part 7

409 30 0
                                    

(Di bustop)

Rose berhenti di hadapan bustop apabila sudah penat berlari.

Air matanya tidak berhenti untuk mengalir keluar.Rose menahan sebuah teksi.Dia pun balik ke rumah dengan menaiki teksi.

(Di rumah rose)

Rose terus ke arah sofa.Dia menangis semahu mahunya dia sofa.

"Eh rose kenapa nangis ni?"tegur nayeon yg baru keluar dari dapur."aku jumpa eunwoo,nayeon"beritahu rose sambil menangis.

"Eh pelanduk dua serupa kot"teka nayeon."No!dia memang eunwoo..aku kenal ah"kata rose lagi.

"Sabar eh rose"kata nayeon sambil menggosok gosok belakang rose."aku cintakan dia"ujar rose lagi."ye aku tahu"balas nayeon.

***

Beberapa kali eunwoo cuba menelefon rose,tetapi tidak berjawab.

"Dia dah tukar nombor telefon ke duhh"bisik hati eunwoo sambil menatap skrin telefonnya.

"Hyung,buat apa sorang² kat sini? "Tanya rowoon yg tiba² muncul di belakang eunwoo.

"Eh rowoon..hyung saja ambil angin"beritahu eunwoo sambil tersenyum.Rowoon sekadar mengangguk.

"Err rowoon..siapa yeoja tadi?"tanya eunwoo."hah?oh rose,dia kawan saya"beritahu rowoon sambil tersenyum.

Eunwoo sekadar mengangguk. "Err hyung gi dulu eh"kata eunwoo lalu beredar dari situ.

"Lain macan je dia ni"bisik hati rowoon sambil memandang bayang eunwoo yg makin jauh di matanya.

(Keesokan harinya~depan rumah rose)

"Rose!rose!"

Tiba² keluar seorang perempuan dari rumah itu.

"Eh eunwoo..kau nak apa datang sini?"tanya jisoo .

"Aku nak jumpa rose,mana rose?"tanya eunwoo.

"Kau tak payah lah nak jumpa dia lagi, dia taknak jumpa kau pon " balas jisoo dingin.

"Please jisoo, aku nak sangat jumpa dia" eunwoo merayu kepada jisoo. Kerana terlalu nampak kesian, jisoo terus pergi memanggil rose. Beberapa minit kemudian, rose keluar dengan muka yg masam mencuka kerana dipaksa oleh jisoo untuk keluar.

"Nak apa? " soal rose tetapi dia langsung tidak memandang wajah bekas suaminya itu.

"Rose, i miss you much. Awak pregnant kan? Kenapa tak bagitahu saya? " soal eunwoo.

"Kalau saya pregnant pun, takda kena mengena lah ngan awak. Awak kan dah nak kahwin ngan perempuan tu. Pergi jelah kat dia" balas rose dingin.

"Rose, listen to me. Saya takkan berhenti untuk mencintai awak. Saya langsung tak cintakam seolhyun tu. Eomma ngan appa saya yg beria-ia nak kahwinkan saya ngan perempuan tu" ujar eunwoo.

Rose hanya mendiamkan dirinya sambil menundukkan kepala.

"Rose, saya janji yang kita akan kahwin semula. Itu janji saya pada awak. I love you so much. Jaga anak kita baik² " ujar eunwoo lalu beredar dari situ.

Air mata rose laju keluar dari kelopak matanya. "Ya tuhan, berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi semua dugaan ini. Satukanlah aku semula dengan lelaki yg bernama cha eunwoo itu " bisik hati rose sambil mengalirkan air mata.

Beberapa minit kemudian, rose pun masuk ke dalam rumah semula.

Tbc.

Sorry lama tak update

My secret wifeWhere stories live. Discover now