We staan uren voor onze kast, kleden ons aan en uit, kijken naar ons zelf door de spiegel, zijn nog steeds niet te vrede, verwisselen een kledingstuk, kijken nog een keer naar ons zelf en zijn eindelijk tevreden. Zo kunnen we ons wel aan de wereld tonnen.
We maken ons zorgen over wat andere mensen van ons denken en we voelen ons niet op ons gemak als we er een keer niet op ons best uit zien. En laatst toen ik niet tevreden was met hoe ik er die dag uit zag vroeg ik mij af waar ik mij druk om maakte? Wat maakt het uit dat ik er een keer minder goed uitzie? Ik bedoel het is een dood normale schooldag, het feit dat ik er vandaag niet tip-top uitziet heeft nul gevolgen op mijn nabije en al helemaal niet op mijn verre toekomst. Het zal de mensen die om mij geven niks uitmaken en de mensen die er wel een mening over hebben kunnen de pot op, want we zijn hier niet op een modeshow en het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk.
Iedereen heeft wel eens een keer een dag dat hij er iets minder goed uit ziet of dat nou komt de de kleding die diegene aan heeft of door een bad hair day of wat dan ook, laat je dag er niet door verpesten. Dat je er van buiten er misschien niet uit ziet zoals je wilt zegt niet dat je van binnen niet kan zijn wie je wilt zijn .
Iemand die er soms uit ziet als een lelijk eendje, OpzoeknaarNeverland
1 juli 2017