Meisjes hebben lang haar, houden van roze, dragen rokjes of jurkjes en jongens houden van blauw hebben kort haar, houden van blauw of groen en spelen graag met auto's.
Stereotypes. Stereotypes die we van jongens af aan aangeleerd krijgen. Nog voordat ze geboren zijn worden jongens en meisjes onderscheiden. En wij mensen zijn er gewend aan geraakt. We kunnen ons niet voorstellen dat een jongen ooit een rok zou dragen (zonder de schotse doedelzak spelers mee geteld) en een harig meisje dat zich niet scheert, zal afkeurende blikken krijgen. Terwijl het voor meisje en vrouwen het dragen van rokjes de normaalste zaak van de wereld is en we bijna allen jongens en mannen met behaarde benen zien. We zijn allemaal mensen van vlees en bloed, waarom zouden we onderscheid maken tussen diegene met een piemel en die ander met borsten en een vagina. Natuurlijk er zijn nog andere lichaamelijke verschillen tussen jongens en meisjes, maar meer dan dat is het niet.
Jongens zijn niet perse sportiever dan meisjes, dat ligt maar net aan de persoon. Meisjes kunnen kort haar rocken even als jongens dat kunnen met kort maar ook lang haar, het ligt er maar net aan wat die persoon leuk vind. Jongens kunnen net zo goed als met jongens bevriend zijn met meisjes en andersom precies het zelfde! Het ligt namelijk niet aan het geslacht het gaat om de persoon zelf. En tot slot kunnen meisjes evengoed verliefd zijn op jongens als op meisje en jongens kunnen net zo goed en liefdes relatie hebben met een jongen als met een meisje, het gaat namelijk wederom niet om het geslacht, het draait om de liefde.
Laat iedereen lekker in zijn eigen waarden. Laat de jongens met barbie's spelen en de meisje voetballen. Ik ben er van overtuigd dat, als we meer unisex worden, kinderen makkelijker iets waar van we nu zeggen dat het voor het andere geslacht is leuk gaan vinden, omdat ik denk dat wij mensen onbewust bepaalde dingen niet leuk vinden of dingen niet doen omdat we weten dat het niet voor ons geslacht bedoelt is.
Iemand die hoopt dat we ooit allemaal gelijk zullen zijn, welke geslacht dan ook, opzoeknaarNeverrland