Jokwon menghampiri katil Woohyun. Lantas tubuh Woohyun ditampar perlahan.
"Woohyun-ah,bangun...sekarang dah pukul 6.30 pagi...kau nak terlambat kesekolah lagi ke hari ni?"
Diam....Woohyun masih tidak bergerak.masih statik didalam bungkusan selimutnya.
Jokwon terus menarik selimut Woohyun. Terdedah terus tubuh badan Woohyun yang sedang menggigil.
"Kau tak sihat ke?" terus Jokwon meraba-raba dahi Woohyun dan sah,demam panas!
Woohyun terketar-ketar menahan sejuk.Lantas Jokwon kembali menyelimuti Woohyun lalu Chanyeol menghampiri katil Woohyun.
"kenapa ni?"
"demam..."
"Demam?!" sampuk Chen dari lokernya. Lantas Chen turut menghampiri katil Woohyun. chen terus meraba-raba dahi Woohyun.
"demam ni...kau nak kitorang bagitahu Jongkook tak?"
Woohyun diam...tak ada tenaga nak menjawab soalan Chen tadi.
"jomlah kita bawa Woohyun turun bawah dulu..." cadang Chanyeol lalu mereka semua terus memapah Woohyun turun kebawah.
Jongkook terus meluru kearah pintu biliknya. "Haish,setiap pagi mestinya ada orang datang 'meawat'!" rungut Jongkook lalu terus membuka pintu biliknya.
Kelihatan semua ahli dorm bilik 1 tingkat 3 berada dihadapannya.
"kenapa ni?"
"Woohyun demam..."
Terus Jongkook meraba-raba dahi woohyun.
"kau nak balik tak ni?"
"cikgu ni,tanya pulak...takkan nak suruh dia duduk atas sana sorang-sorang?baliklah!"
Jongkook tersengih lalu terus mendail nombor parents Woohyun.
Tiba-tiba suasana dikoridor bawah bertukar bising apabila ahli dorm bilik 2 tingkat 3 turun membawa AJ. Lantas Jongkook menerpa kearah AJ pula. Dahi AJ dirabanya dan panas!
"demam jugak?!"
Kemudian keadan menjadi kecoh apabila ahli dorm bilik 3 tingkat 2 turun.
"Hah,Zelo pula kenapa?demam jugak?" teka Jongkook sebaik saja mereka memapah Zelo kehadapan bilik Jongkook.
" A'ah.."jawab Sungjae ringkas.
"Haish..ni musim demam se-asrama ke?" perli jongkook sambil menggosok-gosok rambutnya. Naik pening nak selesaikan masalah ni!
YOU ARE READING
Asrama Berpuaka
FanfictionAkhirnya siap juga bangunan asrama untuk pelajar Seoul all Boys School. Semua pelajar berasa teruja untuk mendaftar masuk asrama yang baru siap dibina. Dalam kegembiraan mereka, satu peristiwa langsung tidak terduga telah berlaku! apa dia? dimana? s...