1 ~ Hi Princess

7K 80 37
                                    


"I'll be fine" sa jag och log mot Cara, min fostermamma. "But I'm going to miss you" svarade hon och drog in mig i en kram.

"I'm going to miss you too" sa jag och kramade henne hårt.

"I have to go, but we can talk on the phone" sa jag och hon drog ifrån kramen och nickade, och då märkte jag att en tår rann nerför hennes kind.

"Ahaaaw nooo don't cry" sa jag och skrattade lite medans jag torkade bort hennes tårar. "Aaargh this is so hard" sa hon och kramade mig hårt igen.

Sen drog hon ifrån. "Now have fun, okay?" Sa hon och jag nickade och log. Jag hade längtat till college huuur länge som helst, och äntligen ska jag få åka dit.

Jag försökte att inte verka lika exalterad som jag faktiskt var.

"I'll call you when I get there, see you later" sa jag och hon log. "See you soon" sa hon och jag gick ut och så fort dörren stängts började jag le stort och gav ifrån mig ett exalterat ljud.

Sen gick jag mot min bil och la in den sista väskan innan jag satte mig i förarsätet och startade bilen. Jag kopplade direkt in min mobil och satte på musik på högsta volym.

Sen började jag att åka medans jag sjöng och dansade till musiken. Även om jag kommer sakna Cara så är det så jävla skönt att få lämna alla minnen här.

Allt kommer att bli perfekt nu.

***

Jag svängde in på parkeringen och blev ganska förvånad över hur stort det egentligen var. Det var enormt, och bestod av flera typ sammansatta byggnader.

Jag stängde av musiken och drog ur min mobil och gick sen ut ur bilen. Det var elever överallt som gick runt med antingen sina kompisar eller själva.

Jag tog ut min vanliga ryggsäck och gick sen runt till bagageluckan. Hur ska jag kunna bära alla väskor själv?

Jag suckade och tog ut två väskor, men det var fortfarande en kvar. "Do you need help?" Jag vände mig om och möttes av en kille. Han såg väldigt bra ut.

"It's okay, but thank you though" sa jag och log. Det är faktiskt pinsamt att få hjälp. Eller ja, kanske inte, men jaja.

"You sure?" sa han och började le ännu mer. "Well no" sa jag och skrattade lite och då skrattade han också och tog sen väskorna ur mina händer.

"Thank you" sa jag och tog ut den sista och stängde sen bagageluckan och låste bilen.

Vi började gå. "So what's your name?" Sa han och tittade på mig. "Alayah, yours?" Svarade jag.

"Anthony" sa han och jag nickade. Vi fortsatte prata lite medans vi gick mot ingången. När vi kom in så visade han mig till en typ reception där en kvinna gav mig rumsnummer och scheman.

"What room did you get?" Sa han och jag titttade på nyckeln. "527" sa jag och han nickade. "Well that means I'm on the other side of campus, 28 hahah, but we'll probably see eachother around" sa han och jag log och nickade.

Sen visade han mig vägen till mitt rum. När vi kom fram så ställde jag ner väskan. "Thank you so much for the help" sa jag och han log. "My pleasure" sa han och jag log lite tillbaka.

"Could..I get your number?" Sa han och jag började le. "Sure" sa jag och sen bytte vi nummer. "See you later" sa jag och han log och gick sen.

Jag låste upp dörren och började bära in väskorna. Personen jag skulle dela rum med var inte här än, men sakerna var redan inne.

Med tanke på att det redan var stökigt och att det låg parfym och killhårprodukter (OBS ingen könsdiskriminering, vill bara att ni ska fatta poängen om att det är en kille hahah) framför spegeln så var det nog en kille. Hoppas han är snygg.

Jag stängde dörren och satte mig direkt på sängen och tog upp mobilen.

Först ringde jag Cara och sen började jag gå igenom instagram. Efter ett tag låstes dörren upp. Jag lyfte upp blicken från mobilen och tittade på killen som kom in.

Om Anthony var snygg, så var denhär killen extremt super mega jätte snygg.

Han började flina när han såg mig och sen drog han handen genom håret. "Please tell me you're my roommate" sa han och jag gäspade. "No, I'm just a random girl that broke in to your room" sa jag och han fortsatte flina.

"I wouldn't mind that either babe" svarade han och redan då insåg jag att jag inte gillar honom. Han verkade väldigt självsäker, iallafall med tanke på hans utstrålning. Och vadå "babe".

"What's your name beautiful" sa han och satte sig på sin säng. "Alayah" sa jag och tog upp mobilen igen och fortsatte titta igenom instagram.

"I'm Tyler thanks for asking" sa han och jag nickade lite nonchalant. Han verkade lite förvånad över att jag inte gav honom mer uppmärksamhet.

Jag tittade upp då jag kände att han tittade på mig, och sen höjde jag ögonbrynen lite.

"And you should clean up btw, just because you look like a pig and act like a pig, doesn't mean you have to live like one" Han började flina och ställde sig upp.

"Okay princess" sa han lite sarkastiskt och la sina kläder som låg utspridda i en hög.

"I thought my game was stronger than this, we just met and you already hate me" sa han och fortsatte flina. Var flina det enda han kunde göra eller.

"Have you met you" sa jag vilket, surprise, gjorde så att han flinade. Igen.

"I like you" sa han och fortsatte städa upp lite. "And I don't like you" svarade jag. "I've noticed that princess" sa han och jag suckade.

"Stop calling me princess" sa jag och då flinade han såklart. "Then stop acting like one" sa han och jag slappnade av i kroppsställning då jag satt väldigt rak i ryggen. "I don't?" Sa jag och då kastade han sina äckliga kalsonger på mig.

"Ieeuw" sa jag och han började skratta. "No?" Sa han och jag himlade med ögonen och tog dem sen med fingertopparna och ställde mig upp och släppte dem på hans sida av rummet.

"This is my side, and this is your side" sa jag och visade en tydlig osynlig linje i mitten av rummet.

"Probably won't care, but ok" sa han och jag suckade och satte mig på sängen. "Imma beat your ass if you bring your underwears near me again you little piece of shit" sa jag och han skrattade och jag kunde inte undgå att le lite.

Jag ställde mig upp och han började skratta igen. "Don't worry I didn't see you smile" sa han retsamt och då började jag skratta och gick sen fram till hans högtalare och kopplade min mobil via bluetooth.

Sen satte jag på Baby med Justin Bieber och började sjunga med. "NOOOOO" sa han och jag började skratta.

"OOUOOOOUOH" sjöng jag med och han gick fram och försökte skrattandes ta mobilen ur min hand, men jag höll den så långt bort från honom så möjligt.

Dock var han både starkare och längre än mig så han fick tillslut tag i den och höll upp andra armen mot mig för att jag inte skulle kunna ta den medans han sökte på någon låt.

"One direction is much better" sa han precis som han satte på "Drag me down" med dem. Jag började skratta. "Are you serious" sa jag och han skrattade då också.

"No I'm not..... Justin Bieber is actually much better" sa han och jag började skratta igen.

Princess up my assWhere stories live. Discover now