H24

121 5 0
                                    

•Taylor•

Twee dagen later is het maandag en ben ik op het examenfeestje van Nicole.

'Hoe bedoel je "ik heb de test nog niet genomen"?' Vraagt ze niet begrijpend.

'Ssst...' zeg ik snel.

Ik kijk even om me heen om te checken of niemand ons gehoord heeft. Gelukkig zie ik niemand naar ons kijken.

'Ik wacht tot woensdag, dan moet ik ongesteld worden...' leg ik uit.

Nicole zucht en knikt.

'Heyyy,' zegt Boyd die een arm om Nicole heen slaat.

'Hey,' zegt Nicole terwijl ze hem smoorverliefd aankijkt.

'Zijn jullie nou officieel?' Vraag ik terwijl ik naar de twee wijs.

Nicole glimlacht en kijkt naar haar schoenen. Boyd lacht en haalt zijn schouders op.

'We zien wel hoe het loopt,' zegt hij.

'Goed antwoord,' zeg ik lachend.

'Ga jij nou maar naar Hayden,' zegt Boyd dan.

Ik kijk hem aarzelend aan, 'de man zei dat hij je leuk vindt, ga nou niet hard to get doen.'

Nicole geeft hem meteen een por, waardoor ik moet lachen. Hij heeft wel gelijk, maar ik voel me zo schuldig... Ik zal het hem een keer moeten vertellen...

'Daar zal je hem hebben!' Roept Boyd dan enthousiast.

Vervolgens loopt hij samen met Nicole naar de achtertuin.

'Hey,' zegt Hayden lief.

Hij geeft me een knuffel, 'hey..' zeg ik.

'Je ziet er prachtig uit,' zegt hij.

Ik heb gewoon een donkerblauw jurkje aan en mijn haar zit met twee plukjes wat naar achter gebonden. Niks speciaals. Toch vindt hij me prachtig. Dat zegt hij tenminste..

Hayden pakt mijn hand vast en trekt zich wat dichter naar zich toe. Even kijkt hij me aan waarop hij vervolgens zijn lippen op die van mij drukt. Ik ga er in mee, want het is niet zo dat ik dit vervelend vind ofzo. In tegendeel. Toch wint het schuldgevoel van mijn lustgevoel en trek ik me terug.

Hayden kijkt me niet begrijpend aan, 'waar ben je bang voor?' Fluisterd hij.

'Ik meende wat ik zei, ik vind je leuk, Taylor. En zoiets zeg ik niet een, twee, drie, dus het betekent nogal wat. Ik dacht dat je dit ook wilde? Ik dacht dat we misschien... een relatie konden hebben...' zegt hij zacht.

'Dat wil ik ook...' zeg ik aarzelend.

Hayden kijkt me aan en schudt zijn hoofd, 'nee, iets houdt je tegen. Ben je bang dat ik je ga kwetsen, want ik beloof dat ik je dat nooit aan zal doen,' zegt hij wanhopig.

'Nee, nee,' zeg ik hoofschuddend, 'dat is het niet...'

'Dus er is wel wat...' zegt hij.

Ik zucht, 'ik...'

Ik twijfel. Is dit het moment om het te zeggen? Hier, nu, op dit feestje met al die mensen om ons heen. Nee.

'Sorry...' zeg ik voordat ik Nicole's huis verlaat en naar huis fiets.

•Hayden•

Verward en boos blijf ik achter. Is dit nou wat ik ervoor terug krijg als ik mijn gevoel uitspreek? Wat kan er nou zo erg zijn dat ze het me niet kan vertellen?! Ik bal mijn handen tot vuisten. Dan voel ik een hand op mijn schouder. Ik draai me om en zie dat het Isaac is.

Fake Relationship?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu