Tape 6 - Side A.

647 45 39
                                    

Tape 6 - Side A.

"Vieze vuile klootzak!" schreeuwt Hermelien terwijl ze Ron achter haar aan trekt door de gangen, samen lopen ze naar buiten. De enige plek die Hermelien kan bedenken om te schreeuwen naar Ron en tegelijkertijd geen andere mensen te vertellen over de tapes. Stiekem wilde Hermelien hem het liefste uitschelden en confronteren met zijn daden waar iedereen bij was maar dat kan ze niet maken tegenover Draco.

Het duurt nog vijf minuten voordat het tweetal buiten staat. Hermelien blijft maar boos mompelen en snauwen richting Ron over wat voor een klootzak hij wel niet is. Tot haar grote verbazing zegt hij niks wanneer ze hem voor de zoveelste keer klootzak noemt. Wanneer Hermelien stil gaat staan en de pols van Ron loslaat barst ze direct los.

"Jij vreselijke klootzak! Waarom heb je dit Draco allemaal aangedaan!?" schreeuwt en vraagt ze woedend tegelijkertijd. Ron glimlacht. Hoewel het een klein dingetje is maakt het Hermelien alleen maar bozer, het feit dat hij hier glimlachend kan staan terwijl haar vriendje mede door hem zelfmoord gepleegd zou hebben maakt haar woedend.

"Wat verwacht je van me Hermelien? Dat ik sorry zeg voor al mijn vreselijke daden zoals Harry heeft gedaan?" vraagt Ron spottend, Hermelien moet moeite doen om de controle te bewaren. Ze wilt Ron het liefst een klap geven.

"Ja eigenlijk verwacht ik dat wel van je. Ik verwacht dat je eens volwassen wordt en je jouw fouten kan bespreken zoals Harry het ook kan!" schreeuwt Hermelien boos. "Ik heb geen fouten gemaakt," reageert Ron met een scheve glimlach. Hermelien kijkt woedend, "Pardon?" vraagt ze Ron.
"Je hoorde me goed, ik heb geen fouten gemaakt. Ik heb nergens spijt van. Ik denk dat jij degene bent die haar excuses moet aanbieden." Ron maakt het alleen maar erger voor zichzelf. Hermelien heeft haar handen in een vuist gebald en voelt haar nagels in haar vel terecht komen. Onbewust drukt ze haar nagels harder in haar vel, de pijn maakt haar rustiger. Toch maakt het haar lang niet zo rustig als ze normaal is, voordat alles gebeurde.

"Geef me één goede reden om je mening te beargumenteren. Waarom zou ik sorry moeten zeggen?" vraagt Hermelien boos, ze voelt een druppeltje bloed over haar hand lopen. Het interesseert haar niks.

"Je hebt een relatie gehad met een dooddoener die je een jaar lang verzwegen hebt," begint Ron, "Verder heb je tijdens die relatie gezoend en hoogstwaarschijnlijk ook geneukt met diezelfde dooddoener. Wat nou als je zwanger werd, zo'n kind verdient geen eens een leven! Ondertussen heb je tering veel gelogen tegen mij en Harry.."

Hermelien kan alleen maar woedend staren. Het lijkt wel alsof ze haar stembanden verloren is. Hoewel ze het liefste zoveel tegen Ron zegt kan ze niet op haar woorden komen.

"Je hebt gewoon een relatie gehad met een dooddoener Hermelien. Oh en laten we even bespreken met wat voor één.. Het is niet alleen een dooddoener waarmee je een relatie had maar ook een moordenaar.. Oh en hij was ook nog eens degene die Harry en mij, je beste vrienden, altijd belachelijk maakte en ons leven zwaar maakte. Daarnaast noemde hij je modderbloedje en hij was de grootste klootzak ooit tegen je," praat Ron verder.

Op dat moment vindt Hermelien al haar woorden terug. Ze weet, zoals gewoonlijk, precies wat ze moet zeggen.

"Punt één is Draco gedwongen een dooddoener geworden zoals je duidelijk op de eerste tape kon horen en opnieuw op de tweede, of heb je echt geen respect voor hem? Punt twee, waarom zou ik het verzwegen hebben? Misschien omdat jij me een reden gaf om dit te doen sinds ik doodsbang was voor jullie reactie. Punt drie, het was Severus Sneep die Perkamentus vermoordde wat het een feit maakt dat Draco nooit iemand vermoord heeft. Punt vier jij en Harry waren geen haar beter dan Draco. Ja hij heeft ons alledrie belachelijk gemaakt maar wij deden het even hard. Daarnaast heeft Draco zijn excuses aangeboden, iets wat jij nog niet eens doet wanneer hij zelfmoord heeft gepleegd. Draco en ik hebben dat aan het begin van het jaar allang goed gepraat, iets waar je een voorbeeld aan moeten nemen," vertelt Hermelien.

Th1rteen R3asons Why • DramioneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu