopping bukan I yg beria ajak you..lagipun kita kan dah nak kahwin so you kena biasa lah ngan semua ni"kata seolhyun.

"Seol..kenapa you nk kahwin ngan I?"tanya eunwoo.Soalan eunwoo itu membuatkan seolhyun terkejut lalu seolhyun terus memandang eunwoo.

"I nak kahwin ngan you sebab I cintakan you lah..kenapa you tanya ni?"tanya seolhyun balik.

"Bukan sebab harta kan"kata eunwoo.

"Harta?kenapa sebab harta pula?takde kena mengena"kata seolhyun yg sedang sibuk memilih handbag.

Eunwoo hanya boleh memandang seolhyun."beza sangat beza..beza dengan wanita yg aku sayangi..memang sangat beza"bisik hati eunwoo.

Tbc.

My secret wifeWhere stories live. Discover now