Office.

61 2 0
                                    

Hey guys.  Ada nak request pape tak? Sebab author memang tak de idea nak buat ff apa lagi ni hehehe kalau nak request dipersilakan

** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **

Hey guys...im park Jimin...yayaya...aku kerja kat office ni baru 2 bulan...everybody kata office ni berhantu la seram la kalau waktu malam selepas pukul 7....but...aku selaku overtime okey je..i think diaorang ni nipu je....

"Woi Jimin kau tak nak balik ke?"tanya Jungkook.

"Nanti lah..kerja banyak lagi ni...lagipun aku balik bukan ada orang pun..."balas Ku.

"Tapi dah nak senja pukul 7 ni....wei balik lah dengar la nasihat aku ni"kata Jungkook.

"Chill lah..tak de pape punya.. Kau ni takut sangat dah la sana kalau kau nak balik"kata ku.

"Kau jangan cakap besar...sekali kena kacau kang demam seminggu..dah la aq chauu dulu"kata Jungkook sambil mengambil Sweaternya sebelum keluar dari office..

Aku pun meneruskan kerja2 ku.. Tetiba haus..so..aku pun pergi ke pantry.. And u just saw somebody...its like Namjoon...tapi Namjoon kan outstation tadi. . . Aq decide nak tegur...

"Yow bro Namjoonnie" tegur ku.

"Ouh yow Jimin...kenapa kau tak balik lagi?"tanya nya

"Well aku banyak lagi kerja tak siap...nanti siap aku balik"balas ku...ya...aq tak syak pape

"Ouh...kau tak takut ke?"tanya Namjoon tiba2.

"Takut apa?? "Aku rasa pelik bila dia tanya cam tu

"Tak lah..sebab ramai yang cakap office ni keras sikit kalau malam2"balas Namjoon.

"Tak lah berapa seram...btw aq dengar kau outstation..dah balik eh"kata Ku.

"Dah...aq pun stay sebab banyak kerja tak siap ni..."balas Namjoon...kami berborak sambil membuat kerja....well tempat namjoon memang jauh..but dia pinjam tempat jungkook yang ada kat sebelah aku ni.

"Wei Namjoon aku balik dulu eh...kerja aku dah siap"kata ku selepas 2 jam bertungkus lumus menyiapkan tugasan.

Tapi malangnya tak ada siapa pun kat sebelah.....tapi aku tak perasan oula dia bangun n blah....meja sebelah macam tak terusik...wht......aku pun...cepat2 lah kemas2 and blah...masa nak naik lif....aku dah nak tekan butang yang tutup pintu tu.  Dari jauh aku ternampak bende merangkak menuju ke arah lif...nasib baik pintu lif sempat tertutup...bila sudah sampai ke tingkat paling bawah...aku terus pecut ke motor dan memecut pulang....dari side mirror aku ternampak 'dia' sedang melambai lambai....

Selepas kejadian itu aku pun tak berani nak stay malam2..ada kerja lebih aku terus bawa bakik rumah...

And...JANGAN CAKAP BESAR.

CREEPY STORY MOORYWhere stories live. Discover now