HOLIDAYS [II]

337 26 0
                                    

RUMAH RM
JONGKOOK P.O.V

"Ppalli Ireona!!!!!"jeritku menggunakan speaker apabila melihat tiada sesiapa yang bangun. Dah la dah pukul 7.15 pagi.

"Ye!!! Lagi 5 minit kitaorang turun!!!!"jerit mereka serentak. inilah runningman. Ada chemistry cia cia cia.

Okay tak apa..aku tunggu...sementara tunggu tu aku pun periksalah dulu barang barang untuk barbeque tu...nasib semua dah ada.

"Okay jom gerak!!"jerit Kwangsoo yang terlebih semangat pula. Kitaorang semua pun terus naik kereta and gerak ke rumah Bangtan.

Dalam 15-20 minit akhirnya sampai juga..tapi macam tak bangun lagi je budak-budak tuuu.

"Haha...cuba kau bunyikan loceng rumah si Bangtan tuu"arahku kepada Haha. Haha terus sahaja turun dan membunyikan loceng.

Tiba-tiba!! Pintu dibuka oleh Jin! Bukan Jin jembalang tu tapi Jin bts okayy! Kekeke.

"Ahh korang dah sampaii jom masuk dulu...yang lain tak siap lagi."kata Jin dan mempelawa kami masuk kedalam rumahnya.

NO ONE P.O.V

Kini member RM pun masuk kedalam rumah Bts. Cantik dalam dia...tapi bersepah...dah namanya orang bujangg~...

"Yaa ampuuunnnnnnnnn bersepahnya! Ni rumah orang ke sangkar tikus!!"jerit Jongkook...kan..dah kena....

Apalagi...tersengih sengih kat tangga lah diaorang tu. Jongkook apalagi....arah diaorang kemas dulu. Lepas 10 minit akhirnya diaorang pun siap kemas.

"Dah siap jom pergi!"kata Jihyoo yang dah bosan menunggu..

"Erm korang naik kereta siapa?"tanya Kwangsoo.

"Naik kereta si Namjoon lah siapa lagi btw korang?"tanya Si Jimin.

"Kau ni..macam tak biasa lak..nauk kereta JongKook lahh."balas Haha.

"Dah Jom Gerak! Nanti lambatt!"ajak Gary kerana nak tidooo ler tu.

Masing-masing pun menaiki kenderaan dari kumpulan masing masing. Selepas 4 jam mereka pub telah sampai ke jeti. Almaklumlah tempat yang diaorang nak pergi tu kan dekat Pulau...

"Peghh kena naik ferry!!"jerit Jimin dan kwangsoo teruja. Dah budak budak.

Kim Jong Kook dan Kim Namjoon memarking kan kereta mereka bersebelahan di atas ferry itu.

Selepas selesai sahaja mereka semua pun turun dan berdiri ditepi tepi ferry untuk mendapatkan angin.

°°°°°°°°°°°°°°°
JIHYO P.O.V

"Aigoo segarnya~ best woo"aku terus mendepakan tangan ala ala titanic kekeke.

"Nakk..."perghh sapa panggil aku ni. Aku terua memusingkan badan dan terlihat seorang nenek tua sedang memegang bakul yang penuh dengan jualannya.

"Ye nek..nek nak apa?"tanyaku.

"Cu...nenek ada jual penangkap mimpi ni..cu nak beli?"disebabkan aku kesian dengan nenek tu aku pun membeli 14 penangkap mimpi...boleh lah aku hadiahkan kat yang lain sebab penangkap mimpi ni cute cute.

"Semuanya hanya Rm25 ringgit cu"(almaklumlah author ni mana tau tentang duit korea ni)

Aku pun terus membayar wang itu kepada nenek tersebut.

"Cu...ni untuk cucu...cucu akan perlukan ini nanti"kata nenek itu sambil menyerahkan cermin kepadaku...agaknya memang semua barang nenek ni cute cute agaknya.

"Woi Jihyo! Kau cakap dengan siapa? Dah cepat naik jap lagi sampai"jerit Gary dari atas kereta. Eh eh..

"Okay nek kamsahabnida"kataku tanpa menoleh kebelakang.

"Pergh asal korang tak panggil aku awal awall?"tanyaku.

"Punyalah banyak kali kitaorang jerit tapi kau buat pekak je...macam tengah pakai earphone"bebel Jaesuk apabila dituduh macam macam.

"Yela sorry btw aku ada hadiah untuk korang"aku terus mengeluarkan penangkap mimpi yang aku beli dan bagi kepada mereka.
Jongkook:Warna Merah
Haha:Warna Kuning
Gary;Warna Biru
Jaesuk:Warna Hijau
Sukjin:Warna Orange
Kwangsoo:Warna CoklatHazel
Aku punya warna Unguu.

"Yang lebih tu untuk siapa?"tanya Haha.

"Ouhh ni untuk geng Bts tu lah...siapa lagi"kataku dengan tenang.

"Ouh btw thanks tauu Jihyo"kata semua termasuklah JongKook yang sedang memandu.

°°°°°°°°°°°°°°°

DIKERETA BTS
JHOPE P.O.V

"Wei....aku ada beli makanan tadi ni nak tak?"tanyaku kepada ahli bts yang lain. Aku beli kimbap je.

"Ehhh nak lah"kena serang~... sekarang ni aku tengah duduk kat barisan belakang tempat duduk pemandu.

"Jin hyung..nah share ngan Rapmonster"kataku sambil memberikan 4 potongan kimbap.

"Aigoo gomawo"aku melihat Jin hyung memasukkan makanan kedalam mulutnya dan selepas itu kemulut rapmonster.

'Aigoo..nak cerita tak yang aku ada dapat sepasang gelang..tapi masalahnya gelang tu macam familiar...ahh tak yah citer lah'monologku sendiri.

"Kau pahal termenung? Dah sampai mana? Paris? London? England?"tanya Si Alien V..

"Terlalu hyper agaknya ayat kau tu.."kataku

"Dah dah diam...kita dah nak sampai"kata Suga tiba tiba...

Yelah tempat ni kn Suga yang rekomen and selamat si Rapmon pandai pakai GPS kekeke.

°°°°°°°°°°°°°°
AUTHOR P.O.V

"Okay guyss jom turun kita dah sampai ni"kata JongKook kepada ahlinya yang lain. Begitu juga yang terjadi dikereta Bts.

Akhirnya mereka pun turun dan tepat tepat ditepi laut. Pulau ni perhentian sementara ferry tu...tapi yang peliknya tak ramai orang pun kat sini..

"Okay guys nilah pulau yang aku rekomen tu"kata Suga sambil bermegah.

"Btw kita akan tinggal kat Resort yang besar macam Villa ni ke?"tanya Jungkook.

"Yup..tapi...biliknya just 7 tapi besar besar"kata Suga.

"Lol sokay lah lagipun semua okaykan"kata Kwangsoo.

"Aku nak sebilik dengan Jin!"kata Jihyo dengan bersemangat.

"Aku nak ngan Jimin"kata Kwangsoo.

"Aku nak ngan Haha"kata Suga..taulah sama sama pendek.

"Aku nak ngan JongKook"kata Rapmonster.

"Aku nak ngan V"kata Gary

"Aku nak ngan Sukjin"kata Jungkook.

"Nampaknya akuu dengan belalang"kata Jhope.

"Okaylah..jom masuk"kata Suga.

Semasa mereka sedang berbincang tentang roomate diaorang..tak perasan yang diaorang diperhatikan..

'Welcome to DeadIsland..'kata seseorang.

"Korang ada dengar pape?"tanya Jhope...

"Tak!"balas mereka serentak. Jawapan itu membuat Jhope berfikir mungkin dia hanya berhalusinasi...

Mereka pn masuk kedalam resort itu dan terus kebilik masing masing.

°°°°°°°°°°°°°°

Macam mana? Okay tak? Sorry tak seram....

CREEPY STORY MOORYWhere stories live. Discover now