dua minggu berikutnya,
raudha hanya termenung didalam biliknya sejak peristiwa kelmarin..zahar jadi risau dengan keadaan raudha..tidak bertegur langsung..nak bawa ke klinik pun tak mahu..walaupun kerisauan namun ada juga perasaan pedih pada diri zahar bila dapat tahu raudha mengandung..
"tak makan ke" tegur zahar yang membawakan air kosong untuk raudha..
"awak pun dah bencikan saya?" akhirnya keluar suara yang lama terperangkap melalui mulut raudha "benci?.untuk apa saya nak benci?" zahar meletakkan gelas itu dan duduk disebelah raudha"sebab saya kotor"
"heii ni bukan salah awak lah" pujuk zahar sambil mengangkat dagu raudha
"yee..kalau ni bukan salah saya..ia salah awak..awak tinggalkan saya sendiri semata mata nak tengok mama awak yang berpura pura?"suara raudha meninggi..muka zahar berubah sekelip mata"jaga mulut awak..saya rasa awak tak makan ubat sebab tu berani kurang ajar kan?"
"haa ye..saya kurang ajar..awak apa??..pentingkan diri?"
"shut up raudha...jangan cabar aku"
"kau nak buat apa kalau aku tak nak diam?..nak tampar aku?..bunuh je aku ni..aku dah cukup terseksa zahar..aku memang patut mati.."
"raudha...aku cakap cukup..kau dah pertikaikan dugaan allah..jauh kau terpesong raudha..kau nak lari dari masalah dengan jadi munafik?....apa kau nak raudha..aku dah bagi semuanya..tak cukup?..aku terima kau dalam keadaan macam ni..x cukup?..aku masih sayang.."
"sebab kau fikir aku mengandung ni anak ashh kan ??..haa tu sebab aku suruh kau bunuh aku..aku tak sanggup menahan siksa"
"fikir tentang anak tu..bukan pentingkan diri kau je..aku penat lah raudha"
"kau penat cinta kan aku?..menyesal kawin dengan aku?"
"ya raudha..aku penat dengan sikap kau yang sekarang..raudha yang aku kenal..yang penyabar.. dah lenyap tinggalkan aku sendiri.."
"buktikanlah yang kau penat dengan aku"..
"baik kalau tu yang kau nak..raudha syifa shaariz..aku lepaskan kau dengan talak 1"
kata kata zahar diakhiri dengan keluhan yang paling zahar takut hendak ucapkan..raudha jatuh melutut..air mata kekesalan jatuh terhempas dilantai..zahar mengatur langkah keluar dari situ..hati zahar sungguh sakit kerana melepaskan orang yang dia sayang..'aku tahu raudha..kau tertekan..stres..sebb tu kau cakp bukan2..aku yang patutnya bersabar tapi aku dah penat raudha..aku dah penat..dan banyak aku mengalah untuk kau..cinta kau tu memang kejam raudha..'
4 bulan kemudiannya..keadaan raudha makin parah sejak ditinggalkan suami..perut makin membesar..mandi pun jarang..tiba2 pintu rumahnya berbunyi..
"raudha?"
jerit seorang wanita itu"doktor..saya aliyss adik ipar raudha..macam mana dengan dia?"
"dia mengalami tekanan yang banyak..ini bole menyebabkan kandungannya bermasalah. "
"what?"
"dia perlukan rehat,teman,dan kalau boleh buat dia gembira semula.."
"baik..thanks doktor"
"sama sama"
selepas berbincang dengan doktor..aliyss masuk kedalam bilik rawatan raudha..
aliyss duduk di sisi raudha yang sedang mengelamun"Kak.."
"aku bukan kakak kau lagi"
"alaa kak aliyss tahu abang akan rujuk akak balik"
"no aliyss..dia dah penat..dah 4 bulan lebih dia tinggalkan aku..ingat senang nak buat aku terima dia semula?..ya..memang salah aku..aku lupa tuhan..aku lupa dari mana aku datang..aku mengarut..aku cakap macam2 buat dia terluka..dia dah cukup sakit bila dengan aku aliyss..dia dah mengalah"
YOU ARE READING
CINTA itu KEJAM
RomanceBertahun tahun perkara pahit sahaja menjadi kenangan Raudha.. "ehh perempuan bodoh..kau tu dah lah kolot,busuk pulak tu..ergh ada hati nak rapat dengan aku..nak muntah lah"~zahar "sampai mati aku ingat apa yang keluar dari mulut kau Zahar Irwan"~rau...