Raudha tersedar dari lena..dia menggosokkan matanya dan mencapai jam loceng yang tak henti menggegarkan gegendang telinganya..raudha turun dari katil dan mengorak langkah ke bilik mandi untuk membersihkan diri..
Setelah siap bersarapan roti planta,dia keluar dari rumah dan masuk kedalam kereta..
"okay my baby..hari ni kita gi bercuti ea"katanya sendiri sambil menghidupkan enjin kereta.
"nasib baik ada duit simpanan..tapi...tinggal 10k je dalam bank,.aduhh kne cari keje cepat lepas ni .."ujar raudha sendiri.
.keretanya menyusuri keluar daripada halaman rumahnya..
***
Zahar bangun dari katil . dia turun ke dapur dan menghampiri peti sejuk untuk mendapatkan makanan kenapa perutnya tak henti berbunyi.."buat apa tu"sergah aliyss sehingga zahar mengurut dadanya tanda terkejut"haishh nak abang mati ke?"soal zahar dengan muka masam.."alaa abang..sorylah.."kata aliyss sambil memeluk lengan abangnya yang keras.."adikk lepas lah..jngn peluk2 nanti x pasal2 dari adik jadi isteri.." abangnya memandang sambil tersengih "ishh abang ni.."aliyss menepuk lengan abangnya dan kembali naik ke atas untuk sambung tido..zahar yang sudah kenyang minum susu sambil menjamah keju di peti sejuk terus ke sofa untuk berehat..
***
Kereta yang raudha pandu berhenti di hadapan tasik putrajaya..dia turun dan berehat dibawah pokok yang rendang..sedang dia sebuk menggantung plastik di pokok itu untuk membuang sampah jajan yang dia makan,dia ternampak ukiran dipokok itu hampir pudar. Sedaya upayanya membaca"kau hilang aku merana?"tanya hati raudha apabila berjaya membaca ukiran itu"yaa..kau hilang aku merana"suara misteri itu menerkup mulut raudha dengan sarung tangan berisi ubat..raudha rebah dan diangkat masuk kedalam sebuah kereta mewah..
***
Dua hari berlalu..zahar melangkah masuk ke pejabat ashh kerana ingin mendapatkan kepastian kenapa raudha dibuang kerja..
Setelah sampai sahaja dibilik ashh,,ashh seperti gelisah bila memandangku.."hei bro dah kenapa..?"tanya zahar sambil duduk di kerusi yang disediakan"tak ada apa..haa ada apa datang sini?"soalan itu mejadi tumpuan zahar..'kebiasaan bila aku datang dia tak tanya apa2 just layan macam biasa..tapi...'kata hati zahar.."haa aku nak tanya..kau dengan syifaa..."
"Dah putus"belum sempat zahar bertanya,ashh sudah lebih pantas menjawab.."haa??"zahar terperanjat mendengarnya.."dah lah..aku nak balik..ada hal.."ashh dengan tiba2 anginnya sampai terus keluar dari pejabat..Zahar mngatur langkah perlahan keluar dari bilik ashh..tetapi ditahan oleh ayu.."emm tuan..tahu tak dimana raudha?..sudah banyak kali saya call tapi tak angkat"tanya scretary ashh"kenapa cari dia?" tanya ash pula"saya ada kerja kosong untuk nya di butik saya.."jelas ayu.."tq..bagi nombo awak..klau saya jumpa raudha saya beri tahu.."kata zahar..ayu memberi kad no telefon dan alamat.
***
Dalam perjalanan kerumah raudha,zahar tersenyum sendiri'ini peluang aku nak rapat dengan raudha memandangkan dia dengan ashh dah tiada hubungan apa apa..raudha..tunggu aku datang.'
Kereta ferrari merah milik zahar berhenti dihadapan rumah raudha
.sudah puas zahar memberi salam tapi tiada yang menjawab..tiba satu suara dari belakangnya menjawab
."waalaikumusalam nak..encik ni tiada di rumah..dia keluar bercuti..ada surat dia beri..katanya jika seorang perempuan mencarinya
Barulah beri surat ini. Tapi tuan.
"Pakcik itu memandang zahar dari atas kebawah"err saya lelaki pakcik..patutnya adik perempuan saya yang datang..tapi dia demam"bohong zahar "kalau macam tu..ambil ni.."pakcik itu menyerahkan surat tersebut kepada zahar.."terima kasih pakcik"ucap zahar..sedang zahar membaca surat itu..seorang perempuan datang menyapa"hai abang handsome..tunggu siapa"kata perempuan itu sambil menggulung gulung kan rambutnya"errr"hanya itu yang keluar dari mulut zahar..tiba2 otak zahar berfungsi..dia mendekati perempuan tersebut"hai cik adik..jom ikot abang"arah zahar..bagai nak tumbang tubuh gadis itu.."nak ke hotel ke abang?"zahar was2 dengan soalan itu"err kita jalan2 jom"kata zahar..sakit mata memandang kegedikan gadis itu zahar pun menarik perempuan itu kedalam keretanya.."auch..sakit laa abang..jangan ganas sangat.."ujar gadis ituDalam perjalanan itu..zahar bertanya..
"err awak"
"Ehh panggil je sayang..jangan malu"
muka zahar bertukar kegelian
"Err sayang..tahu tak tempat yang indah..tapi cuma ada pokok,tanah dan air..tempat tu juga sweet ."tanya zahar mahu tak mahu..kerana tidak faham akan teka teki raudha.."auuu sayang u panggil i..i rasa indah je dunia ni.."Jawapan langsung tak ada kene mengena dengan apa yang ditanya.."err tapi soalan saya lain.."kata zahar lagi"ouhh..tempat tu tasik lah..kegemaran gadis2..sungguh indah.."jawab gadis itu..dengan tiba tiba zahar menghentikan kereta.."awak keluar jap..rasanya kereta pancit.."arah zahar..selepas gadis itu keluar..zahar menekan butang tutup pintu dan pergi meninggalkan gadis itu.."Heiii penipuuu.."
Zahar menuju kesebuah tasik di putrajaya..tapi tiada sesiapa di sebalik pokok .."cuma ada jajan,plastik,beg?,telefon?,,...arrhh takkan lah..zahar kembali memandu dengan mengangkat semua barang raudha..zahar membawa balik barangan raudha kerumahnya..
"abangg..ni kan barang.."belum sempat adiknya menghabiskan bicara abang nya menutup mulut adiknya.."abang rasa raudha dah diculik..tapi dengan siapa.."tanya zahar.."haa??..cuba periksa telefonnya.."pinta aliyss"yang ada cuma number adik,ashh,ashh,ashh,ashh dan ashh..dan ada juga nomber ayu "jelas zahar sambil membelek telefon raudha"ashh?.,waktu ashh call akak raudha masa kak ada dengan adik..kak raudha tiba² main perasaan. Menangis..cuba tanya ashh..mesti dia tahu"pinta aliyss"yela kan..ashh tu sayang sangat dekat raudha"kata kata zahar menyengat di kepala adiknya dengan tiba2..adiknya tiba2 termenung lama sambil zahar call ashh"dik..dia tak angkat.." kata zahar.."ok now..kita tanya dato' dan datin,"idea aliyss tak henti masuk difikiran..
Dalam perjalanan kerumah ashh,aliyss seperti merasakan sesuata yang tidak kena. Dia banyak berfikir tantang ashh dan kak raudha."dik ok?"tersentak aliyss dari lamunan"ye..ok" aliyss menjawab dengan laju
***
Raudha tersedar dan dilihat gelap disekelilingnya kerana mata,mulut,tangan dan kakinya terikat.."mmmm...mmm"jerit raudha tanda memohon pertolongan.."heii tiada siapa akan tolong kau.."terdengar ada beberapa suara asing yang menggelakkannya.."kau nak bermain perasaan dengan aku kan.."kata seseorang yang datang mengejut..lelaki itu bertopeng dan duduk di sisi katil sebelah raudha. "Shhh"kata lelaki itu perlahan sambil menyelak lembut rambut raudha yang serabai akibat meronta..raudha tidak mampu bercakap kerana mulutnya sakit diikat.
***
Kereta mewah milik zahar berhenti dihadapan rumah Dato'mustapha..mereka meluru masuk apabila pagar dibuka..mereka disambut oleh bodyguard datin..
"Maaf Dato',Datin kerana menganggu
..sebenarnya hajat kami kesini kerana
Mahu berjumpa dengan Ashh..dia ada?"tanya Zahar.."ashh dari malam semalam dia tak balik. Kerana pagi semalam mummy suruh dia pergi ke office .sebab lama berkurung asik sebut nama raudha saja"jelas mummy"itu yang kami nak beritahu..raudha hilang..saya rasa dia diculik..sebab dekat tempat raudha pergi kali terakhir di tasik..saya cuma jumpa telefon dan beg nya..oranya dan kereta tiada.."jelas zahar..aliyss yang disebelahnya sudah jauh berfikir dan tahu siapa pencolek tu...Arhhh.. Macam x ada respond je kat cerita ni..humm tak apa lah..
Janji aku happy dapat hilang bosan..haha..Kk tq
YOU ARE READING
CINTA itu KEJAM
RomanceBertahun tahun perkara pahit sahaja menjadi kenangan Raudha.. "ehh perempuan bodoh..kau tu dah lah kolot,busuk pulak tu..ergh ada hati nak rapat dengan aku..nak muntah lah"~zahar "sampai mati aku ingat apa yang keluar dari mulut kau Zahar Irwan"~rau...