Tylers perspektiv
Jag bara tittade på henne och visste inte riktigt vad jag skulle svara på det.
"You did" sa jag tillslut och då tittade hon tillbaka på mig och började sen le lite medans hon torkade bort några tårar.
"Maybe I did..." sa hon då och jag log lite tillbaka.
"You did" mumlade jag igen och la sen min arm om hennes axlar och drog henne emot mig, och då lutade hon sitt huvud mot min bröstkorg och vi bara satt sådär helt tysta.
"I'm all alone now" sa hon efter en väldigt lång tystnad.
Jag lutade då mitt huvud mot hennes.
"....You have me"
-
Alayah hade precis somnat. Klockan var väldigt mycket då vi hade suttit och pratat jättelänge. Om hennes familj och allt.
Jag gick iallafall och gjorde mig iordning, och sen gick jag och la mig. Jag var till och med för trött för att ta av mig kläderna.
-
Jag vaknade av att någon skrek, och satte mig då snabbt upp i sängen. Jag insåg ganska direkt att det var Alayah, och då var jag också snabbt uppe ur min säng och gick fram till hennes istället.
"Hey, it's okay" sa jag och skakade om henne. Hon grät och skrek, men hon blundade, alltså sov hon.
"Alayah" sa jag och skakade om henne lite mer. Då öppnade hon ögonen, och var typ tyst i en sekund, och sen började hon andas igen, medans hon fortsatte gråta.
"You're okay" mumlade jag och satte mig bredvid henne och drog in henne i en kram. Hon slappnade då av lite mer, och jag strök henne lugnt över ryggen.
När hon lugnat ner sig lite drog jag ifrån kramen och torkade bort hennes tårar. Hennes blick fastnade på min bröstkorg och hon skrattade till lite ledsamt.
"I have to stop ruining your shirts" sa hon och då log jag lite tillbaka och drog sen in henne i en kram igen. "Are you okay?" Sa jag när det gått en stund till och då drog hon ifrån och nickade.
"Yeah, it just...... felt so real" sa hon och gnuggade sig sen lätt i ögonen så att hon såg jättesöt ut. "What did you dream about" sa jag och då började hon istället hålla på och typ riva med sina naglar på sina händer och trycka ner naglarna i händerna också, medans hon tröck dom mot sina lår. (Fattar man ens)
Jag tittade på hennes händer och sen upp på henne. Hon tittade också på dom, medans hon svalde hårt. "Hey it's okay" sa jag och la min hand på hennes händer.
Vi båda tittade på våra händer och hon slutade hålla på sådär med sina.
"It was the carcrash my mom and little sister was in" mumlade hon tillslut, och jag tittade upp på henne. Sen tittade jag ner på våra händer igen och började stryka lite med tummen på baksidan av hennes hand.
"You were in it too huh" sa jag, då det var ganska uppenbart, även fast hon aldrig sagt just att hon var med.
"Yeah" mumlade hon tillbaka efter en stund, och en tår rann ner för hennes kind. Hon drog snabbt bort den och skulle sen fortsätta göra sådär med sina händer. Hon har gjort så flera gånger förut, men det är först nu jag insett varför hon gör så.
"You do that to focuse the pain on something else, right?" Sa jag och då nickade hon lite. Sen tittade hon på mig.
"It doesn't really work" sa hon och log lite.
Jag tog tag i hennes händer och tittade på märkerna på den. Det var små ärr på flera ställen. Då, bara för att vara säker på att det inte skulle finnas några andra ärr, om ni förstår vad jag menar, så vände jag försiktigt på dem och tittade på hennes armar.
Till min lättnad fanns det inga ärr där.
"I would never do that" sa hon med blicken fäst på sina armar också.
"I like to break things though" sa hon med ett litet flin. Jag log lite då också.
"And when was the last time you, broke, something" sa jag och då ryckte hon lite på axlarna. "A few years ago. Breaking things hasn't been anything my guardians (vårdnadshavare tydligen, google translate hahah) have liked" sa hon och då log jag igen.
"Let's go break some stuff then" sa jag och ställde mig upp.
"Huh" sa hon lite oförstående. "You have the keys to your house right" sa jag och då nickade hon. "Yeah but it's like 3 AM" sa hon och då nickade jag istället. "So?" Sa jag och då tittade hon på mig en stund och ställde sig sen upp och ett leende spred sig på mina läppar.
KAMU SEDANG MEMBACA
Princess up my ass
Fiksi RemajaAlayah börjar på college och får dela rum med Tyler, en självsäker fuckboy som gör allt för att få ligga med henne. Till en början. Gjordes: 21 Maj 2017