BTS HOUSE.
NO ONE P.O.V"Bosan lah wei duduk rumah ni..lagi-lagi kita cuti ni bukan 2 hari je tapi 2 minggu!!"bebel Jhope yang tengah berbaring diatas sofa.
"Kau ingat kau seorang je yang bosan? Kitaorang pun bosan ngek!!!" Balas Jimin yang tidak tahan mendengar Jhope membebel.
"Sudah-sudah kau dua ekor ni kalau tak gaduh memang tak sah cuba berbaik sikit..biar aman rumah ni"okay..Omma Jin dah keluar~
"Korang..aku ada idea ni masa cuti nak buat apa"kata-kata Suga itu dapat menarik minat semua member.
"Apa dia idea kau?"tanya mereka serentak.
"Apa kata kita pergi camping tepi laut? Tak pun kat pulau..dapat juga kita relaxkan minda kita yang serabut dengan exam~ dah lah matematik aku gagal..padahal kita semua gagal~"cadangan yang amat bernas keluar dari kepala otak Suga.
"Pandai pula kau kali ni"puji Rapmonster.
"Berkat author lah~"kembang setaman author dibuatnya.
"Tapi kalau kita tujuh orang je..mesti tak best!!"kata V pula.
"Kita ajak lah member runningman~sekali baru best ramai-ramaii"cadang Jungkook.
"Tapi diaorang tu...ada Jihyo kot"balas Jin tiba-tiba.
"Kitaorang ada kauu!!"balas semua serentak sebelum ketawaa.
"Yah....aku tau korang jeles sebab muka aku ni flawless plus gebu..."start masuk bakul angkat sendiri.
"Dah..ah..aku nak call Kwangsoo kejap"kata Jimin sambil berjalan keluar.
PHONE CONVERSATION.
JM:Annyeonghaseyo...kwangsoo yah..
KS: Annyeong..ah..Jiminiee...waee?
JM:Aku ngan bts ada rancang nak cuti kat sebuah pulau..aku rancang nak ajak member runningman sekali..so kau setuju tak?
KS:Aku kena bincang dengan member aku yang lain dulu..nanti aku confirmkan..tapi..Jihyo cam mana?
JM:Lah..Jin kan ada~ our one Princess Jinnie kekekeke.
KS:Nanti marah kang si Jin tu..dah lah..aku nak gi bincang dulu okayy
JM;Ku tunggi berita baik darimu.PHONE CONVERSATION END
"Macam mana?"tanya Rapmon
"Nanti dia confirm"kata Jimin.
member bts kini membuat hal masing masing sementara menunggu jawapan dari Kwangsoo.°°°°°°°°°°°°°°°
DIRUMAH RUNNINGMAN a.k.a RM
NO ONE P.O.V"Siapa call tadi wei?"tanya Jihyo.
"Jimin....dia ajak kita pergi holidays camping kat sebuah pulau..."kata Kwangsoo.
"So kau setuju ke?"tanya Sukjin pula.
"Dey...sebab tu aku tanya korang nii!! Sebab dia nak ajak kita semuaa~ bukan aku seorang je"kan dah kena perli.
"Tapi kan aku ni yeoja...and korang kan namja" kata Jihyo dan mengundang tawa semua member RM.
"Asal korang ketawa?"tanya Jihyo lagi.
"Kau yeoja ke? Aku ingat kau namja"kata Gary dan membuatkan Jihyo geram.
"Yah!!!!!"jerit Jihyo
"Sorrylahh btw jgn risauulah..Bts ada Jin kan~"kata Jaesuk dengan sisa tawanya.
"Yelah yelah..dh kau Kwangsoo pergilah call si Jimin"kata JongKook.
"Okaylah.. Haha...aku nak pinjam phone..phone aku tak ada kredit.".Haha terus memberikan handphonenya kepada Kwangsoo dan menyambung menonton drama Decendant Of The Sun...Song JoongKi pelakon utama dia!!! Dulu JoongKi ni member RM tapi dia keluar...
AGAIN PHONE CONVERSATION.
KS:Annyeonghaseyoo....Jimin ah~
JM:Annyeong!! So...macam mana?
KS:Kitaorang...
JM:Jangan cakap korang tak dapat ikut!!!
KS:Oi dengar dulu lah! Kitaorang on je..btw bila nak pergi?
JM:Esok..pukul 8 korang datang sini...nanti korang follow kereta kitaorang dari belakang.
KS:Okay jumpa esok bye.
JM:Bye.CONVERSATION END AGAIN.
"Bila wei?"tanya Haha
"Apa yang bila?"tanya Kwangsoo disebabkan ayat Haha yang tak penuh.
"Bila nak pergi lah...pukul berapa.. naik apa.."tanya Haha dengan ayat yang lebih lengkap.
"Esok kita pergi...Pukul 8 pagi kita gi rumah bts tu..naik kereta masing masing."jelas Kwangsoo.
"Jomlah.....kemas baju..btw berapa hari kita camping ni.
Ting! Tiba-tiba whatsapp berbunyi.
BTS X RM GROUP
JiminSado;weii percutian ni selama semingguuu tau ataupun 7 harii.
ZirafahKwang;okayy! Nak kena bawa khemah ke??
RapperNam;okay bagusss!!hehehe
MongJi;Jin! Esok aku ada gosip hangat...
PrncssJin:oh yeahh hangitt.
AegyoJung:Sudahlahh gosip je tapi jangan lupa akuu.
Jhorse:aku pun!
HaPndkx:oi jangan lupa bawa snack nak lepak tepi pantaii pergh! Memang besttt
SpartaKook:aigoooo kita barbeque nak kat pantai tu?
Semua:Nak!!!!!
SugaSwager:tapi siap.nak bawa barang dia?
SpartaKook:aku bawa barang panggang dia..korang bawa daging semua tu lah
TaeV:jin Hyung bawa!!! Kekekeke
GmeStrtSuk:perggh!! Daebakk
GaeLy:dah dah...dah pukul 10 malam ni gi kemas barang~
BelalangJae:aigooooo ~~~DIRUMAH RM
Semua member Runningman dah pun tidoo lepas kemas barang.
DIRUMAH BTS
Ahli member Bts pun dah tido lepas kemas barang.
°°°°°°°°°°°°°°°
halooo..macam mana okay tak. Tolong vote and komen. Kalau ada typo ingnore je. Kalau tak best sorry tau sebab saya dah lama tak menulis fanfic ni.
Rman_Army.
YOU ARE READING
CREEPY STORY MOORY
FanfictionNo sinopsis..just nak bagitau....dalam ni citer author kebanyakkannya menggunakan member runningman and bts tpi tak semua kot hehehe and kalau korang nak req nama bias or cerita pun boleh.(ada juga pengalaman sndiri) *jangan lupa baca ye muah and sa...