(Keesokan paginya~rumah nayeon,,jisoo,,rose)
Ding..ding..ding
Bunyi handphone rose sangat kuat sehingga mengacau tidur rose yg sangat lena.
Rose bangun dan mengeliat.Kemudian,dia terus mengambil handphonenya.
"Siapa ni?"bisik hati rose apabila memandang screen phonenya yg ternyata nombor tidak dikenali.Rose pun mengangkat panggilan itu tanpa ragu²
"Hello ni siapa?"rose memulakan bicara.
"Ni rowoon lah"jawab seorang lelaki di dalam panggilan.
"Oh rowoon...btw ada apa call ni?"tanya rose dengan lembut.
"Awak free tak petang ni?kalau free saya nak ajak awak keluar"kata rowoon.
"Oh free je..keluar?saya ok je"beritahu rose.
"Ok ok pukul 6:00 petang nanti saya ambil awak"kata rowoon dengan penuh semangat.
"Awak tahu ke rumah saya kat mne?"tanya rose.
"Tahu..saya ikut alamat yg terpampang di kad nayeon ni lah"kata rowoon.
"Oh ok..btw saya letak dulu ye sebab nk pergi buat sarapan"kata rose.
"Ok bye syg muah muah"kata rowoon.
"Itu dah lebih"kata rose.Rose hanya mendengar rowoon gelak di hujung talian lalu dia menamatkan panggilan itu.
Rose meletakkan handphonenya di dadanya."adakah dia pengganti eunwoo?"bisik hati rose.Laju rose menggeleng."tak tak rose jangan perasan..dia memain je tu...tapi kenapa cinta aku pada eunwoo susah sangat nak hilang ae?"bisik hati rose lagi.
Rose pun turun ke bawah setelah selesai mengemas bilik dan dirinya.
(Di dapur)
"Morning"ucap rose sambil tersenyum manis.
"Morning..ha senyum² ni kenapa?"tanya nayeon.
"Alah aku senyum pun salah ke?"tanya rose.
"Takdalah biasanya mesti kau monyok je"beritahu nayeon.
"Rowoon ajak aku keluar petang ni"kata rose.
"Bo?!rowoon yg kita jumpa semalam tu?"tanya nayeon lalu rose mengangguk.
"Cepatnya dia tertarik pada kau..yelah kau kan cantik..lainlah aku ni gigi dahlah besar"kata nayeon.
"Ish kau ni cakap camtu pula..kau cantik lah siapa kata kau tak cantik?meh aku smackdown sikit"kata rose.
"Eleh nak ambil hati aku ah tu"kata nayeon sambil menolak bahu rose lembut.
"Eh mne de..fakta okay..kau memang cantik"kata rose lagi.
"Oit awal korang bangun"tegur jisoo secara tiba² sambil menggosok mata.Jelas jisoo baru bangun tidur kerana rambutnya kelihatan agak serabut.
"Kau dah mandi?dah kemas bilik?"tanya nayeon.
"Malas ah nak mandi"kata jisoo.
"Okay kalau malas takpayah sebok nak sarapan ye karang"kata nayeon.
"Ish yelah² aku mandi"kata jisoo lalu terus naik ke atas menuju ke biliknya.
Rose hanya tergelak melihat telatah 2 sahabat itu.
Nayeon pun menyambung membuat sarapan dengab bantuan rose.
Tbc.
YOU ARE READING
My secret wife
Romancecast by:- Cha eunwoo (astro) Park chaeyoung/Rose (blackpink) Kim seolhyun (aoa) Kim seokwoo/Rowoon (sf9) Kim jisoo (blackpink) Lee jooheon (monsta x) Im nayeon (twice) Joshua hong (seventeen) Nantikan cerita ini~