(Di rumah eunwoo)
"Eunwoo hari ni appa nak kamu bawa seolhyun keluar lagi"arah encik cha.
"Alah malaslah nak keluar ngan yeoja tu..dahlah gedik"balas eunwoo.
"Apa gedik²?bakal isteri kamu tu..biasakanlah diri ngan dia"kata encik cha.
"But im not love she..i never love she"kata eunwoo (p;s:hancur BI aku)
"Eunwoo please dengar cakap appa..seolhyun tu budak baik"kata encik cha lagi.
"Baik appa kata?heh nak termuntah eunwoo tau"kata eunwoo.
"CHA EUNWOO!!JANGAN NAK MELAWAN YE"kata encik cha dengan nada yg agak tinggi.
"Terserahlah pada appa nak percaya atau tidak..jangan menyesal pula nanti"kata eunwoo lalu beredar dari situ.
(Di rumah rose)
"Nak pakai baju apa ye petang ni?"bisik hati rose.
"Hoi pilih baju ke?"soal nayeon yg berada di depan pintu bilik rose.
"Ha nayeon sinilah...tolong aku pilih baju"kata rose lalu nayeon terus nasuk ke bilik itu.
"Kau rasa nak pakai baju apa?"tanya rose.
"Kau pakai ah dress biru tu"kata nayeon sambil menunjukkan sehelai dress yg bewarna biru.
Tiba² air mata mengalir di pipi rose yg gebu itu.
"Eh kenapa ni rose?"tanya nayeon
"Takde ah.. aku cuma teringatkan eunwoo je... tu dress pertama dia beri kat aku time kitaorang baru je kahwin"kata rose sambil mengesat air matanya.
"Oh kau pakai ah dress tu...cantik dowh dress tu"kata nayeon.
"Um yelah"kata rose.
"Aku keluar dulu ye..nak gi pasar"kata nayeon lalu keluar dari bilik rose.
"Eunwoo aku rindu kau..bila kita boleh bertemu semula"bisik hati rose sambil mengalirkan air mata.
(Pukul 6:00 petang~rumah rose)
"Annyeong haseyo!!!Rose oh rose!!"jerit rowoon dari luar rumah.
"Eh rowoon bila sampai?"tanya nayeon sambil membuka pagar rumahnya.
"Baru je ni"beritahu rowoon sambil tersenyum manis.
"Hm..masuk ah dulu"jemput nayeon lalu rowoon pun masuk ke rumah itu.
(Dalam rumah)
"Ha ko nak gi mne ni jisoo?"tanya nayeon apabila melihat jisoo berpakaian cantik.
"Aku nak pergi date ngan namchin aku ah"beritahu jisoo.
"Menggedik je kau tahu kan"kata nayeon.
"Biarlah..eh ni siapa?"tanya jisoo apabila nampak rowoon duduk di atas sofa.
"Annyeong haseyo..rowoon imnida"beritahu rowoon sambil menunduk hormat.
"Oh..jisoo imnida"kata jisoo sambil menunduk hormat juga.
"Oklah aku gi dulu..bye"kata jisoo lalu terus keluar dari rumah itu.
"Nayeon,mne rose?"tanya rowoon.
"Eh sorry saya lambat"kata rose sambil menuruni tangga.
Rowoon terus berdiri apabila melihat kecantikan rose.Senyuman mula terukir di bibir rowoon.
"Dah dah gi blah kau..aku nak tidur ni"kata nayeon sambil gelak kecil.
"Halau nampak"kata rose sambil mengangkat keningnya.
"Jom rose"kata rowoon sambil memegang tangan rose.
Cepat² rose melepaskan tangannya dari tangan rowoon.
"Aku gi dulu eyh"kata rose lalu keluar dari rumah itu diikuti rowoon.
Nayeon segera membuat projeknya iaitu 'tidur'.
(Di cafe myungha)
"Rose"panggil rowoon dengan lembut lalu rose yg sedang menghirup minuman terus memandang rowoon.
"Ape?"tanya rose sambil mengangkat keningnya.
"Esok awak nak ikut saya gi rumah saya tak?ada party sikit lagipun kakak saya kan dah nak kahwin"beritahu rowoon.
"Ah takpelah"kata rose.
"Jomlah rose..esok saya ambil awak pukul 8:00 malam keputusan muktamad "kata rowoon.
"Aish yelah"kata rose lalu menyambung menyedut minumannya itu.
"Um rose nak tanya..awak pregnant ke?sebav selalu nampak awak lenah je"tanya rowoon secara tiba².Rose terkejut dengan pertanyaan rowoon itu.
"Um ye saya pregnant"jawab rose.
"Anak siapa?"tanya rowoon dengan nada kecewa.
"Sebernanya saya dah kahwin tapi lelaki tu tinggalkan saya masa saya tengah pregnant"cerita rose sambil menunduk.
"Maksudnya awak jandalah ni?"tanya rowoon lalu rose mengangguk.
"Rose..boleh tak saya jadi pengganti suami awak tu?"tanya rowoon sambil memegang tangan rose.
Rose segera melepaskan tangannya."jangan merepek siang² hari boleh tak?"kata rose.
"Eh sorry..btw esok jangan lupa ae"kata rowoon sambil mengenyitkan matanya.
"Aish yelah"kata rose.
Rowoon terus memandang rose.Cantik sungguh rose di matanya.
Tbc.
YOU ARE READING
My secret wife
Romancecast by:- Cha eunwoo (astro) Park chaeyoung/Rose (blackpink) Kim seolhyun (aoa) Kim seokwoo/Rowoon (sf9) Kim jisoo (blackpink) Lee jooheon (monsta x) Im nayeon (twice) Joshua hong (seventeen) Nantikan cerita ini~