18 - #TeamKombi

1.4K 54 10
                                    

"Awak semua nak tau tak, dulu ni semua laut, sekarang dah tambak, jadi Dataran 1Malaysia," kata Eleena sambil sekali lagi, Adli dipow untuk beli coconut shake.

Dalam hati Adli maki diri dia.

"Bodoh sial kau ni Adli, sekali kena pow, takpe lagi, banyak kali kena pow dengan si Kam ni, ni pundamauneh."

Mereka semua melepak seketika di Dataran 1Malaysia,untuk melihat pantai Klebang yang dah ditambak.

"Adli Margera...." datang seorang makwe.
Kamelia jeling tajam. Adli buat gaya-gaya macho.

"Awak Adli Margera kan?" tanya makwe tu.

"Yeah, the one and only. Tall, dark and handsome.."

"Kawan Alim Suzuran kan? Saya punya tweethandle @EuniqueMelati. Kirim salam kat Alim tau, cakap dia lit as fuck!" kata makwe tu berlalu pergi.

"Cakap sendiri lah! Sial, kat sini populariti aku kena tapau dengan Alim."

"Aku nak pergi tandas jap, nak berak," kata Adli.

Dia masuk tandas, bila dia start berak, dia pandang contengan pada dinding.

"MUFC"

"Hmm, fan Melaka United la ni," fikir Adli.

"All hail Alim Suzuran."

"Suzuran lagi, pantek si Alim ni."

"Fuck Adli Margera, muka dah la macam dugong! Bajet bagus!"

"PUNDAMAUNEH KANINA CIBAI! KAU DATANG MELAKA KE NI, ALIM! BALIK KAJANG MEMANG AKU PIJAK KAU!" jerit Adli dalam jamban.

--

"Adli, awak ambik simpang Kota Laksamana, kita makan tengah hari kat Donald and Lily," kata Eleena.

"Yaay!" Edry bersorak.

"Bukan kat Malim ke tempat dia?" tanya Kak Merlina.

"Dah pindah dah, agaknya. Saya Google dia tulis sini,"

"Kat mana ni?" tanya Ail.

"Taman Kota Syahbandar," Eleena terus merujuk kepada telefonnya.

"Takpun Asam Pedas Hajjah Mona, aku baca kat Rokok Nan Sebatang..." kata Adli.

"No!" Eleena, Edry dan Kak Merlina serentak bersuara.

Pemilihan tempat melepak group Kombi mungkin mengamalkan demokrasi, tapi blok orang Melaka ada kuasa veto kat sini kalau pilih tempat makan.

"Makanan Portugis?" tanya Nizam.

"Ada tu ada, tapi pukul 6 baru dia bukak," kata Eleena.

"San Pedro?" Kak Merlina mencelah. Eleena mengangguk.

"Adli memang nak makan asam pedas ke?" tanya Edry.

"Haah, korang ok ke?"

"Kalau asam pedas, ada masalah. Semua bukak pukul 4 petang atau 6 petang," kata Edry.

"Semalam kan saya dah masak asam pedas, awak nak saya masak lagi ke, Adli?" tanya Eleena.

"Apa lagi yang sedap?"

"Ikan bakar awak ok tak?" tanya Eleena.

"Kat mana? Umbai? Macam jauh je drive?"

"Nasi ayam bebola?" tanya Eleena lagi.

"Asam pedas Pak Man? Kat Ujong Pasir?" tanya Kak Merlina.

"Yang tu bukak?" tanya Edry.

"Makan tengah hari situ je lah," kata Adli.

Adli Margera: Tenggelamnya Harta Karun Van Der WijckWhere stories live. Discover now