BAB11:TERANCAM

3K 79 1
                                    

Zahar tidak sedap hati apabila duduk di bilik berseorangan tanpa tahu apa yang dilakukan oleh ashh terhadap Raudha..sekarang jam 11-30 malam..'aku kene buat sesuatu'bisik hati zahar..zahar menelefon adiknya sebaik sahaja turun dari katil.."haa..dik..dengar ni..buat macam yang dirancang.."dengan tiba2 telefon zahar kehabisan bateri.."arrr sudahh.."rungut zahar sambil mencampakkan telefonnya di atas katil..

Zahar keluar dari bilik dan menuju ke bilik Ashh..tetapi semasa hendak membuka pintu bilik itu..dia dihalang oleh Joe.."kau nak apa?"tegur joe yang berkawal diluar bilik Ashh.."nak jumpa Ashh.."jawab zahar.."tak boleh..dia sibuk"joe menolak bahu zahar yang mencuba melawan cakapnya..

Ashh yang sedang sibuk menatap wajah raudah berasa resah apabila terdengar pergaduhan diluar biliknya..ashh menutup semula mulut raudha menggunakan kain tadi dan menghampiri pintu biliknya..semasa hendak membuka..dia terdengar joe sedang berkata sesuatu

"apa pasal kau degil sangat..kau jangan ingat aku tak tahu kau sedang rancang sesuatu.."bisik joe sambil mencekak leher zahar..zahar mengambil tindakkan untuk menumbuk muka joe untuk mempertahankan dirinya..
"jaga mulut kau..kalau ye pon aku ade rancang sesuatu..kenapa aku ade di sini?"jelas zahar
"sebab kau nak perbodohkan boss aku yang bodoh tu..yang percaya kan kau.."jawab joe..tiba2 pintu bilik ashh terbuka"apa bising2 ni?"tengking ash..zahar jadi gelaba kerana takut ashh dengar apa yang joe cakap"err boss..dia nak jumpa boss"kata joe sambil memegang pipinya yang ditumbuk tadi"a..aku nak keluar beli sarapan jap..lapar arr"zahar mengawal keadaan yang cemas baginya"zahar..ikut aku"ashh berlalu ke ruang tamu..joe hanya memandang tajam

***

Jam 11.45 malam
Aliyss memandu kereta masuk di perkarangan rumah dato'Mustapha..
Aliyss melangkah masuk kedalam"ya cik mahu berjumpa dengan  siapa?"tegur bodyguard sambil tersenyum semasa aliyss ingin melangkah masuk"maaf kalau datang mengejut..kerana ada hal yang saya harus bincangkan dengan datin..bole saya masuk"kata aliyss lembut."Datin belum balik.."jawabnya"tak mengapa..saya tunggu"
"baiklah..ikut saya.."kata bodyguard itu dengan menjemput aliyss untuk duduk sememtara bibik buatkan air..

***

Ashh menatap lama zahar sehingga zahar berasa gelisah.."dah kenapa pandang aku macam tu?"tegur zahar memecah kesunyian"haa..bagus kau tanya..dah lama buat kerja ni?"soal ashh serius sambil meletakkan air tin yang diminumnya diatas meja"apa soalan kau ni bro..haha..pelik je"zahar tergelak terpaksa"bro...aku dah penat digelar bodoh..and now..aku nak kau jujur sebelum.."ashh mengugut"haha bro kau ni lawak ar..aku tak buat ape pon"jelas zahar bersungguh untuk mendapatkan kepercayaan ashh"sial..aku tak buat lawak.."ashh menendang meja dihadapannya.."joe..ikat dia"joe datang sebaik sahaja dengar arahan ashh.."woii apa kau nak buat ni"zahar meronta supaya tidak di tangkap..
Zahar menyiku joe yang berada di belakang zahar..joe melibas kepala zahar menggunakan botol alkohol yang dipegangnya itu. "woii aku suruh ikat...bukan bunuh..bahalol"tengking ash yang berdiri kegelisahan
"dia mula dulu boss.."
"arhh..alasan..kau pergi panggil kawan kau tu..dia buat apa?"
"baik boss..tapi tengku ni nak campak kat mana boss?"
"ikat dalam bilik aku.."
"baik boss"

***

Jam menunjukkan tepat pukul 12 malam..kegelisahan aliyss mendapat tumpuan daripada anwar,bodyguard datin..sementara menunggu dato dan datin pulang.."err maaf lah..terpaksa cik aliyss tunggu lama..saya suruh balik dulu cik kata nak tunggu..so kena tunggu lah"jelas anwar yang duduk menemani aliyss'dah pukul 12..abang tak call..aduhh'rungut aliyss dalam hati"err cik....cik.."tegur anwar kepada alyss yang sedang mengelamun risau itu kembali sedar"arr yee..apa awak cakap tadi"aliyss bertanya kembali..
"ehemm..asalamualaikum..aliyss.ada apa datang malam2 ni?"tegur datin yang baru sahaja masuk..anwar berdiri tanda hormat.."err datin..lama saya tunggu.."jelas aliyss"maaf lah..saya baru balik dari makan malam.."
"okay tak mengapa..tapi..ade perkara yang lagi penting.."
"apa dia sayang ?"
"ashh..ashh yang culek raudha..sekarang...zahar menyamar jadi rakan subahat ashh untuk.."kata2 aliyss terhenti apabila datin jatuh pingsan.."sayang!!"dato'bersuara..
"Sila call ambulans.."arah dato'pada anwar.."baik dato'".

'arrr bende penting aku nak hadap..datin pulak yang buat hall..aduh...abang..kenapa tak call..aliyss risau..'aliyss menangis bersendirian di kerusi luar wad tempat datin dirawat"err awak..awak ada masalah ke?..kalau ada..saya bole tolong. "tegur anwar yang berdiri di hadapan aliyss"betul ni awak bole tolong?"tanya aliyss sambil mengesat air matanya.."yaa.."

***

"arr satu satu masalah datang...haihh kenapa lah aku bodoh sangat x tahu bende ni perangkap"ashh merungut sendiri..tetapi didengari oleh joe"memang boss bodoh"sambung joe..ashh memandang tajam..

"arhh.."zahar mengerang kesakitan ..
Ashh dan joe segera masuk kedalam bilik yang terdapat raudha dan zahar dikurung
"hahahaha..kawan aku sendiri....penghianat.."jerit ashh sambil mengacuhkan pistol di kepala zahar.."ashh..kau dah jauh berubah ash..taubat lah.."tengking zahar"hahaha pandai nak nasihat..woi..kau tak sedar apa kau pernah buat kat perempuan ni?..and apa dia pernah buat kat kau?..tak terasa nak balas dendam ke?"kata ashh"ashh..tolong sedar lah.."tengking zahar lagi sehingga raudha tersedar daripada tidur.."a..ash..jangan..tembak..zahar..dia tak salah..dalam..hal ni..please ashh..aku salah...bunuh aku.."satu persatu perkataan keluar dari mulut raudha"no..jangan"jerit zahar.."ouhh pandai nak bela antara satu sama lain.."ashh menarik picu dan diarahkan pula kearah raudha..,'adikk..come on..where are you..'bisik hati zahar..

***

Demi pertolongan anwar..pasukan gerak khas sampai tepat pada masa di tetapkan oleh aliyss..iaitu pukul 12,30malam..anggota polis telah mengepung rumah banglo milik ashh yang baru dibelinya.."jika saya beri pertunjuk untuk masuk baru masuk"jelas inspector azhar..malangnya langkah anwar dan aliyss diperhati oleh konco ashh.."nak kemana. ?"tegur lelaki itu sambil mengarahkan pistol pada mereka semasa hendak menyerbu masuk tanpa arahan polis..sebelum lelaki itu melepaskan tembakan..inspector azhar terdahulu menembak lelaki tersebut..

"bunyii apa tu joe..pergi tengok.."arah ashh.."baik boss"

"kenapa degil sangat ni?"tengking inspector azhar pada aliyss dan anwar.."maaf tuan..kami risau akan keselamatan tengku zahar dan cik raudha "jelas anwar.."itu urusan kami.."kata azhar.

Joe kembali pada boss nya dan menjelaskan hal yang sebenar.."kita dah di kepung boss.."
"tak apa..relaks..humm..kau rasa..siapa tebusan kita"
"itu pilihan boss..tapi..si zahar" ni..apa kita nak buat kalau boss pilih betina ni.."
"haa good idea..habiskan dia.."
"noo..ashh..ashh..arrrr"zahar mengerang kesakitan..

"okay baik lah.cik berdua ni tunggu dahulu..biar kami masuk..go"arah nya pada semua anggotanya.."ha.ha.ha.ha..tuan azhar..my hero....kenapalah aku tak bunuh je kau masa tu..klau tak..kau tak akan ganggu rancangan aku.."ashh bersuara sebaik sahaja anggota dan azhar masuk ke rumah itu.."ashh..lepaskan dia..letakkan senjata.."arah azhar.."ha ha ha..kau ingat aku bodoh?..ini bukan cerita gerak khas lah bangang.."dia makin mendekatkan pistol tersebut di leher raudha.."abang ash..please..lepaskan kak raudha..dia sayang abang.."semua mata tertumpu ke arah aliyss yang berani mendekat..

"arrrrhhh"jerit seseorang dari atas "haa..tu..dengar?..abang kau dah mampos.."jelas ashh sambil ketawa sinis"abangggggg"jerit aliyss..

Raudha menggigit tangan ashh dan 1 das tembakkan dilepaskan pada tubuh ashh..ashh rebah kelantai..dan darah berlimpahan..

Serabut..nak menyampah ..mnyampH lH..author  sakit pale nk pikir adui
Kk tq

CINTA itu KEJAMWhere stories live. Discover now