"Eleena ni kalau tidur, off handphone terus!" Adli dah geleng-geleng kepala. Dia tengok Whatsapp ada satu tick, call dia jawab "sorry, please try later".
Kamelia masih makan muffin dengan tenang.
"Nizam pulak kalau dah tidur, mesti tidur mati, haih!"
"Ala, kau tunggu je la kejap, nanti ayah kau nak keluar rumah pergi surau, kau masuk la rumah," kata Kamelia sambil hirup milo ais.
"Hotak kau! Nanti mak aku marah la aku balik waktu macam tu," kata Adli.
"Kau dah 18 doh. Dah legal hisap rokok, legal macam-macam, apa la, keluar rumah pun mak kau control, ni, aku perempuan, rilek je abah aku kasi aku keluar," kata Kamelia.
"Mak aku dia suka berdrama sikit. Tu yang aku malas tu. Karang dia buat ayat melankolik macam drama Fattah Amin pulak," Adli bakar rokok, kemudian jalan mundar-mandir.
"Ah, kita pergi terus je la rumah Eleena. Lepas tu aku hantar kau balik," kata Adli.
"Tu la, sini banyak nyamuk," Kamelia tergaru-garu lengannya, sekali-sekala menampar nyamuk yang sedang menikmati Darah Cola."Kau juga yang nak lepak sini," Adli terus berjalan menuju kereta.
Setibanya di rumah Eleena, mereka terdengar lagu Ed Sheeran - Shape of You, kemudian kedengaran suara Nizam dan Eleena dengan bunyi yang mencurigakan.
"Patutlah call tak dapat, pantek!"
"What the..."
Mereka berdua menghendap di sebalik tingkap.
"Pundek la Nizam. Dulu siap call aku lagi kat bilik air, cuak apa la."
Kamelia tergamam, dan tutup mulut. Dia tak sangka dia menyaksikan perkara sebegini.
"Kam, apa lagi, join la threesome!"
"Hotak kau!" Kamelia tercakap dengan suara yang kuat.
Tiba-tiba Eleena dan Nizam berhenti. Kemudian mereka berbisik-bisik, membincangkan sesuatu. Mereka menyarung kembali pakaian.
"Bodoh la kau Kam. Kalau kau jerit macam tu, kau boleh menjejaskan misi The Jackalls, kau faham tak? Cakap slow-slow la," Adli bercakap dengan nada berbisik.
"Eleena datang, Eleena datang. Buat-buat tak tau!" Adli terus buat-buat tenang. Walhal dah mencanak.
Eleena buka pintu. Kelihatan rambut Eleena nampak serabai.
"Kam, Adli, kenapa ya?" Eleena pura-pura gosok mata macam baru bangun tidur.
"Oh, saya tertinggal kunci rumah. Nak ambik jap."
Adli masuk rumah dan bau dari lilin wangi berbau vanilla di ruang tamu yang cukup memberahikan.
Adli tersengih seorang diri.
"Aku geraaaaaammmm je dengan mamat sekor ni, kemain lagi," Adli bermonolog dalam hati.
Adli ambil kunci rumahnya dan melangkah keluar dari rumah Eleena.
"Sorry ya, Eleena," kata Adli.
"Takpe, takpe," Eleena mengukir senyum.
--"Kau rasa-rasa la kan, dorang sambung balik ke apa?" tanya Adli.
"Apa kau nak sibuk? Kau ni," Kamelia merenung tingkap. Nampak agak stress.
"Ala, kau ni dah kenapa?" tanya Adli. Dia nampak Kamelia macam tak berapa nak selesa dengan kejadian tadi.
"Kau jeles ehh," kata Adli, sekali lagi.
"Tak, entahlah. It's disturbing."
"Kenapa?"
YOU ARE READING
Adli Margera: Tenggelamnya Harta Karun Van Der Wijck
AventuraAdli merokok tepi koridor. Ada orang tertinggal wallet. Adli panggil brader tu, tapi brader tu sibuk cakap dengan telefon, dan tinggal wallet. Adli buka wallet. Ada la beberapa keping duit seratus. Tapi tu tak menarik hati Adli. Yang buat Adli tert...