Tape 2 - Side A.
"Hermelien!" roept Hagrid verward, hij schudt hard aan de schouders van Hermelien maar ze reageert er niet op. Hagrid tilt Hermelien op en neemt haar mee naar binnen in zijn huis, hier legt hij haar op het bed neer. "Hermelien!" zegt Hagrid opnieuw luidruchtig, hij begint weer aan de schouders van Hermelien te schudden maar het heeft ook ditmaal geen nut. Hagrid zucht diep en kijkt bezorgd naar Hermelien, hij bedenkt zich dat ze wel heel diep slaapt. Hij vult één van zijn bekers met koud water, zonder verder nog te twijfelen gooit hij het water over Hermelien heen.
"Godverdomme!"
"Ook goedemorgen Hermelien," grinnikt Hagrid, "Sinds wanneer vloek je als ik vragen mag?" Hermelien twijfelt kort voordat ze antwoord durft te geven, het juiste antwoord is sinds ze close is geworden met Draco maar ze betwijfeld het als Hagrid dat antwoord wel wilt horen. "Of heb je het overgenomen van Draco?" vraagt Hagrid. Hij geniet van de verbaasde blik van Hermelien, haar wangen kleuren rood. Dan knikt ze blozend. Hagrid lacht.
"Hoe weet je dat ik het vloeken van Draco heb overgenomen?" vraagt Hermelien aan Hagrid, vol interesse kijkt ze hem aan. "Gokje," reageert Hagrid. Hermelien kijkt hem verbaasd aan, Hagrid besluit om van onderwerp te veranderen. Hij vertelt haar binnenkort wel dat hij alles weet over de relatie van haar en Draco, hij heeft de laatste anderhalve maand alles erover gehoord van Draco.
"Hermelien waarom sliep je in mijn tuin?" vraagt Hagrid, Hermelien weet niet wat ze moet antwoorden. Het liefste vertelt ze nu direct de waarheid aan Hagrid maar er mag niet over de tapes gesproken worden. "Je hebt de tapes zeker ontvangen, niet waar?" vraagt Hagrid. Hermelien kijkt nu pas echt verbaasd, is het mogelijk dat Hagrid ook op de tapes staat? Hermelien knikt om de vragende blik van Hagrid te beantwoorden.
"Gisteravond heb ik ze gekregen, althans eerder vanochtend rond een uur of twee. Tijdens het luisteren naar de eerste tape besloot ik dat ik buiten moest zijn en toen ik tijdens het luisteren van de tweede tape terug liep kwam ik hier terecht. Ik weet niet hoe het precies gebeurde, volgens mij was ik in een soort van shock en ben ik hier gaan zitten en ben ik daarna in slaap gevallen," vertelt Hermelien aan Hagrid.
"Je bent niet de eerste die in shock is door de tapes Hermelien," merkt Hagrid op, "Heb jij ze ook gehad?" vraagt Hermelien. Hagrid schudt zijn hoofd. "Shit, dan mag ik hier niet eens met je over praten," reageert Hermelien. Opnieuw schudt Hagrid zijn hoofd, "Zei Draco niet dat één persoon er met een bepaald iemand over mocht praten?" Hermelien knikt, "Dat ben ik Hermelien. Jij bent degene die er met mij over kan praten. Draco zou wel hebben geweten dat je er echt over moest praten met iemand."
"Hij heeft gelijk, hij heeft altijd gelijk. Soms lijkt het wel als hij mij beter kent dan ik mezelf ken," fluistert Hermelien, "Wat zei je Hermelien?" vraagt Hagrid met een opgetrokken wenkbrauw. "Niks," reageert Hermelien veel te snel, Hagrid kijkt haar verbaasd aan maar besluit het te laten gaan.
"Hagrid hoe kun je de naam Draco ineens uitspreken zonder vol verachting te kijken zoals je eerder deed?" vraagt Hermelien na een korte stilte, Hagrid glimlacht. Hij was al benieuwd naar wanneer Hermelien er iets van merkte, zoals altijd merkte ze het sneller op dat hij had verwacht. "Als jij een relatie kunt hebben met hem dan kan ik zijn naam wel uitspreken zonder vol verachting te kijken," zegt Hagrid tegen Hermelien. Vol verbazing wordt hij aangekeken door haar, hij weet dan ook al precies wat ze nu gaat vragen. "Hoe weet je het?"
"Hermelien ik weet het volgens mij al sinds het begin, jullie zaten s' avonds telkens bij het meer. Ik hoorde jullie langs mijn huis lopen, ik hoorde je giechelen en hem grinniken," vertelt Hagrid, "En je accepteert het zo maar?" vraagt Hermelien verbaasd. Hagrid slikt, twijfelend over wat hij moet antwoorden schraapt hij zijn keel.
JE LEEST
Th1rteen R3asons Why • Dramione
Fiksi Penggemar"Misschien interesseert het jullie helemaal niks dat ik dood ben, misschien heb je nog nooit last gehad van schuldgevoel na alles wat je me hebt aangedaan en misschien gaan zelfs al deze tapes je niks interesseren. Ik wil dat jullie dit allemaal hor...