Pagi menjelma lagi,Raudha kini bergerak dari rumah untuk kepejabat dengan menaiki keretanya..kini dah masuk sebulan dia tidak bersemuka dengan Ashh sejak hari pertunangan itu,'berita juga langsung tidak aku ketahui..adakah dia sihat,kenapa dia tak jumpa aku,kenapa dia mulai menjauh..kenapa batang hidungnya langsung aku tak nampak,adakah pertunangan itu hanya satu penipuan olehnya?'bisikan hati raudha..
dia berhenti fikir bukan bukan apabila keretanya berhenti di depan bejabat milik Ashh..Dia melangkah masuk dalam keadaan longlai..dia rindu akan gelak tawa ashh..gurauan ashh..usikan ashh..semua tentang ashh..di dalam matanya menakungkan takungan air mata kerinduan..
dia masuk dan duduk di bilik kerjanya.."umm kau okay ke ni??" tanya Rania,rakan barunya.."umm..okay"jawab raudha sambil mengesat air mata yang mula mengalir.."ran..nak tanya..kenapa agaknya boss ambik cuti lama ya?"tanya raudha dengan harapan rania menjawabnya.."tanya lah boss"..kata rania sambil matanya tertumpu kearah kertas kerjanya.."emm aku dengan boss baru tu tak ngam.."jelas raudha"kenapa".."sebab aku tak pernah hormat dia sebagai boss baru"jelas raudha lagi sambil tertunduk malu.."laa itu je..senang lah raudha ..kau masuk bilik dia and then kau bagi salam hormat..lepastu kau tanya apa kau nak tanya.."cadang rania sambil memandang wajah raudha"baiklah.."jawabnya..dia bangun dan menuju ke bilik Ashh yang kini dihuni oleh Zahar..dia ketuk pintu dan masuk kerana suara dari dalam menyuruhnya masuk.."boss saya nak tanya sesuatu.."kata raudha dengan penuh hormat..Zahar berasa pelik..sejak bila si kolot ni pandai hormat dia?,,"hahh raudha..nak apa?"jawab zahar lagak boss besar.."umm kenapa Ashh cuti lama??"tanya raudha pendek.."dia hilang.."zahar juga jawab pendek,."haa??.."raudha menjerit..dia mulai lemah dan terduduk dilantai.."ehh kau kenapa..?"tanya Zahar yang sedang menghampiri Raudha..air mata raudha yang ditahan tadi akhirnya jatuh mencecah ke lantai bilik bossnya itu.."kau tahu tapi kau tak cakap??"tanya raudha dengan suara yang agak tinggi"hoii kau sapa sampai hall dato datin aku nak share kat kau..penting ke untuk kau??"tengking Zahar sehingga staffnya diluar dengar suaranya yang lantang itu.."tapi dia tunang aku and bakal suami aku"Zahar tergaman dengan jawapan yang diberikan oleh Raudha.."jap aku call mummy"Zahar berdiri dan mencapai telefon untuk call mummy ashh.."mmm ya mummy ni zahar..raudha tahu tentang kehilangan ashh sebb saya terlepas cakap.."perbualan zahar hanya disaksikan oleh raudha yang sedak tesedu2 mengesat air matanya.."haa mummy nak jumpa kau..nah"zahar menghulurkan kad alamat rumah Ashh..
Raudha keluar dari bilik boss dalam keadaan lemah dan pucat membuatkan staff yang lain fikir bukan2 terhadap nya..raudha menghiraukan kata2 mereka dan menuju ke mejanya untuk mengangkat beg tangannya untuk bergerak ke rumah Ashh.."kenapa ni raudha..zahar ada buat apa2 ke kat u.."tanya Ayu.."nothing..saya nak balik..sebab tak sihat.."jelas raudha sebelum meninggalkan office tersebut..
***
Raudha menghentikan keretanya diluar rumah mewah milik Ashh..dia melihat alamat kerana ingin memastikan rumah yang dia lihat itu betul rumah Ashh.."asalamualaikum.."ucap raudha..pagar itu terbuka dengan sendirinya..raudha hanya melangkah masuk dan dibawa oleh bodyguard untuk berjumpa dengan dato' dan datin.."selamat tengahari dato',datin.."tegur raudha seraya berdiri dihadapan mereka..datin mempersilakan raudha untuk duduk dengan hanya menundingkan jari di sofa...mata raudha merayau sehinggalah matanya tertumpu pada bingkai gambar Ashh
YOU ARE READING
CINTA itu KEJAM
RomanceBertahun tahun perkara pahit sahaja menjadi kenangan Raudha.. "ehh perempuan bodoh..kau tu dah lah kolot,busuk pulak tu..ergh ada hati nak rapat dengan aku..nak muntah lah"~zahar "sampai mati aku ingat apa yang keluar dari mulut kau Zahar Irwan"~rau...