Mereka semua diam. Nak menjawab tetapi tak tahu nak mula dari mana. Tiba-tiba Onew bangun dari duduknya. semua mata mula menghala kearahnya.
" Bilik dua tingkat 1 main bola dalam dorm, sebab tu hidung D.O patah. Luhan pula tersadung dipadang tadi, Suho saya tak dapat laporan..." jawab Onew. Amboi,mentang-mentanglah biro kesihatan, dapat tau semua yang terjadi!
" bilik 2 tingkat 1 bangun!" tempik Jongkok kuat. bergema dewan makan asrama tatkala itu.
Perlahan-lahan ahli dorm itu bangun sambil menundukkan wajah maisng-masing.
"Minho? kau pun dua kali lima jugak! nama saja biro sukan..."
"tak reti nak main bola dipadang ke? kenapa, gian sangat nak main bola sampai tak reti nak tunggu esok petang je?" pelri Jongkok.
Diam...
"Maafkan kami cikgu!" jerit mereka semua.
" kamu nak main bola sangat kan? pergilah main bola dipadang tu!"
Diam lagi...
"aku kata pergi main bola sekarang!" tempik Jongkok kuat. Tercicit-cicit ahli dorm 2 tingkat 1 itu keluar dari dewan makan.
"Minho,pergi ambil bola dibilik kamu tu!"
Minho akur. lantas Minho menarik tangan AJ kearah asrama mereka.
"Yah,pergi seorang je...kamu kan lelaki. Kenapa?takut malam-malam sebegini nak naik sorang-sorang?" perli Jongkok. lantas Minho terus memecut laju naik keatas biliknya.
"pergi padang sekarang!" tempik Jongkok lagi. kelam-kabut mereka semua berlari menuju kearah padang.
Wajah mereka semua cemberut. Dapat lihat N asyik mengajuk wajah Jongkok melalui cahaya lampu neon padang yang dipasang. Nasib baik pasang lampu,kalau tak pakat tak jumpalah N yang d**k tu...(hehe...jgn marah..just for fun! ^^)
"Gila ke apa Jongkok tu nak suruh kita main malam-malam buta sebegini?" AJ terus menyepak tanah yang tidak bersalah itu.
"kita ajak dia main sekali baru tahu!" sampuk Ken pula.
"Arghh!!!" kedengaran jelas bunyi jeritan Minho dari atas. Lantas pelajar didalam dewan makan sudah tidak duduk diam. Terus Jongkok dan Jaesuk berlari naik keatas.
Kelihatan Minho sedang terduduk dikoridor. Wajahnya ditutup dengan tapak tangan. Lantas mereka berdua menghampiri Minho.
"kenapa ni?"
Minho menundingkan jarinya kearah biliknya. Lantas Jaesuk dan Jongkok memandang kearah bilik tersebut.
Tiada apa pun disitu....
"Minho, kenapa ni?cakaplah betul-betul!"
Perlahan-lahan Minho membuka matanya. Minho menghela nafas lega apabila 'benda' yang dia tersempak tadi sudah tidak kelihatan.
"cikgu,betul ada 'benda' disitu!"
YOU ARE READING
Asrama Berpuaka
FanfictionAkhirnya siap juga bangunan asrama untuk pelajar Seoul all Boys School. Semua pelajar berasa teruja untuk mendaftar masuk asrama yang baru siap dibina. Dalam kegembiraan mereka, satu peristiwa langsung tidak terduga telah berlaku! apa dia? dimana? s...