Bilik 2 tingkat 1 (N, Ken, D.O, Choi Minho, Aj, Yonghwa)
"Wah!!" jerit mereka semua apabila bola sepak itu jatuh kelantai. Semua ini salah Nlah, tak reti nak tanduk bola. Nak tahu apa yang sedang mereka main? apa lagi kalau bukan main tanduk-tanduk bola!
" kepala bangku betullah kau ni!" jerit Ken lalu menolak tubuh N keluar dari bulatan yang mereka buat. N tersenyum dan akur. N terus duduk diatas sofa kecil didalam bilik itu.
Minho mula menanduk bola itu dan past kepada Yonghwa. Yonghwa berjaya menyambutnya lalu menanduk kearah D.O.
D.O bersiap sedia untuk menanduk bola itu. Apabila bola itu menghampirinya, lantas D.O terus melompat tinggi keudara dan PAK!
Bola itu betul-betul mendarat diatas hidung D.O!
Lantas D.O terduduk lalu memengang hidungnya. Semua member sudah panik.
"macam mana boleh kena hidung? kau nak tanduk bola dengan hidung ke?" perli Ken. Minho merenung tajam kearah Ken. Lantas Ken terdiam.
"kau ok tak Kyungsoo?" Yonghwa merapati D.O.
Minho berfikir sejenak.
'macam mana boleh kena hidung D.O sedangkan tadi sepatutnya bola itu melambung tinggi lagi?'
N terus berlari ke bilik 3 tingkat 1. Nak memaklumkan kepada biro kesihatan yang baru dilantik tadi kononnya.
Bilik 3 Tingkat 1 (Hyuk, Onew, Leo, Baekhyun, Kevin, Chunji)
Mereka semua berdebar-debar. Peluh mula menitik pada wajah mereka. Suasana kini terasa begitu kejang!
"gunting-batu-kertas!" mereka semua terus menunjukkan tangan mereka. TANG! Kevin kalah!
"Ahh...tahu dah aku akan kalah!" rungut Kevin. semua member mula tertawa terbahak-bahak.
"selamat membasuh bekal kami!" semua member berebut-rebut hendak meletak bekal mereka ditangan Kevin.
"basuh bersih-bersih tau!" jerit Hyuk riang.
Kevin mencebik lalu terus meluru masuk kedalam tandas.
Tiba-tiba pintu bilik mereka terkuak. Terus N meluru masuk kedalam bilik itu.
" nak apa N?" sapa Onew dari katilnya. Lantas n merapati katil Onew.
"hyung, hidung Kyungsoo berdarah!"
"apa?!" semua member terkejut mendengarnya. Lantas mereka semua terus meluru kearah katil Onew.
Cepat-cepat Onew mengambil peti pertolongan cemas lalu mengekori N dari belakang. Tingggallah Kevin seorang diri didalam bilik itu.
*setiap biliik ada bilik air*
Setelah siap membasuh semua bekas kawan-kawannya,lantas Kevin membuka apronnya lalu menyangkut diatas penyangkut. Kevin membasuh tangannya lalu terus membasuh mukanya dengan pencuci muka xxxx-nya.
Sambil mencuci muka, Kevin bersiul mengikut rentak lagu She's mine.
Tiba-tiba Kevin terdengar seperti seseorang turut bersiul. Lantas Kevin berhenti bersiul dan mengamati bunyi siulan itu.
Diam....tidak kedengaran pula bunyi tadi.
" Baekhyun kot yang bersiul tu..." Kevin menjongketkan bahunya. Lantas Kevin kembali membasuh mukanya.
YOU ARE READING
Asrama Berpuaka
FanficAkhirnya siap juga bangunan asrama untuk pelajar Seoul all Boys School. Semua pelajar berasa teruja untuk mendaftar masuk asrama yang baru siap dibina. Dalam kegembiraan mereka, satu peristiwa langsung tidak terduga telah berlaku! apa dia? dimana? s...