H27

117 4 0
                                    

•Taylor•

-Tien jaar later...-

Ik hoor de voordeur open gaan en zie hoe Jason naar de deur toe rent.

'Papa!' Roept hij blij.

'Hey!' Hoor ik Hayden net zo blij zeggen.

Even later komen de twee de woonkamer binnen lopen. Hayden heeft Jason op zijn arm.

'Hey,' zegt Hayden waarop hij me vervolgens een kus geeft.

Ik glimlach.

'Kijk papa, dit heb ik voor de baby gemaakt. Dat kan in zijn kamer hangen!' Zegt Jason enthousiast.

'Heel goed, super mooi! Die hangen we zeker op,' zegt Hayden lief.

Ik glimlach en wrijf over mijn buik.

'Tante Riley komt vanavond langs en opa en oma,' vertel ik.

Jason begint meteen te glimlachen, 'allemaal?'

'Ja, we vieren dat papa en ik al vier jaar samen zijn, daarom hebben we ook deze ringen om,' probeer ik uit te leggen.

'Oh,' zegt hij terwijl hij mijn ring onderzoekend bekijkt.

Ik glimlach, maar dit word verstoord door een krampje in mijn buik.

'Ah...' zucht ik, 'pfff...'

'Gaat het schat?' Vraagt Hayden die meteen achter me staat.

Ik weet dat het alleen de baby is die een schopje geeft, maar toch doet het me denken aan tien jaar geleden, toen ik zwanger was en het helemaal mis ging... Achteraf gezien was het ook wel beter zo, maar het was best heftig. Ik heb nu wel mijn opleiding kunnen afronden en werk nu bij een design bedrijf. Ofja, op het moment dus even niet aangezien ik al acht maanden zwanger ben van ons tweede kindje.

Jason werd drie jaar en twee maanden geleden geboren. Hij is een schatje. Nu ben ik weer zwanger van een jongetje.

'Hij schopt alleen maar wat,' zeg ik terwijl ik Hayden's arm even geruststellend vastpak.

'Doet de baby schoppen, mama?' Vraagt Jason dan.

'Ja,' zeg ik waarop ik zijn hand op mijn buik leg, 'voel je het?'

Hij wacht even en knikt dan plots enthousiast zijn hoofd.

'Hij schopte! Jij ook voelen, papa!' Zegt hij.

Rond half acht gaat de bel en doe ik de deur open voor Riley, Yanti en Bas. Ja, Yanti en Bas zijn weer bij elkaar. Ze zijn ongeveer vijf jaar geleden het toch maar weer gaan proberen. Ze kunnen niet met elkaar zijn, maar ook niet zonder elkaar. Bas is ook een stuk minder gaan werken, dat schijnt ook wel te helpen.

'Hey, Taylor!' Zegt Riley terwijl ze mijn buik bewonderd.

Ik glimlach. Steeds als ik Riley zie denk ik terug aan toen ze nog twee was, nu is ze alweer dertien. Ze is natuurlijk bloedmooi en ze verteld me regelmatig over "irritante" jongens uit haar klas. Ook heeft ze me verteld over een jongen die ze wel leuk vind, maar dat mocht ik absoluut niet doorvertellen aan iemand.

'Je beugel is eruit!' Merk ik dan op.

Riley geeft me een breede glimlach.

'Wauw!' Zeg ik, 'kom binnen trouwens.'

'Hey, grote boef!' Zegt Bas dan terwijl hij Jason oppakt en in de lucht tilt.

Even later gaat de bel nogmaals.

'Ik doe wel open,' zegt Hayden.

'Je bent over twee maanden uitgerekend, toch?' Vraagt Yanti.

Ik glimlach en knik lichtelijk zenuwachtig. De bevalling van Jason ging namelijk moeizaam. Ze moesten hem een beetje draaien omdat zijn hoofdje net niet goed lag. In totaal duurde het bijna dertig uur voordat hij eruit kwam.

Fake Relationship?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu