BAB20-BAHAGIA

3.8K 72 2
                                    

Raudha keluar dari bank dan terus menaiki kereta..

semasa dia ingin memulakan memandu..seorang lelaki menghalang keretanya..

lelaki itu Bertutup dengan sweather..

Raudha keluar dan beranikan diri untuk menegur..

"ergh..awak..awak buat apa tengah2 jalan ni..bahaya..saya nak lalu"pujuk Raudha

dengan pantas dan kasar tangan Raudha ditarik..
dan dibawa ke suatu tempat..

"ehh lepaslah..kau siapa..nak apa dari aku..?"jerit raudha

lelaki itu berhenti..dan membuka sweather nya

"Ashh??."terbeliak mata Raudha apabila dapat thu bahawa Ashh masih mencarinya

"sekarang aku nak kau jauhkan diri dari zahar..dan terima aku.."desak Ashraf

"kenapa dengan kau ni ash..kau tak taubat2 lagi ke haa?..cukup2 lah seksa diri kau untuk orang yang dah tak cintakan kau..please ashh..sakit lahh..lepass.."jerit Raudha sambil menolak ash

"kenapa susah sangat hah??.susah ke nak terima aku balik..aku sayang kau raudha..aku boleh gila kalau hari2 macam ni"tengking ash..

makin kuat lengan raudha dia genggamnya..

"sakitt ash...lepas lahh.."rayu raudha sambil menitiskan air mata.

lengan raudha dilepaskan akhirnya..raudha menggosok lengannya yang sakit

"aku ingatkan kau raudha..kalau kau tak tinggalkan dia..dan datang pada aku dekat tempat aku culik kau dulu dalam tempoh 24 jam..kau akan kehilangan zahar..dan aku akan berjanji akan bakar dia depan kau..depan mata kau raudha.."

sekilas itu ash menghilangkam diri..

raudha sangat terkejut..

raudha kembali ke kereta..dan membawa kereta dengan hati yang gusar..

**

kereta raudha berhenti di perkarangan rumah zahar..

"assalamualaikum.."raudha memberi salam

salam nya disahut oleh orang gaji dirumah itu

raudha masuk dengan hati yang pilu.

"ehh raudha..ada apa datang sini..cari zahar??..zahar ada dekat rumah dia.."jelas papa zahar

"saya tahu pa..saya sebelumnya ingin mengucapkan kata maaf..saya terpaksa meninggalkan zahar demi keselamatannya..saya memang sayangkan dia..tapi ini bahaya..kami x mungkin bersatu..maaf paa..saya balik dulu..assalamualaikum" jelas raudha dengan keadaan yang tersiksa..raudha menahan air mata untuk mengungkapkat ayat itu..

Raudha bersalaman dengan papa zahar dan meluru keluar dari rumah itu..

semasa dia berjalan menuju ke keretanya..
satu kereta lain menghalang keretanya

orang itu adalah zahar irwan

"ehh sayang..kenapa ni..apa dah jadi."zahar menghapus air mata raudha

"sayang please..jangan cakap ada lagi halangan antara kita..tolonglah.."rayu zahar..

zahar mendapatkan tangan raudha yang lebut dan diletakkan di dadanya..

"rasa ni..bertapa kencang jantung saya..bila awak bergini..dan mungkin denyutan itu akan terhenti jika awak pergi dan mengucapkan selamat tinggal.."raudha menarik semula tangannya..

"maaf zahar..saya sayang awakk..saya tak nak hilang awak zahar.."jelas raudha..

zahar tersenyum pilu..

"ya sayang..tolong beritahu saya..kenapa dengan awak?"soal zahar lagi..

"saya.."air mata raudha deras mengalirkan air mata..tersedu2

raudha terus memeluk tubuh zahar..

"maafkan saya.."raudha berlari memasuki kereta
.dan berlalu dari situ..

zahar yang tidak berpuas hati segera mengekori raudha..

***

raudha berhentikan kereta dia tasik tempatnya di culik..

"hye raudha..kau buat keputusan betul dan tepat sayang.."satu suara keluar dari belakang raudha..

"ash..aku dah datang..aku mintak ko jangan ganggu zahar..kau dah dapat aku.."rayu raudha..

"aku nak bukti yang aku dapat kau dan kau milik aku..kau kene ikut aku"

"nak kemana"soal raudha..

tangannya ditarik kasar..mata ashh merah seperti dirasuk..

"sakit ash.."raudha menolak tangan ash..

"jangan paksa aku raudha."tengking ash..

ash mencampak raudha kedalam kereta raudha dengan kasar..

"apa ni ash..lepaskan aku  "jerit raudha ketakutan..

"aku nak kau..cuma dengan cara ini sahaja satu2nya..

"arh..ashh..stop it..tolonggg!!!"ash menutup mulut raudha dengan rapat..

"shh..kita akan ke syurga sayang.."baju raudha dikoyak sedikit sedikit..

"woii"jerit satu suara..

tubuh ash ditarik oleh anggota polis..tangannya segera digari..

tanpa disedari..zahar sudah report hal ini kepada polis ketika mula2 dia dan raudha tiba ditempat itu dan terlihat ash

walaupun raudha tidak sedar akan kehadirannya 

zahar segera mendapatkan raudha dan menutup badan raudha dengan kotnya

"maafkan saya zahar..dia paksa saya..dia akan bunuh awak zahar.."kata raudha dalam keadaan menggigil

"shh..saya hantar awk balik..rehat k"

****
****

3bulan kemudian..

mereka berdua selamat diijabkabulkan..

"sayang..janji tau..walau apa pun jadi..jangan berfikir untuk pergi..abg tak sanggup hilang sayang lagi"

"insyaallah abg  sayang janji akan menjadi isteri yang baik untuk abang dan mama yg baik untuk bakal anak kita nanti"

"insyaallah sayang.."

siapa sangka dua mempelai yang diduga dengan beribu penderitaan akhirnya bahagia juga..

SEKIAN..


CINTA itu KEJAMWhere stories live. Discover now