Empatbelas [END]

172 21 20
                                    

"Puan Park...." Doktor Min menggeleng-gelengkan kepalanya. "Maafkan saya. Saya harap Encik bersabar ya?"

Aku diam tidak berkutik. Dahee dan Jihyo di sebelahku sudah mula menangis teresak-esak mendengar kata-kata Doktor Min yang bermain-main di mindaku seperti kaset.

Tubuhku terasa lemah. Sebelah tanganku memegang dinding untuk mendapatkan sokongan agar tidak rebah.

Hyo, dah tak ada?

Sekarang aku sedar semua ni betul-betul kenyataan dan bukan mimpi ngeri aku. Hyo Joo dah tinggalkan aku dan Jung Min.

Awak dah pergi Hyo.

Aku terduduk bersandar di dinding hospital. Air mata yang aku tahan mula mengalir laju.

4 Mac 2016.

Aku tak akan lupa tarikh ni.

°°°

Flashback.

"Nama apa cik adik?" Aku bertanya sambil tersenyum ke arah pelayan di hadapanku ini. Nampak macam sombong.

"Tak perlu tahu. Encik nak order apa?" Balasnya datar. Oh, jual mahal rupanya.

"Nak order apa-apa je yang awak suka," aku membalas. Riak wajah gadis dihadapanku ini mula merona merah.

Entahlah malu ke marah?

"Ok. Kalau encik tak suka jangan salahkan saya," ujarnya tanpa memandang ke arahku. Tangannya mencatit entah apa tah di atas buhu kecil di tangan.

"Mesti suka punya kalau awak suka. Jangan panggil saya Ebcik. Rasa macam dah tua. Saya rasa kita sebaya?" Aku menyoal untuk cuba mengajaknya berbual. Keningku diangkat sebelah.

Sebenarnya dah lama aku memerhatikan dia. Nama dia aku tahu cuma aku tak nak lah nampak macam stalker sangat so hari ni aku decide untuk tegur dia.


"Maaf saya panggil semua orang dengan panggilan tu," jawabnya acuh tak acuh. Mata masih memandang buku kecil di tangan. Entah apa yang menarik sangat sampai muka aku yang kacak pun dia tak pandang.

"Habis tu kalau perempuan pun awak panggil encik lah ya? Oh baru tahu" Usikku. Suka aku mekihat muka dia menahan geram. Bibirnya diketap. Ha marah lah tu.

"Jangan marah. Nanti cepat tua. Tak comel dah," aku menambah lalu tersenyum menampakkan barisan gigi aku yang tersusun elok.

"Tak kisah. Ada apa-apa lagi yang encik nak?" Soalnya. Kali ni dia menoleh ke arahku tapi cepat-cepat dia menoleh ke arah lain apabila mata kami bertembung.

Comelnya.

Aku menggeleng namun kemudian aku mengangguk laju apabila teringatkan sesuatu.

"Apa dia?" Soal si gadis sambil bersedia untuk mencatat.

"Nak nombor telefon awak," aku berkata selamba. "Boleh?"

"Maaf, tu tak dijual," dia kemudiannya tetus melangkah pergi ke arah kaunter. Aku perasan wajahnya merona merah sekali lagi.

Dia memang menarik macam yang aku jangka.

Till we got time to talk again, Han Hyo Joo.

[C] Demi Cinta | Hyo Joo x Seo jun x Jihyo ✔Where stories live. Discover now