"Awak!!! Please jangan tinggalkan saya .... awak je yg saya ada sekarang"kata rose sambil menangis teresak esak.
"Maafkan saya rose..saya janji akan balik pada awak."ujar eunwoo sambil menatap wajah jelita milik rose itu.
Rose masih menangis teresak-esak di hadapan eunwoo.
"Penting sangat ke perempuan tu sampai awak kena kahwin ngan dia?! "Dengan geram rose pun mengeluarkan ayat itu sambil air mata masih mengalir di pipi
"Aku ceraikan kau park chaeyoung"kata eunwoo lalu pergi dari situ.
Rose terkejut dengan kata² eunwoo sebentar tadi...sekarang dia sudah jadi seorang janda..kata² eunwoo yg pernah diberikan padanya hilang begitu sahaja.
(30 minit kemudian)
Rose sudah siap mengemaskan semua baju² nya...sebelum meninggalkan rumah itu,,sempat lagi rose menatap gambar kahwinnya bersama eunwoo..sungguh dia rindu eunwoo yg dulu akan tetapi eunwoo yg dulu sudah mati di ingatannya.
Rose pun pergi dari rumah itu dengan meninggalkan sebuah nota dan cincin yg eunwoo pernah berikan padanya suatu masa dahulu.
Rose mengambil keputusan untuk pergi ke rumah kawan² nya..sudah lama dia tidak menjejak kan kaki di rumah itu dan sudah lana dia tidak tengok wajah kawan² nya sejak berkahwin dengan eunwoo.
(Di hadapan rumah jisoo&nayeon)
"Annyeong haseyo!! "Jerit rose dari luar rumah.
"Ha kejap!kejap!"jerit jisoo lalu ke pagar runahnya..alangkah terkejutnya jisoo melihat rose yg berada di depan matanya.
"Eh rose masuklah"jemput jisoo lalu rose pun masuk ke rumah itu.
(Dalam rumah jisoo&nayeon)
"Eh rose"ternyata nayeon juga terkejut dengan kehadiran rose itu.
"Maaf ye sebab datang tak bagitahu korang..aku nak minta izin untuk tinggal di sini untuk beberapa bulan sebelum aku dapat rumah sewa sendiri "beritahu rose.
"Eh kau tak duduk ngan eunwoo ke?bukan korang dah kahwin ke?"tanya nayeon.
"Aku dah cerai"beritahu rose sambil menitiskan air mata.
"What?!"jerit jisoo dan nayeon secara serentak.Rose pun mengesat air matanya.
"Kenapa pula dia ceraikan kau?"tanya jisoo dengan geramnya.
"Keluarga dia nak jodohkan dia dengan seorang perempuan dari keluarga yg kaya"beritahu rose.
"Sampainya hati dia wat kau camni..dulu dia kata kau je wanita yg ada dalam hati dia sampai tak nak berenggang ngan kau..ish geramnya aku ngan lelaki camtu"kata nayeon.
"Hm..semua lelaki sama je"kata rose sambil tersenyum tawar.
Tiba² tekak rose rasa loya..dia cepat² pergi ke tandas..dia pun muntah..
"Weh rose kau ok tak?"tanya jisoo cemas.
"Aku ok"jawab rose sambil mengesat tepi bibirnya.
"Jomlah gi klinik"ajak nayeon.
"Ha jom gi klinik"kata jisoo pula.
"Takpe ah"jawab rose
"Kau takyah nk mengada jom gi klinik.Dengan terpaksa,rose pun pergi ke klinik bersama jisoo dan nayeon.
Tbc.
YOU ARE READING
My secret wife
Romancecast by:- Cha eunwoo (astro) Park chaeyoung/Rose (blackpink) Kim seolhyun (aoa) Kim seokwoo/Rowoon (sf9) Kim jisoo (blackpink) Lee jooheon (monsta x) Im nayeon (twice) Joshua hong (seventeen) Nantikan cerita ini~