Tape 3 - Side B.

696 36 12
                                    

Tape 3 - Side B.

Hermelien haalt een hand door haar haren en lacht kort om een opmerking van Theodoor, ook hij grinnikt om zijn eigen opmerking. Het tweetal zit al een tijdje bij het meer, samen zitten ze te praten over verschillende onderwerpen. Voor het eerst in tijden voelt Hermelien zich weer een beetje vrolijk, haar gesprek met Theodoor beurt haar op. Voor het eerst in tijden denkt Hermelien niet om de seconde aan Draco.

"Theodoor, denk je dat hij echt dood is?"

Hermelien onderbreekt Theodoor midden in zijn zin, de glimlach verdwijnt van zijn gezicht terwijl hij Hermelien aankijkt. Niet wetend wat hij moet antwoorden kijkt hij naar haar vragende blik. Hij ziet de hoop in haar ogen staan, het liefste verteld hij haar dat alles mogelijk is en dat Draco misschien nog wel in leven is maar toch doet Theodoor het niet. Hij kent Draco. Als Draco Malfidus zegt dat hij dood is dan is er 99% kans dat hij ook echt dood is. Toch blijft Theodoor twijfelen over zijn antwoord, hij wilt het meisje met de hoopvolle ogen tegenover hem niet kwetsen maar hij wilt ook niet tegen haar liegen.

"Theodoor?" vraagt Hermelien als Theodoor maar niet reageert.

Theodoor wacht alsnog met antwoorden, hij weet niet wat hij moet zeggen. Hij kijkt naar Hermelien en denkt direct aan Draco. Hij bedenkt zich dat Draco echt van het meisje tegenover hem heeft gehouden, dat hij zolang gevoelens voor haar had en haar ook kreeg. Theodoor hoopt met heel zijn hart dat het ooit zo afloopt met hem en Katy Bell, alleen dan zonder het feit dat iemand zelfmoord pleegt en tapes achterlaat.

"Ik denk het wel Hermelien. Draco is een man van zijn woord, als hij zegt dat hij zelfmoord heeft gepleegd is het waarschijnlijk zo," zegt Theodoor na een lange stilte. Hermelien snikt kort.
 "Ik wil het gewoon niet geloven," zegt ze tegen Theodoor terwijl ze opnieuw snikt. Theodoor knikt instemmend, "Ik wil het liever ook niet geloven alleen we moeten het gewoon accepteren Hermelien. We kunnen niet blijven hopen dat hij terugkomt van één of andere vage vakantie vanuit het niets. Hoe kut het ook klinkt hij is dood." 
Hermelien voelt de tranen over haar wangen lopen, haar wangen worden met de seconde natter. "Ik weet het niet, kan hij echt niet gewoon weg zijn gegaan voor rust?" vraagt ze aan Theodoor, hij hoort het kleine beetje hoop in haar stem. Hoe graag hij haar ook gelijk wilt geven hij kan het niet, ze moeten realistisch blijven. 
"Hermelien hij is dood," fluistert Theodoor. Hermelien snikt opnieuw door de woorden van Theodoor. "Draco Malfidus is dood en we moeten het accepteren," gaat Theodoor verder, hij verhoogt zijn stemvolume. "Draco Malfidus is dood. Draco Malfidus heeft zelfmoord gepleegd," zegt hij steeds harder. Hermelien schudt snikkend haar hoofd. Theodoor hoort hoe ze snikt en snottert, in een poging om haar te troosten slaat hij zijn arm om haar schouders heen.

Minuten gaan voorbij maar de situatie lijkt stil te staan. Hermelien huilt in de armen van Theodoor. Hij weet niet goed wat hij eraan kan doen, hij is slecht in mensen troosten. Daarnaast is er weinig wat hij kan zeggen, hij kan wel lullen dat het allemaal goed komt maar dat is de vraag. Draco is dood, er is weinig wat nog goed kan komen.

"Wat nou als zijn poging mislukt is? Wat nou als ergens in het ziekenhuis ligt nu.. Misschien heeft hij zijn polsen wel doorgesneden en heeft iemand hem gevonden, of sprong die van een gebouw af en ving iemand hem op of-" "Hermelien stop!" onderbreekt Theodoor haar, "Je weet niet wat je allemaal zegt. Hermelien hij is dood. Je vriendje is dood en je moet er mee leren leven. Ik moet er ook mee leren leven."

Hermelien staat woedend op, "Hoe moet ik er mee leren leven dat mijn fucking vriendje dood is? Dat hij zelfmoord heeft gepleegd! Vertel me dat eens Theodoor, hoe moet ik leren leven met het feit dat mijn vriendje dood is?" Hermelien schreeuwt terwijl ze woedend naar Theodoor kijkt. Ook hij staat op.

"Ik weet het niet oké? Ik moet er ook mee leren leven dat Draco dood is godverdomme, je bent niet de enige die om hem gaf hoor," snauwt Theodoor naar Hermelien. "Je hebt al maanden niet meer tegen hem gepraat Noot, hoe kan het nu ineens zo lastig zijn?" reageert Hermelien boos, Theodoor kijkt haar aan. Hij kan niet ontkennen dat ze een punt heeft.

Th1rteen R3asons Why • DramioneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu