BAB16:KEMBALI

2.9K 65 2
                                    

raudha berhentikan keretanya  hadapan pokok di tasik itu..raudha melepaskan semuanya..semua yang dia pendam..air mata tak henti mengalir.."patutkah aku cakap macam tu dekat dia tadi..haihhh..raudha..kau fikir bila kau cakap macam tu dia kan sedar and cari kau ke??..jangan perasan lah raudha..humm..betul cakap irah..aku ni perasan orang suka aku..wal hal irah tu lagi layak dapat cinta dia berbanding aku..dan yang paling penting zahar lebih cintakan dia.."bisik raudha sendiri sambil mencampakkan batu kedalam tasik..
"kenapa?..kenapa awak buat saya macam ni?..kasih sayang saya selama ini awak tak nampak lagi ke?..sampai bila raudha..sampai bila kita nak jadi macam ini?..tak nak ke awak bahagia dengan saya..saya tak pernah cintakan orang lain sejak saya cintakan awak"kata seorang lelaki yang tiba2 muncul dan bersuara dari belakang raudha.."tapi yang aku tahu..kau tak pernah dan tak akan cintakan aku sejak kau benci aku zahar"jawab raudha dalam keadaan tidak menoleh"itu semua auta..aku sayang kau..dulu aku tak boleh ungkap kata kata tu sebab aku  ego raudha.sekarang aku dah berani cakap perkataan tu..aku cintakan kau..and sayang kau lebih dari ego aku tu..and please 
terima aku sebagai suami kau.."zahar mendekati raudha dan memusingkan badan raudha menghadapnya..zahar mengesat air mata raudha yang jatuh.."sayang..dah lah tu"raudha tersentak dengan perkataan sayang dari zahar "dah lah tu sayang..sayang ingat tak waktu kecil2..sayang selalu je bagi abang makan ubat,suap abang makan,paksa abang pergi klinik..humm semua tu abang hargai sangat..sayang tak nak abang sakit kan..raudha tak suka tengok abang sakit kan?.."
raudha terangguk angguk tanda setuju"ok klau macam tu..jom ikut abang balik..abang akan sakit bila sayang tak ada dengan abang"..
raudha tersenyum"ee benci lah panggilan tu..panggil biasa je boleh tak.."

raudha terbangun dari tidurnya dan dia melihat ke kiri dan kanannya"ehh mana pula dia pergi..haih..ni mesti jumpa perempuan tu lagi.."raudha keluar dari bilik dan turun ke bawah dengan muka masamnya.."eh bau apa ni..ummm"raudha mengikut bauan tersebut sehingga ke dapur.. "ehh sayang..duduklah"tegur zahar yang sedang memasak..zahar memberhentikan kerjanya dan membawa raudha ke meja makan "ehh kenapa ni..patutnya saya yang masak "
"no..hari ini awak permaisuri saya..sebab saya happy awak terima saya sebagai suami dan imam untuk awak"
"ecehhh..haa..siapkan makanan..saya lapar" kata raudha dengan megah"elleh.."sambil mencuit hidung raudha..raudha tersenyum nakal

"mama..aliyss nak keluar gi melawat kak raudha"
"jangan balik lambat sayang"
"baik maa"

telefon iphone 7+ milik zahar berdering"yaa saya zahar bercakap..siapa ni?"
"what?..mama??..okay baik cik"tiba2 keadaan zahar yang happy berubah menjadi menggelabah"kenapa ni awak"tanya raudha"just shut up and i want to go now..my mother..arhh mana pula kunci ni"tengking zahar..sifat barannya bila bermasalah tak pernah berubah.."nah kunci kereta saya"raudha menghulurkan kunci keretanya.

aliyss ternampak abangnya yang kluar dari rumah dalam keadaan bengang..aliyss masuk kedalam kereta semula dan mengikut zahar..dalam perjalanan hendak mengekori abangnya..dia membuat panggilah kepada abangnya"hello..abang..kenapa gelabah ni"
"apa jadi kat mama liyss?"
"mama okay je lah..tadi baru je aliyss mintq izin mama untuk kluar"
"tapi ade orang call.."
"abang..mungkin.."
"sial .. skarang aliyss kat mana?"
"dekat belakang kereta abang.."
"aduh..pusing cepat dik...kak raudha"
"okay.."

mereka menamatkan panggilan dan zahar menelefon raudha semasa dalam perjalanan balik
"hello...sayg jawab please.."panggilan diangkat tetapi tidak terjawap..zahar mula risau..
sampai sahaja di rumah zahar keluar dari kenderaan dan terus menghampiri pintu rumah yang terbuka"sayang.."jerit zahar..aliyss turut masuk kedalam rumah itu setelah sampai.."kak raudha"zahar menggeledah rumah dan tempat terakhirnye di tandas biliknya"sayang"jerit zahar lagi apabila terlihat raudha yang terbaring di mozek bilik air.."sayang kenapa ni.."a..ashh.."kata terakhir raudha sebelum tidak sedarkan diri.."sial ashh..kau kembali lagi..kau tunggu nasib kau"

dihospital,zahar berulang alik di hadapan wad tempat raudha dirawat sementara menunggu doktor keluar..10 minit kemudian doktor keluar"ergh dok..macam mana dengan isteri saya?"
"maaf kami belum mengesahkan penyakitnya..tetapi puan raudha masih dalam keadaan trauma.."
"saya boleh masuk?"
"boleh tapi saya harap awak tak cerita atau menanyakan perkara yang boleh membuatkan dia takut.."
"baik doktor.."

"sayang..awak okay?"tanya zahar dengan nada lembut sambil mengusap rambut raudha.."ermm awak..saya...takut..ashh.."tergagap gagap perkataan yang keluar dari mulut raudha...
"suhhhsss"zahar meletakkan jari terlunjuknya di bibir raudha..walaupun hati zahar bagai terbakar apabila teringat apa yang berlaku kepada raudha yang berkait dengan ashh..dia tetap sorok perasaan marah itu untuk meredakan isterinya"sayang..abang nak keluar jap..kejap lagi aliyss datang tengok tengokkan sayang tau"kata zahar lagi"baik lah..hati hati"

zahar memandu kereta dan berhenti dihadapan rumah Dato' Mustapha "Dato'..mana ashh..?"tengking zahar kerana hilang hormat terhadap keluarga ashh"hormat sikit dengan siapa kamu bercakap zahar.."
"saya tak peduli..mana ash?"
tiba2 ashh muncul di belakang zahar"sini..kau nak apa?"
"aku ade hall nak bincang"
"okay jom"ashh mengajak zahar ke tempat rehat rumahnya"haaa apa halnya?.."
"apa hal kau tanya aku?..apa kau buat kat bini aku"
"tak buat apa..aku cuma bagi dia apa yang kau belom bagi..haha..haih kau ni..bini cantik pun kau tak selera ke sampai tak sentuh langsung"
"kurang ajar"zahar menumbuk tepat di pipi ashh..mereka saling bertumbuk sehingga dato'datang meleraikan"sudah..nak sampai salah seorang mati baru nak berhenti?"
"dato' tak malu ke?..biarkan anak dato' rogol isteri orang?"
"yaa dia isteri kau tapi dia tunang aku..aku pun teringin nak have fun ngan dia..rupanya masih dara"satu lagi penumbuk hinggap di muka ashh.."kau tak akan tenang ashh..kau tunggu nasib kau"tengking zahar sebelum berlalu dari situ"kau melampau ashh..kau dah cemarkan nama baik aku..mula dari sekarang kau bukan anak aku..kau angkut semua baju kau keluar dari rumah ni..sekarang..and jangan ambil satu pun harta aku.."tengking dato' mustapha..ashh tersenyum kepuasan dan masuk kedalam rumah untuk mengemas pakaiian..ashh meletakkan kunci,duit,kad debit dan semua yang yang dimilikinya..termasuklah telefon pintarnya...

CINTA itu KEJAMWhere stories live. Discover now