"ARGH!!! SHIT!! " jerit seolhyun sambil menghempas handbagnya ke atas katil.
"Tak guna kau yeoja!!! Aku benci kau!!! Eunwoo aku punya!!! Aku akan pastikan kau mati yeoja tak guna!!! " jerit seolhyun sambil menangis teresak-esak.
" kau tunggu!!! " jerit seolhyun sekali lagi. Dia menangis teresak-esak di dalam biliknya.
***
"Eunwoo, bila kita nak balik? " soal rose sambil memandang eunwoo.
"Ouh haahkan, lupa pula. Err joshua tolong hantarkan rose boleh? Aku ada meeting satgi" ujar eunwoo.
"Ha yelah, jom rose" joshua berdiri diikuti rose. Mereka berdua pun beredar dari situ.
***
Setengah jam perjalanan ke rumah rose, akhirnya mereka sampai juga. Rose pun keluar dari kereta diikuti joshua.
" eh rose, aku nak tumpang tandas" ujar joshua lalu rose mengangguk. Rose berjalan masuk ke rumah diikuti joshua.
(Dalam rumah)
"Eh² bila Minah ni balik? Cepatnya dia balik" bisik hati rose sambil memandang nayeon yg sedap tidur di atas sofa dengan mulut yang ternganga.
Rose memandang joshua di belakangnya. Kelihatan joshua sedang tepat memandang ke arah nayeon.
"Sorry ye, kawan aku memang macam ni. Weh nayeon bangunlah! Kita ada tetamu ni" rose memukul-mukul bahu nayeon.
"Ye ye aku bangun" ujar nayeon lalu bangkit dari pembaringannya. Dia masih lagi mamai. Dia memandang rose kemudian memandang joshua.
"Err, joshua, aku naik dulu ye. Tandas kat dapur" ujar rose lalu terus naik ke atas. Joshua hanya mengangguk.
Nayeon memandang joshua lalu dia menyambung tidurnya semula. (Pftt teruk betul)
"Kyeopta" joshua tersenyum manis lalu dia terus pergi ke tandas. Setelah habis melaksanakan hajatnya, dia pergi ke arah nayeon. Ditenungnya muka nayeon yg sedang tidur itu lama².
"Tenung² tapi jangan ter fall in love pula kat nayeon tu. Buruk perangai dia tu, tidur tak habis²" ujar rose dari atas sambil memerhatikan joshua yg dari tadi asyik merenung nayeon.
"Mne de, eh aku balik dulu Ah. Annyeong" joshua terus beredar dari situ kerana ditangkap rose apabila dia cuba merenung wajah nayeon.
"Alahai joshua, aku tahu kau jatuh cinta ngan budak kilang taik mata tu. Tahu lah kawan aku tu cantik tapi takyah renung camtu. Kalau nayeon tahu ni, kembang lubang hidung dia" bisik hati rose sambil tergelak kecil.
(Di office)
"Weh kau pahal duhh?? Muka merah semacam? " tegur eunwoo.
"Tadi, aku dok renung kawan rose, nayeon. Pastu rose nampak. Sumpah malu wei" joshua menutup wajahnya menggunakan tangan.
"Hahaha, kau ter fall in love ngan nayeon tu ke? " soal eunwoo lalu joshua mengangguk.
"Hahaha, nayeon tu dahla lurus bendul sikit. Takpe lah, dah kau suka kan? Aku takleh halang. Harap² dia jadi bini kau" eunwoo menghadiahkan seukir senyuman kepada joshua.
Joshua hanya menganggukkan kepalanya. "Ni bila nk gi meeting? "Soal joshua.
"Nak gi Ah ni. Bye bro" eunwoo terus beredar dari situ diikuti joshua.
Tbc.
YOU ARE READING
My secret wife
Romancecast by:- Cha eunwoo (astro) Park chaeyoung/Rose (blackpink) Kim seolhyun (aoa) Kim seokwoo/Rowoon (sf9) Kim jisoo (blackpink) Lee jooheon (monsta x) Im nayeon (twice) Joshua hong (seventeen) Nantikan cerita ini~