Czy warto obawiać się tego co nieznane?

49 1 0
                                    

Teraz chciałbym poruszyć kwestię związaną z obawą przed nieznanym. Każdy z nas odczuwa taką obawę, wtedy gdy coś jest dla nas nowe. Jest to normalne, gdyż widząc początek czegoś – czy to jakiejś drogi, miejsca lub po prostu sytuacji – nie wiemy co nas czeka dalej... Człowiek często w takich momentach zaczyna się podświadomie asekurować – stawiając samemu sobie przeszkody tak by nie pójść dalej i by przypadkiem nie trafić na coś co byłoby złe, upokarzające lub rozczarowujące. Tak naprawdę nie wiemy co jest dalej, lecz mimo tego często zakładamy najgorsze... Później na wszelkie sposoby staramy się usprawiedliwiać naszą bierność. Pytanie brzmi tylko – czy warto? Czy warto pisać w swoich myślach negatywny scenariusz, który być może nie miałby miejsca w rzeczywistości? Czy nie warto wyjść swoim obawom na przeciw? Próbując możesz zyskać wiele, lecz nie podejmując próby tracisz ZAWSZE! Daj sobie szansę i po prostu spróbuj. W najgorszym wypadku będzie tak źle jak założyłeś na samym wstępie, więc zapamiętaj – gorzej nie będzie! Możesz więc tylko i wyłącznie ZYSKAĆ!

Nie chodzi tu jednak o granie w "rosyjską ruletkę", ale o świadome i przemyślane pokonywanie przeciwności. Nie jest sztuką wycofanie się przed dokonaniem próby czy wykonanie w przypływie chwili nieracjonalnych i niebezpiecznych ruchów, które mogą być opłakane w skutkach. Ważne jest, by stawiać te kroki pewnie i szukać najlepszych rozwiązań. Będąc cierpliwym i wytrwałym możemy osiągać zamierzone cele w sposób bezpieczny.

Wyobraź sobie teraz dziuplę w drzewie. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nic przyjemnego tam nie znajdziemy (pająki i inne robaki). Ale czy można bez sprawdzenia jednoznacznie stwierdzić, że nie ma tam czegoś wartościowego, np. ukrytej sztabki złota, która może odmienić nasze życie?

Oczywiście, gdy włożymy do tej dziupli bezmyślnie rękę, kierując się tylko i wyłącznie nadmiernym optymizmem, że znajdziemy w niej coś wartościowego, to może się to skończyć dla nas źle (np

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Oczywiście, gdy włożymy do tej dziupli bezmyślnie rękę, kierując się tylko i wyłącznie nadmiernym optymizmem, że znajdziemy w niej coś wartościowego, to może się to skończyć dla nas źle (np. zostaniemy ugryzieni przez jadowitego pająka). Wycofując się jednak bez podejmowania próby, także "przegrywamy", bo co prawda na pewno nie ucierpimy (nic nas nie ukąsi), ale nic też na pewno nie zyskamy i nasze życie się nie zmieni. Jeśli jednak podejdziemy do zadania rozważnie i otworzymy swój umysł koncentrując się na bezpiecznym sprawdzeniu dziupli, to możemy tylko i wyłącznie zyskać. Wiadomo, że takie rozwiązanie wymaga większego wysiłku z naszej strony i z tego powodu wiele osób rezygnuje z celu, tracąc już na wstępie. Inni robią coś impulsywnie (rosyjska ruletka) licząc na pozytywny skutek (można jednak trafić na nabój...). Otwórzmy więc swój umysł, nie blokujmy samych siebie i szukajmy rozwiązań, by osiągać to co sobie zamierzyliśmy.

Jak być szczęśliwym? Praktyczny poradnik jak odnaleźć sens życiaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz