part 8

413 29 11
                                    

Rose berjalan-jalan di dalam shopping complex yang mahal itu seorang diri. Datang untuk cuci mata je. Nak beli duit takde pula. Actually dia bosan duduk rumah sorang² sebab tu lah datang ke shopping complex tu. Yang jisoo pergi keluar ngan pakwe dia, yang si nayeon pula balik kampung. Nak ikut nayeon, malu pula dengan perut yang besar ni lagi.

"Wah cantiknya baju ni" bisik hati rose sambil menatap sehelai baju yang terpampang di hadapan matanya.

***

"Weh, pasal projek kat busan tu, nanti aku suruh p.a aku uruskan" ujar eunwoo kepada sahabatnya, joshua.

"Okay, tapi nanti aku tak boleh ikut kau meeting esok. Sebab esok aku kena ikut appa kau gi hotel 5star kat jeju tu. Maklumlah aku kan p.a appa kau" joshua sekadar tersenyum nipis kepada sahabatnya itu

"Btw, jom gi makan dulu. Aku lapar Ah, lepas makan baru kita cari barang tu" ujar eunwoo.

"Ha okay" joshua sekadar menganggukkan kepalanya. Tiba² mata joshua tertumpu pada seorang gadis yg sedang menatap sehelai baju.

"Wait eunwoo, tu bukan rose ke? "Soal joshua sambil menunjuk ke arah gadis itu. Eunwoo pun memandang ke arah gadis yang ditunjuk oleh joshua. Eunwoo kelihatan terkejut.

Eunwoo terus ke arah gadis itu diikuti joshua. Betul tekaan joshua, gadis itu memang rose.

Rose kelihatan terkejut melihat eunwoo dan joshua di hadapan matanya. Eunwoo merenung wajah rose.

"Aduh apa aku nak buat ni, Ah lari lah" bisik hati rose. Baru selangkah dia mahu pergi, tangannya telah ditarik oleh eunwoo.

"Eh apa ni, lepaslah! "Kata rose sambil cuba untuk melepaskan tangannya dari pegangan eunwoo namun gagal.

"No, saya takkan lepaskan awak. Awak milik saya. That's all " ujar eunwoo dengan riak muka yg serius.

"Eii apa ni?! Awak kan dah nak kahwin. Lepaslah!! Weh joshua tolonglah aku, kawan kau ni gila lah" ujar rose sambil memandang ke arah joshua. Joshua hanya mengangkat bahunya. (Siot je duh)

"Saya memang gila, gilakan awak " kata eunwoo sambil tersenyum sinis.

"Eii awak ni kenapa?! Ramai orang lah kat sini!! Lepaslah"ujar rose minta dilepaskan sekali lagi.
"Nope" hanya sepatah perkataan yg keluar dari mulut eunwoo.

"Saya menjer... " belum sempat rose menghabiskan ayatnya, bibirnya telah dicium oleh eunwoo. Rose terkejut dengan perbuatan eunwoo itu. Joshua di sebelah juga terkejut dengan perbuatan eunwoo tu. Segelintir orang di situ berhenti untuk melihat adegan itu.

Beberapa minit kemudian, eunwoo melepaskan ciuman itu. Semua orang di situ memberikan tepukan kepada mereka. Joshua juga menepuk tangan.

Rose memandang tepat ke arah wajah eunwoo. Eunwoo hanya tersenyum memandang wajah rose.

"Saranghae" bisik eunwoo di telinga rose. Rose hanya tersenyum memandang eunwoo.

"Kajja" eunwoo terus menarik tangan rose pergi ke cafe berdekatan untuk makan kerana perutnya sudah berbunyi. Joshua hanya mengikut jejak langkah pasangan itu.

Adegan manis rose dan eunwoo itu telah dilihat oleh sepasang mata. Wanita itu menggenggam tangannya tanda yg dia sedang berapi. Wanita itu terus keluar dari shopping complex itu.

Tbc.

My secret wifeWhere stories live. Discover now