Midnight Bus.

64 3 0
                                    

Lama dah author tak update kan...biasalah kalau dah idea kering nak wat cam mana... Sabo ye

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Annyeong... Naneun Im Yoona....masa tengah cuti2 ni aku bekerja...selalu balik lewat malam naik bus.... But satu hari tu bus lambat sangat sampai pukul 12 malam...orang kata malam2 macam tu ada bas berhantu but aku tak percaya...seumur hidup aku mana pernah nampak hantu or kena kacau its just nonsense.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

"Yah! Yoona kau nak dengar satu cerita tak?"tanya Tiffany..

"Mwo?"aku tak interesting sangat but demi jaga hati dia aku layankan juga la

"Minggu lepas si Jessica cerita yang dia pernah ternaik bas berhantu....sebab dia balik lewat giler"cerita Tiff..

"Pffttt hahahahahah kau percaya bulat2?"kataku sambil tertawa

"Ye lah..kau ni aku punya series cerita kau boleh ketawa...kalau kena kat diri sendiri baru kau tau"kata Tiff dengan nada marah.

"Hahahaha teringinnyaa nak kenaa"kataku sengaja nak menyakitkan hati Tiff

"Apa kata malam ni kau stay sampai kul 12...kalau kau tak jumpa aku bagi kau Rm100(author bukan tau duit won😂😂😂)"cabar Tiff

"Okau fine siapa takut...jangan kau mungkir janji...."kataku.

"Ye...tapi kalau kau jumpa..kau pula kena bagi aku Rm100..deal?"tanya Tiff lagi.

"Fine deal!" Okay kata sepakat dah dibuat.

"Lagi satu...nanti pukul 12...kau videocall aku....sebagai bukti...okay? And dont worry..kalau tak de bas pukul 1 pagi aku amik...lagipun esok cuti"kata Tiff.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

"Aih...sekarang baru pkul 11 malam. .kena tunggu lagi sejam and sorang2....erm makan dulu la kat 7E"kataku seorang diri well aku suka sangat bercakap seorang diri...

Jalan punya jalan berdekatan dengan bus stop tu ada 7E. Bertuahnya lahai diri ini.

Aku pun pergila amik maggie cup...air..sosej.....and potato chips sementara nak nunggu kul 12.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Yeah dah 11.59 pm...okay now lets go to the bus stop"selepas membayar aku terus menuju ke bus stop.

Punya la tunggu sampai 12.30 tak datang2 pun. Aku dah nak call Tiff ni....tapi aku ternampak ada satu bas menuju ke sini. Aku terus Vc si Tiff nak bagi bukti.

"Dah ada bas???"tanya Tiff.

"Ada tu!"kata ku sambil menukarkan kamera depan menjadi belakang.

"Shit! Wei kau gi tunggu aku kat ofis je aku amik"kata Tiff.

"Chill lah aku akan naik bas ni..asal lah kau takut sangat"

Dengan lagak beraninya aku naik bas ni sambil vc dengan Tiff but aku tengok ramai orang lah pulak

"Tiff.. aku rasa yang ni bas biasa lah wei see ramai orangg"kata ku sambil menunjukkan keadaan bas

"Y...y...yoona...kau...ya..yakin tu sem..semua manusia ke??"tanya Tiff dengan nada gagap

"Geureomyoo...amende la kau ni..srsly... aigoo"aku terus duduk di salah satu kerusi kosong.

Seperti biasa bas ni perlahan lahan meneruskan perjalanannya

"Yoona...kau turun je la cepat aku pergi amik kau..kau dah lepas cabaran tu kan"kata Tiff
"Finee aku turun jap....."apabila aku ingin menekan loceng ada satu perkara pelik terjadi..semua orang di dalam bas itu menghilang...termasuklah pemandu bas.

"Tiffany...kau nk prank aku ke weiii. Mesti kau dh rancang semua ni kan"kata ku.

"Ani..jinjja..apa jadi wei"

"Se..semua orang dalam bas hilang weiii jap jap aq..aq nk turun sekarang" dengan tergesa gesa aku menekan loceng ... apabila bas tersebut berhenti walaupun aku tak tahu siapa yg berhenti kan.... bila aku nak turun..kaki aku tiba2 stuck macam ada orang pegang. Perasaan gerun dah muncul..perlahan lahan aku pandang ke arah kaki aku.

"ARGHHHHHH!!!!"

"YOONA KAU KENAPA!?"
"Jebal...le..lepaskan kaki aku"kata aku kepada makhluk tersebut.......

"Hihihi..kau kata tak takut..apakata kau main dengan aku kejap."kata makhluk tersebut.

"Please aku insaf cakap besar..."
Makhluk tu berupa seorang wanita yang kepalanya terbelah 2 sampai ternampak otak.....muka berdarah darah..bibirnya terkoyak...

"Hihihihihi aku tak kan lepaskan kau...aku nak kau jadi teman akuuu"katanya sambil mengetatkan genggamannya terhadap kaki ku.

"J..j..jebal....."aku terus pengsan.

**********************************

"Yoona...yoonaa"sipi sipi ada suara memanggil ku.

"Arghhhh!!! Lepaskan aku!" Jerit ku.

"Hey..ni aku Tiffany"
"Tiff aku kat mana nii"kataku sambil memeluk Tiffany dan menangis.

"Chill kau ada kat hospital..ada orang jumpa kau kat tepi jurang"

"Aku..aku insaf weiii"
"Tu lah kau cakap besar lagi.... tengok apa dah jadi ...kau kena ingat kat dunia ni bukan ada kau sorang je..ingatt"tiba2 suara Tiffany bertukar garau dan menakutkan....bau bauan yang tidak enak menusuk ke dalam deria bauku..

ARGHHHH!!!!!!!!!!!

*********************
SORRY GUYS LAMA TAK UPDATE. SEBAB MACAM TAK DE ORANG RESPON HEHEHE. AUTHOR TAK DE IDEA SUMPAH DO. NAK BUAT PASAL APA PUN TAK TAU. SO SESIAPA NAK REQUEST MAYBE BAGI TAJUK JE KE.....INSYAALLAH BARU ILHAM TU DATANG.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 08, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CREEPY STORY MOORYWhere stories live. Discover now